3.1.2016 ob 11:00
Sezonske razprodaje predstavljajo utečeno prakso, ki jo trgovci dopolnjujejo z različnimi popusti in ugodnostmi skozi celo leto, kar je praksa tudi v tujini. Na Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) so prepričani, da se bodo trgovci tudi letos na prihajajoče obdobje sezonske razprodaje dobro pripravili in se prilagodili potrebam in pričakovanjem potrošnikov.
Spremljajte nas tudi na Facebooku.
Trgovci morajo v tem času spoštovati določbe Zakona o varstvu potrošnikov, ki potrošnike ščitijo pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki se med drugim nanašajo na zavajajoče oglaševanje in na navidezno znižanje cen ter se uporabljajo ne glede na obliko prodaje.
Preden se podate na lov, si preberite še te zelo uporabne nasvete:
Po veselem decembru potrošniki še vedno za nakupe
Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, saj gre za njegovo poslovno odločitev, vendar pa v skladu s pravili TZS pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve razprodaje ne smejo trajati dlje kot 60 dni. Zimske razprodaje blaga oziroma druge oblike pospeševanja prodaje so po mnenju članov TZS dobro obiskane, kljub temu, da vsako leto potekajo po koncu veselega decembra in prazničnega obdarovanja. Potrošniki namreč sezonske razprodaje pričakujejo, čar razprodaj pa je še vedno v ugodnostih - višjih popustih, predvsem na blagu, ki predstavlja dražje izdelke zimske sezone (na primer plašči, bunde, zimska obutev itd.), ki jih potrošniki kupujejo tudi na "zalogo".
Trgovci v tem času večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve, kamor sodijo tudi izdelki za šport (smučarska obutev, smučarske bunde in kombinezoni, vetrovke, kape, rokavice, nogavice ter druge z zimsko sezono povezane artikle), prav tako pa potrošniki ravno v tem času posegajo predvsem po višjem cenovnem blagu, ki je namenjeno za več sezon. Vedno bolj je prisotna tudi spletna prodaja oziroma nove prodajne poti – tako imenovani multichannel načini prodaj, ki zajemajo vedno več možnosti prodaje preko spletnih mobilnih aplikacij. To omogoča trgovcem prilagajanje vsakemu posameznemu potrošniku skozi celo leto, kar predstavlja odgovor spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov v zadnjih letih ter naraščajočim trendom v svetu.
Višine popustov bodo po mnenju TZS različne, vendar ocenjujemo, da bodo izdelki znižani najmanj za 30 odstotkov, v primeru priznanih blagovnih znamk ter izdelkov višjega cenovnega razreda pa tudi do 50 ali 60 odstotkov. Trgovci pričakujejo tudi dober odziv kupcev iz sosednjih držav oziroma turistov, saj je slovenska ponudba tovrstnega blaga kakovostna in cenovno privlačna.
Avtorica: B. G.
Foto: Shutterstock
oddajte komentar