27.9.2017 ob 4:55
Pred prvi letošnji jesenski Modni objektiv je stopila Nika Erčulj. Vrhničanki, ki zadnje leto živi v Ljubljani in je povsem zaljubljena v Berlin, na YouTubu sledi že več kot 325 tisoč naročnikov z vsega sveta, samo na Instagramu pa jo spremlja že skoraj 53 tisoč sledilcev, kar je neverjetna številka za komaj 19-letno dekle iz Slovenije.
Ustvarja vsebine, ki pomagajo drugim, a so hkrati zabavne
Gospodična je sicer znana po tem, da nikoli ne more biti zares pri miru, rada potuje, a hkrati ljubi Slovenijo, rada ima čas, ki ga nameni samo sebi, pa tudi hitro se navduši nad novimi projekti, a jo pred koncem enega hitro zasvoji že nekaj drugega. Eden njenih prvih večjih projektov, ki so se razvili v njeno kariero, je YouTube.
Njeni videi so bili najprej lepotni, nato je šla v modne vode, se kakšno leto malo lovila, saj je kot najstnica vmes iskala še samo sebe, od nekdaj pa je prisegala na kreativne vsebine, s katerimi pomaga ljudem na nek globlji čustven način. "Kmalu sem ugotovila, da so težke čustvene teme lahko precej depresivne, na YouTube pa pridemo po neko razvedrilo. Zdaj snemam videe, ki še vedno pomagajo, a so zraven še zabavni. To se mi zdi bistveno," pravi Nika.
Ko se 16-letnica namesto na zabavo odpravi na sestanek
Niko je YouTube prevzel že v osnovni šoli. Na začetku ga je uporabljala zgolj za poslušanje glasbe, a je nekje v 6. razredu osnovne šole ugotovila, da ta zakladnica videoposnetkov skriva še marsikaj drugega. "Spomnim se, da se bila takrat obsedena s pevko Avril Lavigne in na YouTubu sem poiskala vse mogoče videe, povezane z njo. Tako sem naletela na make-up tutoriale, torej navodila, kako se naličiti kot ona, ki so jih snemala druga dekleta. Tako sem tudi ugotovila, da povsem običajna dekleta to dejansko počnejo in začela sem raziskovati," razloži Nika, ki je nato kar nekaj mesecev preživela ob gledanju podobnih lepotnih videov, dokler se konec 9. razreda ni odločila, da poskusi tudi sama.
"Z videi sem začela nekje pri 15. letih in ne predstavljam si, kakšno bi bilo moje odraščanje brez tega. To je del mene, če ne bi delala tega, bi počela kaj drugega, pa čeprav je morda nenavadno, da sem pri 16. letih namesto na žurke hodila na sestanke. Ker sem bila tako mlada, je na začetku z mano hodil še oči in spomnim se, da me je skrbelo, če se bom sploh znala obnašati," pravi Nika, ki danes vodi uspešno influencersko kariero, svojo mendežerko pa ima tudi čez lužo.
Največ gledalcev iz Amerike, Anglije, šele nato iz Slovenije
Nika je ena tistih perfekcionistk, ki se mora stvari lotiti tako, kot je treba. Videe namreč snema v angleščini in na podlagi slišanega, je njena angleščina odlična. "S snemanjem sem izpilila svojo izgovorjavo. Ko sem poslušala posnetke in na določenih delih še vedno slišala naglas, sem video ponavljala tako dolgo, dokler ni bilo popolno," se spominja Nika.
Ravno zato, ker so njeni videi posneti v angleščini, lahko nagovarja gledalce po vsem svetu. Spremljajo jo večinoma dekleta med 18 in 25 letom starosti, na prvem mestu prihajajo iz Amerike, nato iz Anglije, pa Slovenije, Nemčije in drugih držav po vsem svetu. Slovenske blogerske in YouTuberske scene tako niti ne pozna najbolje, tudi poslovno pa največ sodeluje s tujimi znamkami, saj je trg večji, podjetja bolj napredna in odprta za sodelovanja, plačila pa neprimerljiva slovenskim.
"Ob vseh pozitivnih stvareh, nima smisla, da se sekiramo zaradi negativnih"
In negativne plati odraščanja pred kamero? "Mogoče ni ravno najboljše za punco, ki odrašča, da se snema in opazuje vsak svoj gib, saj se preveč zaveda same sebe in je toliko bolj samokritična, kar ni vedno najbolj zdravo," razmišlja Nika, ki pa ima to srečo, da jo imajo sledilci res radi. Negativnih komentarjev pod njenimi objavami tako niti ni veliko, tiste, ki so, pa se je izurila ignorirati tako, da se je ne dotaknejo več.
"Nekoliko me prizadane edino to, da negativni komentarji prihajajo večinoma od Slovencev, kar se mi zdi grdo. A če bi si lahko dala nasvet v času, ko sem bila mlajša, bi se spomnila, naj temu ne posvečam časa, saj ni vredno. Toliko več je ljudi, ki te imajo radi, zakaj bi energijo porabljal za tiste, ki jim nisi všeč. Zato na take komentarje niti ne odgovarjam. Če bi že morala odgovoriti, pa se mi zdi, da je lepo, če se potrudiš in jim odgovoriš v prijaznem tonu, brez protinapada. V takšnem primeru sem že dobila nazaj opravičilo," pravi Nika, ki prisega na pozitivo.
Ko hobi postane donosna služba
In čeprav je YouTube zanjo na začetku predstavljal hobi, je z viralnostjo prišla tudi možnost zaslužka. Še sama pravzaprav ne ve, kako se je vse skupaj zgodilo, a že po pol leta od prvih posnetkov ji je sledilo 20.000 ljudi, z videom o jutranji rutini, ki je hitro dosegel milijon ogledov (danes jih ima krepko čez tri milijone) pa se je obisk le še večal.
A kako 16-letno dekle sploh ve, kako s tem služiti? "Ko sem začenjala, o tem ni bilo še toliko informacij, danes prebereš en intervju z uspešnim YouTuberjem in ti je vse jasno. To je bil moj hobi, a sem se sproti učila, kako se stvari streže. Trg je bil manjši, a od nekdaj sem bila izbirčna pri tem, s kom bom sodelovala. Nočem, da je moj kanal poln reklam, hočem ostati zvesta sama sebi in promovirati samo stvari, ki so mi res všeč. Ker sem iskrena, mi na obrazu takoj piše, če mi kaj ni všeč, zato niti ne bi mogla lagati o izdelkih. Moja menedžerka me sicer vedno opozarja, da to ni več le moj hobi, ampak služba. Zaslužek je torej odvisen od tega, koliko sponzorstev sprejmeš," pravi Nika, ki se z virtualnim pojavljanjem tudi preživlja. V prihodnosti se še vedno vidi med snemanjem videov, čeprav se znajo teme spreminjati skupaj z njenim življenjem, hkrati pa si 19-letnica želi ustvariti tudi nekaj čisto svojega. A vse ob svojem času.
Prisega na udobje in spletno nakupovanje
Pred Mičnin Modni objektiv je stopila v mladostni opravi. Kot pravi, njen slog ni natančno izoblikovan, a najbolj pomembno je, da je preprosto in udobno. Raje od vzorcev ima minimalizem, petke odpadejo, prisega pa na superge ali bulerje. Vintage kavbojke z visokim pasom so njene najljubši, všeč pa so ji preveliki kosi, podobni plaščku, v katerem smo jo ujeli.
Od nakita nosi le ure, tudi liči se bolj minimalistično. Včasih je oboževala nakupovanje, danes pa jo je vse skupaj minilo, zato najraje kupuje kar prek spleta – prisega na spletno trgovino Asos, od koder tudi prihaja večina njene garderobe. V čem smo jo ujeli, preverite v spodnji fotogaleriji.
Fotografije in besedilo: Maja Fister
Priporočamo tudi
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar