22.5.2019 ob 4:40
Sara Zavernik ustvarja svojo znamko klobukov in drugih pokrival. Kako je začela z njimi? Med iskanjem popolnega šik pokrivala zase, ki je postal že njen zaščitni znak, je bila ideja o ustanovitvi lastne znamke klobukov skoraj logična izbira. Tik pred odhodom v Ameriko pa je doma izdala še novo kolekcijo puhastih obročev oziroma trakov za v lase iz blaga, ki so že preplavili družbena omrežja. Kaj trenutno počne med obiskom v Chicagu in koliko vrat ji bo to odprlo?
Kaj vas je odneslo čez lužo? Zakaj ravno Chicago?
Čez lužo me je odnesla želja po širjenju obzorij in vstopu na ameriški trg. To mi je z njihovim fellowship programom za mlade podjetnike omogočila organizacija WorldChicago v sodelovanju z ameriškim ministrstvom za zunanje zadeve.
Gre za program, v katerem greš skozi kar dolg proces izbire, saj iščejo mlade podjetnike, ki bi lahko doprinesli k razvoju, širjenju entuziazma in mentalitete v ameriškem podjetniškem svetu … Ob enem pa iščejo tudi mlade, ki bi vse, česar se naučijo v ZDA, prenesli v svoje države in pripomogli k razvoji podjetništva tudi doma.
Chicago je naš dom za dobre 4 tedne, potem bomo preživeli še dober teden v Washingtonu, kjer bomo del določenega izobraževanja. Namen celotnega programa je povezovanje različnih kultur, konstatnega učenja drug od drugega, poslovnega sodelovanja in karseda dobro izkoristiti priložnosti, ki se nam ponudijo.
Kako ste prišli do te vloge?
Za sam program se lahko prijavi vsak, ki se je odločil za svojo samostojno podjetniško pot. Če pa so tvoja ideja, produkt oziroma storitev vredni vabila za obisk, pa je na komisiji, ki izbira kandidate.
Kako je videti dan izbranih kandidatov, ki ste tam?
V Ameriki bom 5 tednov, zdaj sem že skoraj na pol poti skozi celoten obisk, oziroma program in zdi se mi, da čas tukaj kar beži. V bistvu je kar drugačen delovnik, začnem ob 9 uri zjutraj in zaključujem ob 5 uri popoldan. Po navadi sledijo kakšni dogodki in podobne zadeve, domov pa prihajam ob poznih urah in grem takoj spat.
Res se vse skupaj odvija noro hitro in priložnosti so na vsakem koraku. Moj delovnik je sestavljen iz sestankov z raznimi osebami iz modnega sveta, na daljavo tudi pripravljam novo kolekcijo in spletno trgovino, ob enem pa res ogromno časa preživim ob ljudeh, ki jih šele spoznavam. Delimo si vizije, nasvete, kontakte ...
Kaj to pomeni za vaš klobučarski posel in znamko The Blonde Bliss?
Zagotovo lahko pomeni en ogromen preskok in spremembo. Mogoče bom celo morala spremeniti celotno politiko dela in poslovanja, saj butičnost mojega posla onemogoča, da bi delovala in obstajala na večih trgih. Priložnosti je res ogromno, sem pa neizmerno vesela vseh pozitivnih odzivov s strani Američanov, ki so navdušeni nad tem, kar počnem.
V enem najinih prvih intervjujev ste mi predlani rekli, "Če se ne ustrašiš svojih sanj, so zagotovo premajhne." Amerika je zagotovo trg, ki bi lahko posel s klobuki povzdignil na povsem novo raven. Vas je takšnega velikega izziva kaj strah?
Definitivno me je strah in v moji glavi se je pojavilo ogromno vprašanj, s katerimi se nikoli prej nisem ukvarjala. Ogromno je logističnih in drugih zadev v ozadju, da je vstop na tako velik trg sploh mogoč. Mislim pa, da je ravno strah tisti, ki mi omogoča biti kreativna, zagnana in odločna v odločitvah, ki jih sprejemam.
Kako so vas sprejeli čez lužo?
Z ogromno pozitivne energije in navdušenja! Res nisem pričakovala, da se bom v dobrih dveh tednih tukaj povezala s osebami, za katere sem nekoč samo sanjala, da bi bili moji mentorji ali prijatelji.
Vse, kar sem imela v svoji glavi glede Američanov (povzeto iz filmov, verjetno) se je v 80% popolnoma porušilo. Popolni neznanci mi po enem srečanju dajejo kontakte oseb, ki bi mi lahko pomagale pri začetku posla v ZDA, delijo svoje izkušnje, nasvete ... Enostavno ne morem prehvaliti, kako pozitivno so me sprejeli in kako domače se počutim. Všeč mi je njihova zagnanost in nasplošno njihova mentaliteta, kar se tiče podjetništva. Vidim že sama pri sebi, koliko bolj zagnana in odločna postajam zaradi drugačnega okolja.
Obstaja verjetnost, da se poslovite od Slovenije?
Rečem lahko le, da je definitivno nastala velika želja po selitvi v ZDA. Definitivno pa želim obdržati posel v Sloveniji in želim, da so pokrivala vedno narejena v Sloveniji. Tako, da z vidika posla se ne bo spremenilo popolnoma nič – vsaj kar se tiče proizvodnje. Je pa njihov entuziazem res nalezljiv in se počutim res domače, kar ustvarja željo, da se mogoče res nekega dne preselim v ZDA.
Kaj imamo Slovenci, kar tam pogrešate?
Uh ... To je težko vprašanje. Dejansko smo si zelo podobni, pa vseeno tako drugačni. Trudim se pobrati vse dobro iz obeh strani, tako, da se nekako ne fokusiram na karkoli negativnega. Je pa res, da je popolnoma drugače se izražat v jeziku, ki ni ravno tvoj materni jezik. Jezik je definitivno številka ena.
Druga stvar, ki mi pride na misel, je hrana, ker je res neverjetna razlika. Okus hrane mi je popolnoma drugačen. Po dveh tednih v ZDA sem se odločila jesti vegansko in vegetarijansko hrano, ker sem imela konstantne težave z zdravjem in počutjem. Defintivno je to nekaj, kar najbolj pogrešam in občutim ogromno razliko.
In česa niti malo?
Česa niti malo ne pogrešam? Mogoče tega, kako ozkogledni znamo biti Slovenci. Da včasih res ne zaznamo, da so nekatere ideje vredne spodbude in nastanka. Tega, da se res premalo podpiramo med seboj.
Na splošno se mi zdi, da nismo tako odprti, kot Američani. Mislim, da je res pomembno govoriti tudi o negativni plati posla, saj se s tem učimo in nas ljudje toliko bolj razumejo, še lažje pa nam pomagajo, če vedo za naše tegobe. Govoriti o neuspehu in problemih v poslu je enako pomembno, kot govoriti o uspehih, saj samo tako lahko dejansko rastemo kot oseba, s tem pa tudi naš posel.
O tem, kam jo bo ameriška izkušnja popeljala, bomo zagotovo še kaj slišali, Sarinim aktualnim dogodivščinam čez lužo pa lahko sledite na njenem Instagramu @theblondebliss
Avtorica: Maja Fister
Foto: osebni arhiv Sare Zavernik, Enja Brelih
PREBERITE ŠE: Sara Zavernik: Slovenka, ki si je kariero sešila iz klobukov ALI Plavolaski, ki iz slovenskega lesa izdelujeta šik mizice
Preberite tudi: Slovenka, ki ustvarja imenitne hišice za otroke, ki jih naročajo po vsem svetu
oddajte komentar