14.3.2019 ob 8:46
Si predstavljate, da se sprehajate po – denimo – Čopovi ulici in so vse izložbe prazne? Čudno, kajne? Izložbe trgovin so pomemben del marketinga, ki kupce pritegne v notranjost trgovine, a ne le to.
Trgovinske izložbe mestom dajejo podobo, barvitost, dušo, sploh če jih je oblikoval nekdo s smislom za estetiko, pa so lahko preprosto lepe in umetnina same zase. Prav takšne ustvarja Sanja Djorćev, oblikovalka, ki okrašuje izložbena okna. Kaj nam je zaupala o tem kreativnem ustvarjanju?
Kako bi se predstavili tistim, ki vas še ne poznajo?
Sem mlada oblikovalka iz Rogaške Slatine, ki živi in dela v Ljubljani. Trenutno je moje ustvarjanje sicer na "čakanju", saj se posvečam materinstvu, a idej mi ne manjka, saj jih zapisujem in skiciram za takrat, ko bo čas zanje. Ljudje, ki me zares poznajo, mi večkrat rečejo, da sem nepopravljivi estet, saj svet že od malega doživljam skozi harmonijo barv, tekstur in vzorcev.
Po izobrazbi sem arhitektka, ampak se trenutno največ ukvarjam z oblikovanjem unikatno izdelanih izložbenih oken, stiliziranjem in dekorjem. Gre za scenografijo izložbenih oken, kjer pa mi arhitekturno znanje veliko pomaga.
Kaj točno počne dekle, ki stoji za umetniško oblikovanimi izložbami?
Vedno znova snujem umetniške instalacije s sporočilno vrednostjo v izložbenih oknih. Izložbe, ki mimoidoče iz enolične rutine predramijo in spodbudijo, da se ustavijo in morda celo v popolnosti zaživijo v sedanjem trenutku.
Včasih me boste našli v galeriji ali pa nekje v naravi v iskanju navdiha, spet drugič nekje na kolenih, ko imam roke in noge posute z bleščicami in lepilom in se ure in ure trudim, da pritrdim še zadnja peresa, preden je izložba pripravljena za postavitev. Neizmerno uživam v tem kreativnem procesu.
Kako ste začeli s tem ustvarjanjem?
Vse se je začelo precej spontano. Že v času študija sem v Interrier Showroomu na Slovenski cesti v Ljubljani dobila prvo priložnost, da v decembru za njihov salon oblikujem praznično izložbo. To je bil zame precej velik izziv, saj so njihova izložbena okna res velika in imela sem povsem proste roke.
Izdelala sem izložbo iz kristalov Rogaške Crystal in odziv je bil zares dober. Globoko v sebi sem začutila, da je to nekaj, s čimer se zares želim ukvarjati tudi v prihodnje in začele so se rojevati nove ideje in tako tudi novi izzivi.
Ste pred tem vedeli, da tako delo sploh obstaja?
Vsekakor. Izložbena okna so bila zame vedno inspiracija. Že od majhnega sem jih opazovala in analizirala. Še posebej, ko sem potovala in preživela veliko časa v tujini, kjer je to oblikovanje vsekakor bolj razvito kot pri nas. Element izložbe mi je zelo zanimiv in privlačen prav v tem, da je spremenljiv in s tem minljiv.
Privlači me dejstvo, da nekaj ustvariš, da ta stvaritev doživi vrhunec v izložbi in je na ogled vsem, potem pa izložbo pospraviš in pripraviš za nekaj novega. Precej drugačen pristop kot pri arhitekturi. Preprosto uživam v tej lepoti minljivosti ali kot bi rekli po japonsko “mono no aware”.
Kakšna je dobra izložba in kakšna je njena vloga?
Izložba, ki naključnega mimoidočega pritegne ter privede do tega, da se ustavi in morda tudi vstopi v prodajni prostor. Izložbe so izjemno močni vzpodbujevalci prodaje, po mojem mnenju eden izmed najpomembnejših marketinških orodij trgovine.
Ni pa to njihova edina vloga – izložbena okna so prvi stik s kupcem in vizualni podpis trgovin.
Tudi z vidika arhitekture, ustvarjanja podobe mest in javnih prostorov imajo izložbe zelo pomembno vlogo, saj vplivajo na kvaliteto pritličnih fasad posameznih zgradb in s tem na kvaliteto videza ulic. Na pešce, ki zaradi višine človeškega pogleda v največji meri zaznavajo pritličja, imajo največji čutni in čustveni vpliv.
Kako je videti sam proces nastajanja takšne izložbe?
Proces je precej zahteven, ker za izdelavo dobrega izložbenega okna potrebuješ veliko veščin. Od odlične organizacije, marketinga, načrtovanja, vizualiziranja ter občutka za estetiko in prostor. Ogromno ljudi si sploh ne predstavlja, koliko truda in časa je potrebno za izdelavo dobrega izložbenega okna s sporočilno vrednostjo.
Vse se začne s pogovorom z naročnikom, ki mi zaupa kakšno zgodbo želi ustvariti, kaj želi poudariti, včasih mi povedo tudi samo kakšne barve ali materiale si želijo. Se pa zgodi, da imam včasih tudi povsem proste roke. Temu najprej sledijo skice, preko katerih snujem zgodbo. Za tem je na vrsti določitev materialov, barvnih palet in pridobivanje ponudb.
Sledi faza, ki je pri vsakem projektu drugačna. Včasih moram kakšne elemente sama izdelati oz. predelati, včasih pa je potrebno kaj izdelati tudi po naročilu. Velikokrat se kakšne postavitve zaradi velikosti ali občutljivosti materialov ne morejo postaviti in izdelati v naprej, temveč šele na končni lokaciji.
To verjetno zahteva veliko navdiha in kreativnosti. S čim ju hranite?
Tega mi dejansko nikoli ne primanjkuje. Opažam, da me v ogromni meri navdihuje narava, saj skoraj vedno v zgodbo vključim kakšno komponento iz narave. Me pa navdihujejo tudi druge oblike umetnosti – razstave, moda, notranje oblikovanje, scenografija, arhitektura…
Pri oblikovanju izložb mi je najbolj všeč ravno ta svoboda izražanja, razmišljanja in delovanja. V tem poslu te nič ne more ukalupiti, saj je res vsaka izložba zgodba zase – povsem unikatna.
Na katerega od svojih projektov ste najbolj ponosni?
Vsaka od realiziranih izložb je svet zase in prav na vsako od njih sem ponosna. Zelo rada pogledam fotografije izložb in podoživim zgodbe in njihovo ustvarjanje znova in znova.
Kje vas lahko spremljamo?
Spremljate me lahko na moji spletni strani www.sdjorcev.com in na Instagramu @sdjorcevstudio.
Avtorica: Maja Fister
Foto: Anže Vrabl
PREBERITE ŠE: Slovenski fotograf, ki mu je v Dubaju pozirala Ashley Graham ALI Mimi Antolović: Fotografinja, ki je ne boste zlahka ujeli v fotografski objektiv #intervju
Priporočamo tudi: VIDEO: Božanski špageti s parmezanom in česnom (jed iz petih sestavin)
Priporočamo tudi
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar