16.11.2018 ob 5:11
Saj veste, ko vam nekdo govori o človeku, ki ga še ne poznate, ga greste najprej preverit prav na družbena omrežja. Njegovo fotografijo, kje živi, kje se je šolal in kje dela, pa tudi, če imata kakšne skupne znance … In če mislite, da drugi tega ne počnejo za vas, se motite. Tudi, ko gre za službo.
Z družbenimi omrežji se niso zabrisale le meje med javnim in zasebnim, ampak tudi med službo in prostim časom. Marsikdo – predvsem v kreativnih poklicih – ima v krogu svojih virutalnih prijateljev tudi svoje sodelavce in celo nadrejene.
Facebook je postal novodobni življenjepis in ni redkost, da vas potencialni nadrejeni tam preverijo še pred razgovorom za službo. In čeprav se to zdi kar malce grozljivo, lahko s premišljenimi objavami to obrnete v svoj prid.
Kako torej ohraniti profil, ki je primeren za vse javnosti? Tu je 5 vprašanj, ki si jih morate zatsaviti, preden karkoli prilepite na svoj virtualni zid.
Je ta objava nekaj, kar lahko moj šef vidi?
Ne glede na to, ali so vaši nadrejeni med vašimi stiki na socialnih omrežjih ali ne, verjemite, da stvari prek spleta lahko hitro zaokrožijo. Pritoževanje čez lastno delovno mesto, zaposlene in karkoli v povezavi s tem, zato raje naslovite neposredno nanje, na štiri oči. Takšne stvari zagotovo ne sodijo na splet. Prav tako tja ne sodijo vaše fotografije divjega petkovega popivanja, razgaljeni portreti in vse ostalo, kar po zdravi kmečki pameti ni primerno za širšo javnost.
Kakšna je politika našega podjetja glede objavljanja na družbenih omrežjih?
Facebook ima tudi možnost, da označite, kje delate. Kar pomeni, da postanete obraz podjetja in se morate temu primerno tudi obnašati. Zato se pozanimajte, kakšne so smernice vašega podjetja glede omenjanja na spletu. Čez lužo imajo zaposleni v Walmartu na primer strogo prepoved komentiranja in vmešavanja v kakršnekoli debate kupcev na temo podjetja. Vsaj ne z zasebnega profila.
So stvari, ki jih želim deliti, zaupne narave?
Nadaljevanje zgornjega vprašanja se navezuje na informacije zaupne narave, ki niso na vas, da jih spustite v javnost. Naj bo to lansiranje novega proizvoda, ki ga vaše podjetje razvija že zelo dolgo, a še ni na trgu, nova poslovna strategija ali pa menjava direktorice, za katero ste neuradno izvedeli od sodelavke. To pač niso stvari, za katere ste pristojni, da jih javno najavite spletu in svetu. Niti v živo, če smo natančni.
Je to pogovor, ki ga MORAM imeti vsem na očeh?
Pod komentarji objav se pogosto razvijejo burne debate in včasih se zdi, da se udeleženi komentatorji v navalu strasti sploh ne zavedajo, da to počnejo vsem na očeh. Za določene stvari in izražanje mnenj je pomemben tudi primeren čas in prostor. In splet je redko primeren prostor.
Je ta debata v enaki luči kot moja osebna znamka?
O osebni znamki smo že veliko pisali. Kdo ste, za čem stojite in kaj predstavljate je del vaše javne podobe. Se vaše objave torej skladajo s persono, ki jo poosabljate? Zavedajte se svojih kvalitet in ne spuščajte se prenizko, sploh ne na spletu.
Avtor: Maja Fister
Foto: Thinkstock
PREBERITE ŠE: Kako instagram uporabiti za osebno promocijo, ki ljudem ne bo šla na živce ALI Influencer: poklic, ki to ni že sam po sebi
Morda vas zanima tudi: Milenijci hočejo fleksibilnost, spreminjati svet in si sami ustvarjati službe
Priporočamo tudi
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar