9.9.2018 ob 4:00
Kaj točno mislimo s tem, ko govorimo o osebni znamki? To namreč ne pomeni, da potrebujete lastno znamko oblačil, obutve, nakita ali česarkoli fizičnega. Govorimo o znamki, ki jo predstavljate zgolj in samo vi. Osebna znamka je vaš ugled, je vaša javna podoba. In prav razvijanje osebne znamke je odlična naložba za prihodnost, saj pri iskanju kandidatov za zaposlitev ne štejejo zgolj vaše ocene, reference in izkušnje, ampak tudi vaša prezenca. Imate le eno ime (vsaj v teoriji) in z njim lahko zgradite veliko. Na kaj torej želite, da ljudje pomislijo, ko slišijo vaše ime?
Instagram je v svet izstrelil že veliko zvezd, ki so z odzivno bazo sledilcev postali pomembneži, influencerji oziroma vplivneži, tisti, ki nekaj veljajo, tistih, katerih mnenja so slišana. To so tisti, ki stojijo za svojimi podobami, torej znamkami, s svojim obrazom in imenom pa nato zastopajo druge blagovne znamke, s katerimi sodelujejo. Instagram je svetu kreativcev postal neke vrste sodobni portfelj, kjer se lahko predstavite.
Kako torej Instagram uporabiti za lastno promocijo, a pri tem ne izpasti dvolični?
Opredelite vaše cilje in potegnite rdečo nit
Tako kot pri vseh drugih blagovnih znamkah, morate najprej razumeti, kakšna je zgodba vaše. Kaj torej predstavljate, za čem stojite in kaj so vaši cilji. Vaša zgodba potrebuje rdečo nit. To torej pomeni tudi, da mora biti vaš profil smiselna celota, čeprav vsaka objavljena fotografija govori svojo zgodbo. Najprej torej opredelite, kaj želite s svojo podobo sporočati in po čem želite biti prepoznavni.
So to zgolj fotografije s potovanj, objave v nežnih tonih, ki jim vedno pripišete smiselno besedilo, ki soustvarja zgodbo, prehranske navade, športni izzivi ali kaj drugega? Naredite torej načrt, kaj želite s profilom sporočati – ideja: svojo podobo skrčite na 3 pridevnike, ki vas najbolj opisujejo in s katerimi se želite predstaviti, temu pa naj ustrezajo tudi vaše objave. Medtem ko je Linkedin bolj resna metoda predstavljanja dela, je Instagram predvsem vizualna platforma, kjer lahko pokažete precej več svoje osebnosti. Izkoristite to!
Dodelajte vaš opis v profilu
Še preden začnete z dodajanjem vsebin, uredite profil. V zavihek BIO, ki se prikazuje v uvodu vašega profila, jasno zapišite, kdo ste in kaj predstavljate. Torej: vaše ime, področje dela, v katerem ustvarjate, in kraj, kjer se nahajate oziroma delate. Dodate lahko tudi povezavo na vašo spletno stran ali druga družbena omrežja ter kakršnekoli pomembne informacije ali #oznake v zvezi z vašo podobo ali znamko. Poskrbite, da vas bodo potencialni poslovni partnerji karseda enostavno našli po specifikah, ki jih predstavljate.
Skrbno izbirajte, kaj boste objavili
Prvo pravilo objavljanja na družbenih omrežjih: Če ne želite, da to vidi vaš sedanji ali bodoči delodajalec ali poslovni partner, TEGA NE OBJAVITE. Sled na spletu ostane, zato bodite pazljivi s stvarmi, ki jih dajete nanj. To velja tudi za stare grehe – še vedno jih lahko pobrišete in upate, da še niso šli v svet.
Drugo pravilo: ostanite relevantni. Če želite, da vas ljudje aktivno spremljajo, boste morali za to tudi delati. Vaše objave naj ostanejo zanimive, aktualne in seveda, redne. Le tako boste obdržali in širili zvesto bazo sledilcev.
Zgradite pristno skupnost
Bistvo tega, da imate sledilce, ni zgolj v tem, da vas nemo spremljajo. S sledilci se aktivno povezujte, komunicirajte in širite krog poznanstev. Zgodbe na Instagramu so poleg objav na profilih odličen način, kako sledilcev pustiti vpogled v bolj sproščeno dogajanje, ki ni tako dodelano kot v objavah.
Tudi sami sledite podjetjem in ljudem, ki jih občudujete in s katerimi bi si želeli nekoč sodelovati. To naj bo vaša motivacija. Ne bojte se osebnih stikov, komentiranja stvari, ki so vam zanimive in sodelovanja v debatah. A pazljivo. To počnite le z iskrenimi in pristnimi nameni. Če boste hvalili stvari in ljudi, ki vam v resnici niso všeč, ampak zgolj iz koristoljubja, vas bodo slej ko prej spregledali.
Preverjajte statistiko
Če želite svoj profili zgraditi v prepoznavno platformo, kamor se bodo ljudje vračali zaradi vas in vaših vsebin, ni dovolj le to, da se sem in tja logirate in kaj objavite. Opazujte statistiko. Spremljajte, kakšne objave požanejo največ odziva, katere nič, bodite pozorni na ure objav in frekvenco vašega udejstvovanja. Če bo vaš profil zapuščeno sameval ali pa ga boste polnili z nezanimivo vsebino in dajaji vtis, kot da se vam ne ljubi ukvarjati z njim, je bolje, da ga nimate.
Avtor: Maja Fister
Foto: Unsplash
Preberite še: Danci vzgajajo samozavestne, samostojne in srečne otroke – kaj pa mi? (piše Goga) ali pa 5 stvari o Slovencih, ki so nenavadne Britanki, ki nas je obiskala
Priporočamo tudi: Preveč boleče vidim, kaj se zgodi, če si priden (piše Katarina M. Bajt)
Priporočamo tudi
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar