18.4.2018 ob 7:05
Svoj pogled na kariero kot influencer so na okrogli mizi festivala SOF zaupali Jani Jugovic, Alenka Košir in Jože Robežnik (kaj so povedali, lahko preberete tukaj), svoj prispevek k tej veji oglaševanja pa sta osvetlili tudi poznavalki z druge strani mize, ki influencerjem odpirata možnosti za sodelovanje z enima najmočnejših podjetij pri nas.
Zgolj velika baza sledilcev ni dovolj
Tjaša Tršar iz Massa pravi, da za njih številke niso vse. Vsaj kar se tiče števila sledilcev ne. Pri izbiri influencerjev, ki bi lahko predstavljali njihovo obutev in dodatke najprej gledajo na njihovo podobo, torej če se ta sklada z Massovim slogom. Preverijo njihove starejše objave in bazo sledilcev, če je ta zanje sploh ciljna publika. Influencerke, s katerimi sodelujejo, morajo torej resnično oboževati čevlje. Ta znamka obutve, ki poleg slovenskega pokriva tudi hrvaški trg, sicer poleg influencerjev sodeluje tudi s slavnimi osebami, konkretno s Severino. In v čem je razlika? Zagotovo v plačilu. Pa tudi v sami vsebini. Severina kot prepoznavna oseba za kampanjo potrebuje le svojo prisotnost, za vse ostalo poskrbi njihova ekipa frizerjev, stilistov, fotografov … Medtem ko so influencerji sami za vse. Sami namreč priskrbijo vsebino, sestavijo zgodbo, jo posnamejo in spravijo med ljudi. In učinki? Po kosih, ki jih obuje Severina, je vedno precej povpraševanja, pa tudi influencerji prinašajo dobre rezultate.
A če pogledamo konkretnejše številke. Kot je zaupala Massova strokovnjakinja za marketing, so cene slovenskih influencerjev (nekaj sto evrov na objavo) višje od hrvaških – čeprav imajo ti ponekod večji doseg. Plačilo zvezdnikov, kot je Severina, pa je prav tako večkratno tistim, ki jih prejmejo influencerji.
Nekoliko drugače delujejo influencerska sodelovanja pri podjetju Sava Turizem, ki stoji za največjo verigo hotelov in letovišč v Sloveniji. "Vsi influencerji k nam pridejo preizkusiti produkt, to pomeni, da govorimo o plačilu z bivanjem. V to ceno določimo scenarij, število objav in kakšne bodo. Konkretno je to od nekaj sto evrov do našega najdražjega sodelovanja z Avstrijo, ki je znašalo 2500 evrov. Cene v Italiji in Veliki Britaniji so z našimi pomnožene z dva ali tri," je zaupala Ana Praprotnik, direktorica marketinga pri Sava Turizmu.
Pisanje po nareku ni enako kot biti kreativen
In kako bi si podjetja želela, da bi sodelovanje z influencerji potekalo?
"Želeli bi si čim več idej. To je glavno. Zdi se mi, da je na trgih, kjer delujemo, še vedno veliko pričakovanj, da bodo naročniki tisti, ki bodo producirali ideje in želje. Te seveda oblikujemo do neke mere, vsekakor pa so influencerji tisti, ki imajo to nalogo," pojasnjuje Tjaša Tršar iz Massa z njo pa se strinja tudi Praprotnikova.
"Mi vemo, kakšne so naše marketinške strategije in načrti, najlepši možni scenarij je, da potencialnim influencerjem, s katerimi želimo sodelovati, predstavimo svoje cilje kampanje, strategije in kanale ter rezultate, ki jih želimo s tem doseči, oni pa nam znajo povedati, kako bi to dosegli s pomočjo njihovih kanalov," dodaja direktorica marketinga pri Sava Turizmu, čeprav temu ni vedno tako.
Ne čakaj na priložnost, ampak potrkaj na vrata!
Podjetja namreč pogrešajo samoiniciativnost. Če ste med influencerji torej ne čakajte, da se vam kdo oglasi, ampak pripravite konkreten predlog načrta in na njihova vrata potrkajte sami. Delo influencerja torej ni zgolj to, da sledi naročnikovim idejam in jih producira po nareku, ampak da h kampanji doprinese s svojimi idejami in rešitvami, jim doda osebno noto in tako torej ostane zvest svoji "znamki", saj le tako njegovo občinstvo verjame, da so stvari, ki jih poskuša predstaviti, resnično vredne predstavitve, predstavljene iskreno in ne zgolj prodana objava, ki nima dodane vrednosti.
Je influencerstvo prihodnost?
Kot je prepričana Praprotnikova je z influencerstvom tako, kot vsemi ostalimi novimi komunikacijskimi kanali: ali bo uspel ali propadel. "Če bo uspel, se bodo obdržali tisti influencerji, ki imajo res kakovostne vsebine, so avtentični in imajo velik doseg, če ne bo, se bo pa pač vse sesulo v prah," sklene.
Avtor: Maja Fister
Foto: Unsplash, Žiga Intihar/SOF
oddajte komentar