Influencer: Poklic, ki to ni že sam po sebi

Beseda influencer – v prevodu vplivnež se zadnje čase v povezavi z družbenimi omrežji pojavlja pogosteje kot katerakoli druga. O influencerstvu smo razpravljali v družbi tistih, ki so v tem svetu najbolj domači.

19.4.2018 ob 6:30

micna.jpg

Influencerji, vplivneži, ustvarjalci. Naziva, za katerega se sicer (še) ne morete šolati, a si ga nekateri nadanejo kar sami, se je v zadnjem času prijel celo negativen prizvok. Predvsem zato, ker se je njegova definicija nekako izgubila v prevodu. Influencerje sicer poznamo že stoletja, to so torej ljudje, ki s svojimi dejanji, odločitvami in priporočili vplivajo na dejanja drugih. Ker jim ljudje verjamejo, so postali hodeči oglasni panoji in če so te oglaševalske naloge nekoč opravljali prostovoljno in brez plačila, pa se je njihova pristnost malo izgubila s tem, ko so jih podjetja za takšno vplivanje na ljudi, ki jim verjamejo in jim sledijo na družbenih omrežjih, začela plačevati.

Influencerstvo iz prve roke

Te dni je na slovenski obali potekal Slovenski oglaševalski festival – SOF, kjer so na eni od okroglih miz razpravljali o influencerjih – eni najpogosteje uporabljenih besed v svetu družbenih omrežij ta hip. Gostje okrogle mize so predstavljali obe plati influencerstva – te so osvetlili Jani Jugovic, oče, partner, poklicni kuhar, soustanovitelj kuharskega podjetja Tejani in idejni vodja vloga Cool fotr, Alenka Košir, ustanoviteljica V formi z Alenko Košir, profesorica športne vzgoje in ambasadorka aktivnega življenja ter Jože Robežnik, TV voditelj in videoustvarjalec, ki nas na YouTubu zabava z oddajo Stvar.

SOFMICNA.jpg

Od prodane do narekovane vsebine

Kaj moraš početi na družbenih omrežjih, da ti sledi truma Slovencev? So ključni pristnost, humor, iskrenost ali na stežaj odprta vrata v kuhinjo in spalnico? 

Vsi trije influencerski sogovorniki so prepričani, da je to iskrenost. Jani, ki se je širši Sloveniji prikupil z vlogom Cool fotr, v katerem deli utrinke iz svojega življenja, v katerem se poleg partnerke pojavljajo tudi njegovi trije otroci, prisega na iskrenost. Pri nas je število starševskih blogov ogromno in velik del njih prikazuje "idilična družinska življenja, kjer malčki spijo, mame pa se že zbudijo naličene," je pojasnil Jani, ki pa je v svojih vsebinah pokazal, da temu ni vedno tako. Pravzaprav skoraj nikoli ni tako. Pristnost, iskrenost in zvestoba samemu sebi je po njegovem mnenju ključ do uspešne baze sledilcev. Seveda je dobra baza sledilcev tudi boljša predispozicija, da kakšno ponudbo, ki se ne sklada z njihovo podobo ali mišljenjem, lahko zavrne. 

Jože ne želi, da bi mu podjetja narekovala vsebino

Na drugi strani pa Jože Robežnik samega sebe ne mara imenovati influencer. Predvsem zato, ker to ni pomen besede, kakršnega poznamo danes. Ker ne želi, da bi mu podjetja narekovala vsebino, z njimi redko sodeluje, saj meni, da se ta pristnost in zaupanje lahko ob plačanih vsebinah hitro izgubijo. Zato raje deluje v obratni smeri – če se mu zdi kakšen izdelek, na katerega resnično prisega tudi sam, primeren za umestitev v njegove vsebine, sam kontaktira podjetje in ponudi sodelovanje. A priznava, da so plačila v tem primeru manjša, kot če bi bila pobuda iz obratne smeri. 

Alenki otroci prepovejo marsikatero objavo

O plačilih je spregovorila tudi Alenka Košir, ki pravi, da so ta v tujini tudi nekajkrat višja kot pri nas. Tudi Alenka se ne mara naslavljati kot influencerka, saj je v prvi vrsti športna pedagoginja, kar je tudi po izobrazbi. A po spletu okoliščin je influencerstvo postalo ogromen del njene karierne poti in kot priznava, trenutno prav to predstavlja največji del njenih prihodkov.

Kdo določa njeno vsebino? Tudi Alenka raje sprejema sodelovanja, kjer ima proste roke pri kreativi, a priznava, da je polovica vsebin vnaprej določenih s strani podjetja, polovico pa lahko kreira povsem sama. In kakšne objave imajo ljudje najraje? V resnici so to podobe iz zasebnega življenje. Za razliko od Janija, ki ima še zelo majhne otroke, so Alenkini dovolj stari, da ji prepovedujejo objave fotografij, na katerih so tudi sami. Za takšne objave torej najprej potrebuje dovoljenje otrok, ki so stroga cenzura, priznava pa, da je največ odziva prav na fotografije, na katerih poleg hrane in športa deli povsem zasebne trenutke družinskega življenja.

micnaaa.jpg

PREBERITE še // Podjetja razkrivajo: Slovenski influencerji dražji od hrvaških, a daleč za Avstrijci

Influencerstvo kot poklic?

Zanimiv (in malo zastrašujoč) je podatek, da otroci danes na vprašanje, kaj želijo biti po poklicu, odgovarjajo: influencerji. Radi bi snemali videe in živeli od YouTuba ali pa s fotografijami potovanj in modnih stajlingov služili na Instagramu. Nič čudnega, če pa so njihovi idoli prav na teh omrežjih.

Vsi trije influencerski govorci so tudi starši, ki na idejo, da bi njihovi otroci postali influencerji gledajo takole. "Če bi mi otroci rekli, da želijo postati influencerji, bi jim verjetno rekla, da morajo najprej biti nekaj drugega. Tudi sama sem po poklicu najprej športna pedagoginja. Nekako si ne predstavljam, da bi to lahko bil poklic sam po sebi. Ne predstavljam si, da bi kdaj lahko rekli, jaz se šolam za influencerja," je pojasnila Alenka, ki je prepričana, da influencerstvo zgradiš okoli zgodbe in baze, okoli nečesa večjega, saj ni dovolj, da si znan po tem, ker si pač znan. 

Kaj o tem meni Jože? "Lahko si influencer, kar je sicer samo nova beseda za zvezdnika. Če si dober v nečem, boš uspel. Če si torej dober v vloganju, se bo že našel nekdo, ki ti bo za to tudi plačal. A na dolgi rok biti v tem uspešen, ni tako enostavno. Vsak dan sproducirati zanimiv vlog, ki ima smisel, je noro. Mislim, da 99% tistih, ki bi to želeli početi, na dolgi rok odpade, saj je treba držati nek tempo, saj se z idejami hitro lahko izpoješ. Med EuroBasketom so vsi otroci želeli postati košarkarji, ko se je največ govorilo o uspehu Anžeta Kopitarja, so želeli postati hokejisti … A dejstvo je, da ne uspe vsem. V vsako stvar je treba vložiti veliko truda in preživeti adolescenco, med katero marsikdo obupa," dodaja. 

Biti influencer torej ni nekaj, kar se zgodi čez noč. In zgolj velika številka sledilcev ni dovolj, da bodo velika podjetja z vami želela sodelovati. Vaša podoba se mora najprej ujemati z njihovo estetiko in filozofijo. Poleg tega pa morate imeti samo podobo tudi dovolj izoblikovano, da stoji že sama po sebi, ne sme pa vam niti zmanjkati idej, ki bodo vedno znova zanimive. Vsi trije ustvarjalci priznavajo, da za njihovimi vsebinami stoji veliko ur urejanja, priprav in kreative, prav čas pa je njihov največji sovražnik. Influencerstvo je torej lahko uspešen poklic, a zgolj, če ga zgradite na dobrih temeljih, torej na znanju in izkušnjah, ki vam jih je prinesla kariera na kakšnem drugem področju, zagotovo pa zahteva veliko dela in predvsem časa, tega pa ni na pretek.

Bi pokukali na drugo stran influencerstva? O tem, na kakšen način podjetja za sodelovanje izbirajo influencerje, sta spregovorili predstavnici dveh velikih slovenskih podjetij.

 

Avtor: Maja Fister

Foto: Unsplash, Žiga Intihar/SOF


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)