31.8.2018 ob 4:03
Če vsaj malo spremljate družbena omrežja, natančneje Instagram in sledite kakšni modni in lepotni blogerki (ali blogerju), ste zagotovo že naleteli na oznako #OOTD. Kaj pomeni? V agleščini je to kratica za Outfit Of The Day, v prevodu je to torej oprava dneva. Pod to kratico samo na Instagramu najdete krepko čez 200 milijonov objav različnih modnih kombinacij, številka pa z vsakim dnem močno narašča. Velik del objav pridelajo modni vplivneži, blogerji in modni navdušenci, ki dajo na svojo opravo veliko. Četudi zgolj za fotografijo.
Kaj imaš danes oblečeno in kje si to kupila?
Poleg obveščanja sledilcev, kaj so danes zajtrkovali, kje so večerjali in katera ličila so uporabili, je torej tudi nadvse pomembno, kaj so danes oblekli. Ne le kaj, v smislu rdeče krilo in belo srajco, ampak tudi, kje so to kupili, katera znamka je všita na našitku in morda celo, koliko so zanjo plačali. V primeru modnih blogerk in blogerjev gre pogosto za promocijsko umeščanje oblačil, ki so jih dobili brezplačno in jih zdaj proti plačilu promovirajo tudi svojim sledilcem. Pogosto pa tako imenovani influencerji oziroma vplivneži to počnejo kar zastonj – v želji, da jih potencialni oglaševalci opazijo in naslednjo takšno potezo torej tudi denarno podprejo.
Da bi se v isti obleki fotografirali dvakrat? Pa kaj še!
Kakorkoli že, fotografiranje in objavljanje stajlingov je bila nekoč posledica tega, da smo bili tisti dan pač lepo oblečeni in smo ta imeniten trenutek želeli ovekovečini ter deliti s sledilci. Danes je proces obraten. Danes se v želji po fotografiji, ki bi požela največ všečkov in komentarjev spletne "zvezde" namerno uredijo in fotografirajo. Kar pa seveda pomeni ogromno stajlingov, ki se med seboj ne smejo ponavljati. Da bi se modne blogerke večkrat fotografirale v enaki opravi? Nedopustno.
Fotografiraj in vrni v trgovino
Podjetje Barclaycard je v tej luči objavilo izsledke raziskave, opravljene na dobrih 2000 Britancih. Odkrili so, da je vsak deseti Britanec že kdaj kupil kakšno oblačilo zgolj v namen, da bi se v njem fotografiral. A ne le to. Potem ko se je v njem fotografiral, je oblačilo celo vrnil v trgovino!
V raziskavi je med tistimi, ki to počnejo, celo več moških! Med anketiranci je takšnih, ki jim je neprijetno, če jih v isti opravi večkrat vidijo že prijatelji, vsak deseti moški, medtem ko je to odgovorilo 7 odstotkov anketiranih Britank. Da so moški pri tem hujši od žensk kaže tudi naslednji podatek. Kar 15 odstotkov anketiranih moških je priznalo, da na svojih oblačili pustijo etikete, v primeru, da bodo oblačila nesli nazaj. Med ženskami je bilo takšnih 11 odstotkov.
Kot kaže so moški tudi večji potrošniki. Za moška oblačila porabijo povprečno 125 evrov mesečno, na leto pa zapravijo kar 300 evrov več od žensk.
Krive so tudi trgovine
Da "kupci" možnost vračanja oblačil tako izkoriščajo sicer niso kriva zgolj družbena omrežja in želja po novih stvareh, ki si jih ne morejo privoščiti. Krive so tudi trgovine – specifično spletne trgovine, saj omogočajo vračanje oblačil v primeru, da vam niso prav, saj jih, glede na to, da so naročene prek spleta, niti nimate možnosti pomeriti. Ena od rešitev so bolj natančne obrazložitve mer oblačil ter bolj verodostojne fotografije oblačil, ki jih nosijo modeli različnih tipov postav. Vsekakor pa je na posameznikih, da se zamislijo nad nerealnimi podobami življenj na družbenih omrežjih, ki so pogosto daleč od resnice.
Avtor: Maja Fister
Foto: Unsplash
Preberite še: Danci vzgajajo samozavestne, samostojne in srečne otroke – kaj pa mi? (piše Goga) ali pa Kdo prireja Skrivne večerje po Sloveniji? Andreja in Melinda o zgodbi iz zakulisja!
oddajte komentar