Intimna izpoved Slovenke, ki je delala na križarki: Mislim, da smo vsi spali z vsemi

Delo na križarki ima svoje prednosti in slabosti. Med prednostmi je zagotovo dober zaslužek, odsotnost stroškov bivanja in hrane, slabost pa to, da si več mesecev na morju, nimaš prav veliko zasebnosti, pozabiš pa lahko tudi na internet in povezanost s preostalim svetom. Kaj se med zaposlenimi dogaja na križarkah?

18.7.2019 ob 4:25

krizarka_delo_slovenka-001.jpg

Kako je v resnici videti delo na križarki in kaj se dogaja, ko pade noč? To nam je zaupala gospodična, ki je v zadnjih petih letih delala na treh potniških križarkah. Na vodi je preživela več mesecev skupaj, zaslužila je občutno več, kot bi na kopnem, vendar pa pravi, da tako ne bi morala živeti prav dolgo.

Že res, da pol leta neprestano potuješ po svetu, se sem in tja tudi izkrcaš, si ogledaš mesto, a večina takšnih križark potuje v ustaljeni trasi, torej so postojanke na eni turi večinoma vedno enake. Zaslužki so načeloma dobri, tudi po več tisočakov na mesec, s tem da stroškov z bivanjem in hrano praktično nimaš. Vsekakor pa se plačilo precej razlikuje od delovnega mesta.

Raztegnjen delavnik in pomanjkanje zasebnosti

Delo na potniških ladjah je nekoliko drugačno od tistega, kar smo vajeni doma. Delovnik je raztegnjen, tudi na 15 ur z nekaj vmesnimi odmori. Čeprav so križarke razmeroma velike, pa po nekaj tednih na krovu prostor postane neverjetno majhen, kotičkov, kamor se lahko umakneš za nekaj trenutkov miru pa vedno manj.

Delo na križarkah je trdo, a ko pride čas za zabavo, tudi ta ni mila. Delovna mesta so prav tako precej različna. Od natakarjev in kuharjev do prodajalcev v trgovinicah, frizerjev, maserjev, receptorjev, varušk, animatorjev, fotografov, plesalcev, igralcev v gledališču, čistilk … Pa tudi vodovodarja, električarja in nenazadnje kapitana ali inženirja potrebuje vsaka ladja. Od delovnega mesta je torej tudi odvisno, ali morate biti na razpolago ves dan ali le nekaj svojih terminov.

Gost je kralj

Kot marsikje drugje, je tudi na križarki gost kralj. "Čeprav so obnaša kot kreten, se mu moraš le sladko smehljati in ugoditi vsem zahtevam," nam zaupa sogovornica. In kot pravi, je takšnih gostov zadnja leta vedno več. "Rada delam z ljudmi, vendar na vodi nimaš vsak dan odličnega dneva, sploh pa ne potrpljenja, da si vsako sekundo dneva prijazen do ljudi, ki so do tebe nesramni in prepričani, da si tam v vlogi sužnja," nam je še zaupala.

Dodaja, da se delovna klima razlikuje od križarke do križarke. "Res je veliko odvisno od tega, na katerem delovnem mestu si, kakšne nadrejene in predvsem, kakšne sodelavce imaš. Moja prva križarka je bila stara, razmajana in tudi posadka ni bila kaj prida. Druga pa je bila precej bolj luksuzna in tudi vzdušje na njej ni bilo primerljivo s prvo. Tudi narodnost, starost in razgledanost gostov ima veliko pri tem, kako se obnašajo do nas. Nekaj pri tem ima tudi sreča."

Ko pade noč …

Zaposleni na križarki tako v nekaj mesecih plovbe postanejo nova družina, zaupniki, prijatelji in tudi nekaj več. V večini spijo v kabinah po dve posebi skupaj, torej zasebnost tudi tukaj odpade. "Postelje so res ozke in to tiste z visokimi robovi, tako da se na njej niti ne moreš udobno obračati," nam zaupa.

Prav tako je internet na odprtem morju noro drag, ker gre prek satelita, zato ga skoraj nihče ne uporablja. "Ja, tudi zaposleni ga moramo plačati. In na koncu se ti zdi 5 evrov za par minut Facebooka res nesmisel. Zato pač nisi na internetu. Niti za to nimaš časa ali energije. Povežeš se toliko, da se nekajkrat na mesec javiš domačim, to je pa to," pravi.

Kakšni so torej prosti večeri in noči brez interneta in televizije? Lahko si predstavljate, da spolnost v takšnih primerih postane precej priljubljena dejavnost. "Moj prvi mesec na ladji je bil glede tega kar manjši šok," pravi sogovornica. "Če si dober opazovalec, hitro ugotoviš, kdo trenutno spi s kom, kdo se grdo gleda, ker je romanca izpuhtela in kdo bo še danes zvečer skupaj izginil v kabino," nam zaupa.

"Dejstvo, da so že vsi spali z vsemi, čez čas postane nekaj čisto normalnega"

In čeprav ji to najprej ni bilo blizu, prizna, da se je tudi sama ujela v razburjenje, ki ga prinese romanca s sodelavcem. Ali tremi. "Dejstvo, da so že vsi spali z vsemi, čez čas postane nekaj čisto normalnega. Vsake toliko se kakšen par celo obdrži in zvezo pelje naprej, vendar so to običajno bolj romance, ki trajajo dan, dva, teden ali kakšen mesec, potem pa se krog obrne," pove.

"Verjetno so ta razmerja med sodelavci eden najbolj razburljivih delov zaposlitve na križarki. Vendar moraš imeti precej močno glavo, da greš v to z zavedanjem, da se zveza skoraj zagotovo ne bo obdržala, ampak gre bolj za odnose za eno ali par noči. In še nekaj, kot bi morali vedeti tudi na kopnem, je preverjanje spolnega partnerja in potencialnih spolnih bolezni, zelo, zelo, zelo pomembna reč. Na ladji dobiti kaj od tega – res ni fino."

Odnosi z drugimi potniki so strogo prepovedani

Kaj pa romance s potniki? Te so strogo prepovedane, nam zaupa. "Če te dobijo, da šmiraš s potnikom, letiš. Mislim, da prav ta omejitev nekako potencira dejstvo, da se potem najdejo pari prav med sodelavci," sklene sogovornica.

Avtor: F. M.
Foto: Thinkstock

 

MORDA VAS ZANIMA še: Osebna izpoved: Najraje bi se poročila s svojim psom

PREBERITE ŠE: FOTO: Tako na morju uživajo znane Slovenke ALI 9 oblačilnih trikov zrelih žensk, ki so vedno videti mlajše

Priporočamo tudi: Matic Benet: Gorenjec, ki nas je očaral z monsterami, planerjem za Boruta Pahorja in tokom misli


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)