Maša Mixer: Na svetu ne obstaja nihče, ki bi bil kot vi

Kako zgraditi osebni brand je spregovorila uspešna in zgovorna podjetnica.

10.6.2023 ob 7:05 | Foto: Osebni arhiv | Avtor: Melita Meršol

Maša Mixer: Na svetu ne obstaja nihče, ki bi bil kot vi

Maša Mixer – njena »zasebna« priimka sta Okršlar Popovič – je energična podjetnica, ki je izstopala na letošnjem dogodku 500 podjetnic. Vzpostavila je klub 6 spiralnih ključev, v katerem širi svoje strukturirano znanje.

Spomni, kako zelo je vredno zavedanje, da smo edinstveni, neponovljiva snežinka. Prepričana je, da ko to ozavestimo, se vse začne čisto drugače.

Sogovornica prav žari, ko širi svoje poslanstvo in vodi podjetnice čez pasti vzpostavljanja, kot pravi, »osebnega branda«.

Kaj vam pomeni to, da ste imeli govor na prireditvi 500 podjetnic?

Največji uspeh je, da sem lahko na odru opolnomočila podjetnice, jim dala spodbudo. Enako dosegamo z revijo in na individualnih ter skupinskih mentorskih srečanjih – ozaveščamo, kako pomemben je t. i. osebni brand. Sama sem bila vedno »na svojem«.

In čeprav je podjetniška pot vznemirljiva, čudovita, daje svobodo in možnost, da živiš svoje sanje, je lahko na trenutke tudi izredno težka. In takrat dvomimo o rešitvah, izhodu iz težke situacije, vsadi se nam pomislek, ali smo sploh sposobne biti podjetnica.

Najverjetneje govorite iz izkušenj?

V mojih dvajsetih letih v podjetništvu se je zgodilo marsikaj. Če bi ostala zgolj v vodah grafičnega oblikovanja, me ne bi toliko premetavalo, tako pa sem radovedno kar naprej »rinila« v ustanavljan­je lastnih blagovnih znamk, ki so od mene zahtevale ogromno znanja z različnih področjih, še bolj pa ukvarjanje z lastnimi dvomi, ki so se pojavljali iz do tedaj meni neznanih globin.

Vsaka moja senca je bila ob vsakem izzivu kot na steroidih. Tako zelo se je razrasla, da sem se ukvarjala bolj s svojimi občutki kot pa s poslom.

Kaj so vam prinesle vse te aktivnosti?

Po štirih propadlih znamkah – od akademije, izdelkov iz lesa, vrtnih in modnih kosov – mi je končno uspelo s peto, globalno znamko z oblačili za ples ob drogu, s katero sem v samo dveh letih in pol prišla na šest celin in v več kot 45 držav.

Čeprav si večina predstavlja, da gradnja osebne blagovne znamke, tj. osebnega branda, pomeni oblikovanje logotipa, celostne podobe in vidne prepoznavnosti, je bistvo v odkrivanju vaše edinstvenosti, ki jo je treba izraziti na pravi način.

Mixer kot oblikovalski studio je bil hvala bogu ves čas uspešen in odlična stalnica, podpora ob mojih poslovnih eksperimentih in nekakšna hrbtenica, ki je držala posel pokonci.

Kaj je bilo drugače?

Ob vsaki novi znamki sem rasla, bila uspešnejša in predvsem sem bolje upravljala svoje občutke. A kakšna je bila cena za to. Stres, dobesedno opravljanje dveh poslov naenkrat, neprespane noči, negotovi finančni prilivi, dvomi vase, spraševanje, kaj delam narobe, hud zdravstveni zaplet, ki se je na srečo končal z dobrim izidom.

Vse samo za to, da sem nazadnje doživela preporod in dognala, da sem vedno in ves čas imela tisto, kar je najdragocenejše in kar je, kot rada pravim, moje »poslovno zavarovanje« – sebe.

Mislite na osebno blagovno znamko, torej osebni brand?

Da, tako je. Premalo ljudi se zaveda, da ima vsak osebni brand. Sploh v času, ko za sabo puščamo digitalne odtise, ki se jih ne da izbrisati. Zato je pomembno, kako uspešno in namensko ga gradite. In to velja tako za podjetnike kot zaposlene.

Če imate močan osebni brand, so vam odprta vsa vrata neskončnih življenjskih priložnosti. Dobesedno vzamete usodo v svoje roke.

Vsekakor. Ampak kako?

Ko spoznate in začutite, da ste edinstveni – taki, kot ste, z vsemi življenjskimi izkuš­njami, veščinami, strastjo, željami, s svojim videzom –, najdete svoj prostor pod soncem. Zaradi svoje unikatnosti ni več potrebe, da se primerjate z drugimi, ker ste pač edinst­veni ... In ko odkrijete to svoje edinstveno kombinacijo in najdete svoje poslanstvo, se vam vse zloži. Doživite popolno resetiranje. To sicer ne pomeni, da vam je postlano z rožicami. Podjetniška pot ni nikoli bila in tudi nikoli ne bo lahka – ker če bi bila, bi to počeli vsi. A gre za to, da ste doživeli razodetje svoje vizije, osebnega poslanstva, svoje drugačnosti, ki hkrati izpolnjuje vas in drugim osvetljuje življenje. V sebi ste prižgali ogenj, ki gori in vas spodbuja tudi takrat, ko je najtežje.

Je to preporod, ki ste ga doživeli vi?

Da, prav ste ugotovili. Ampak to lahko doživi vsak. Smisel je prav v tem, da ga doživi vsak. Samo poglejte, kaj se je zgodilo v času pandemije. Koliko ljudi je izgubilo stranke, prihodke ali so bili odpuščeni. Koliko ljudem se je sesul svet, kot so ga poznali.

Ob vsaki novi znamki sem rasla, bila uspešnejša in predvsem sem bolje upravljala svoje občutke. A kakšna je bila cena za to. Neprespane noči, negotovi finančni prilivi, dvomi vase, spraševanje, kaj delam narobe, hud zdravstveni zaplet, ki se je na srečo končal z dobrim izidom.

Pandemija je sicer minila, navade, kot je delo na daljavo in še kup drugih, pa so ostale. Zdaj smo na pragu nove revolucije s hitrim prodorom umetne inteligence ... Nasploh živimo v obdobju, kjer staro odpada in se poraja novo.

Taki, kot smo – s staro miselnostjo in starimi navadami –, ne moremo iti več naprej. Če želimo, da bomo uspešni, tako osebno kot poslovno, je smiselno, da se prilagodimo, najdemo lastno pot, ki nas bo osrečevala. Da v sebi najdemo moč, da premagamo izzive.

Nam osebni brand pri tem lahko pomaga?

Da, zato je osebni brand tako pomemben – da zavestno ugotovimo ne samo to, kdo smo, temveč kdo si želimo biti, postati. In v skladu z vizijo, kdo želimo biti, ravnamo ob vseh izzivih, pred katerimi se znajdemo. To nam potem daje dodatno notranjo moč, da postanemo samemu sebi nekakšen perpetuum mobile, kar nas naredi neustavljive. Ne glede na ekonomske razmere in pritiske sprememb sodobnega časa.

Zato sem tako zelo hvaležna, da lahko s strankami sodelujem pri gradnji njihovega osebnega branda, da jim pomagam odkrivati njihovo edinstvenost in sem tako tudi del njihovega uspeha. Čeprav si večina predstavlja, da ta gradnja pomeni oblikovanje logotipa, celostne podobe in vidne prepoznavnosti, je bistvo v odkrivanju vaše edinstvenosti, ki jo je treba izraziti na pravi način.

Kaj bi torej svetovali, kako se lotiti gradnje osebnega branda?

Najprej moram reči, da se kar precej razlikuje od gradnje blagovnih znamk. Glede na to, da ne obstaja o tem noben študij ali kaj podobnega, se utegne zgoditi, da se boste izgubili v džungli informacij, ki jih o tem ponujata denimo google in youtube. Zato priporočam, da pristopite strateško, ker boste le tako imeli neki kažipot in ne boste izgubljali dragocenega časa.

Prav zaradi tega sem ustvarila metodo 6 spiralnih ključev, ki vas preverjeno, po učinkoviti in najkrajši poti pelje od začetka do konca. Ne glede na to, kje na podjetniški ali karierni poti ste, vseh šest ključev se ciklično ponavlja na vseh ravneh rasti – s tem, ko naš posel raste, od nas zahteva, da osebnostno rastemo tudi mi – zato je vedno znova treba odklepati oziroma preverjati, ali imamo odprtih vseh šest vrat na vsaki ravni.

Vse skupaj zveni kot nekak­šna igrica.

Odlično ste opazili. Res je primerljivo z računalniško igrico. In kot vsaka igra ima tudi posel svoje zakonitosti.

Dobro je, da jih upoštevamo, ker nam je potem na naši poti bistveno lažje. Pa tudi sicer je dobro, da gledamo na posel kot na igro, ker s tem dobimo neko zdravo distanco in čust­veno nenavezanost, kar nam olajša presojo in sprejemanje bolečih odločitev.

Kaj je za vas ključni nasvet, ki se je potrdil tudi v praksi?

Svoj osebni brand definirajte glede na to, po čem in kako želite, da si vas ljudje zapomnijo. In uživajte v poudarjanju te svoje edinstvenosti – ker na tem svetu ne obstaja nihče, ki bi bil kot vi.

Preberite še: Ana Marija Mihelič: Odpri hladilnik, pa ti povem, kako izgledaš

Morda vas zanima tudi: Meringa: temelji, ki jih morate poznati, da bo pavlova snežno bela in brez razpok


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)