Deset napak, zaradi katerih med nakupi zapraviš (pre)več

Odpravi jih in z njimi znižaj stroške.

23.9.2017 ob 5:15

trznica_ThinkstockPhotos-177703063.jpg

Nakupovanje živil je neizogibno opravilo, a nekatere navade vas tedaj, ko se sprehajate med bogato založenimi policami, pripeljejo do tega, da zapravite več, kot ste nameravali. Poglejte, katere so najpogosteje krive, da se zgražate nad zneskom na računu.

Več koristnih namigov najdete na Facebooku.

Nakupovanje po napačnem vrstnem redu

Res je, običajno se ne omejujete s številom izdelkov, ki pristanejo v vaši košarici in neredko v njej konča veliko nepotrebnih atriklov, ki so ob tem še neprijazni zdravju. Zato: začnite pri sadju in zelenjavi. Ne zgolj, ker sodijo med telesu prijazna živila temveč tudi, ker zavzamejo več prostora in tega bo tako zmanjkalo za čipse, smokije, kekse ter druge nepotrebne dobrote.

Nepoznavanje cen izdelkov

Zapomnite si cene živil, ki jih redno kupujete. Če ne gre drugače, si jih lahko tudi zapišete. Tako ne boste nasedli triku "občutnih" popustov, h kateremu se prodajalci velikokrat zatekajo in tako spodbujajo potrošnike k nakupu, čeprav so izdelki v resnici znižani le za nekaj centov.

PREBERITE še // 12 skrivnosti, ki jih prehrambena industrija skriva pred nami

Nakupovanje brez predhodnega načrta

Ne gre zgolj za pisanje nakupovalnega seznama, temveč tudi za tedensko načrtovanje obrokov. Če boste razmislili o tem, kaj bo na vaši mizi od ponedeljka do petka, boste vselej vedeli, kaj prinesti domov iz trgovine in lažje se boste izognili nepotrebnim nakupom ter s tem izdatkom.

Niste pozorni na težo izdelka

V hladilniku sta druga ob drugi zloženi dve vrsti masla in eno je malce cenejše od drugega. Avtomatsko izberete tisto, s prijaznejšo ceno, a to je kaj lahko takšno le na prvi pogled. Kajti izdelek je morda lažji od "dražjega" in v bistvu zanj plačate več.

Ignorirate trgovinske znamke

Domala vsak trgovina ima svojo lastno znamko živil, ki so dostopne po prijaznejših cenah. Neredko se potrošniki zanje ne odločajo, saj menijo, da so slabše kvalitete. V resnici to ne drži. Res pa je, da je njihova embalaža praviloma manj privlačna in so cenejša, ker ne potrebujejo oglaševanja. Če boste pogledali, kdo jih proizvaja, se boste prepričali, da prav tisti, katerih proizvodi v drugačnih embalažah stanejo več.

Zavračanje novosti

Večina potrošnikov je zvestih svoji izbrani blagovni znamki in si ne dovolijo poskusiti nekaj novega. A v resnici proizvajalci novih, manj znanih znamk enako kvaliteto prodajajo po nižji ceni, kot že uveljavljeni ponudniki.

nakup.jpg

Zanemarjanje popustov

Obstaja nešteto načinov, s pomočjo katerih je mogoče spremljati popuste v trgovinah v vaši okolici. Na voljo so aplikacije, ki pomagajo primerjati cene in tako poiskati cenovno najugodnejše izdelke ter najboljše ponudbe.

Izogibanje poceni izdelkom

Različna žita, sol, začimbe, sladkor, moka in podobni izdelki so na voljo tudi po povsem sprejemljivih cenah. Kajti, v resnici: sladkor je sladkor ne glede na to, koliko odštejete zanj.

Ignoriranje mesta na policah

Najbolj sveži izdelki so na policah nekje zadaj in ne v prvih vrstah. Tistim, ki so spredaj, se bo kmalu iztekel rok uporabnosti. Bodite pozorno tudi na to, na katerih policah so razvrščeni. Najcenejši izdelki so zloženi zgoraj in spodaj, nikoli pa ne na nivoju oči.

Nasedanje marketinškim trikom

Sončnično olje z vitaminom E, sol brez gensko spremenjenih organizmov, jajca z oranžnim rumenjakom. Nešteto je prijemov, s katerimi proizvajalci potrošnike skušajo prepričati v nakup. A preden jim nasedete, se vprašajte, kakšen je njihov smisel:
vitamin E je prisoten v semenih sončnic in je zato v vsakem sončničnem olju. GSO so lahko le v hrani rastlinskega in živalskega izvora, barva rumenjaka pa ne vpliva na samo kvaliteto jajc. Čeprav so tista, s temnejšim, običajno dražja.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)