23.7.2018 ob 8:32
Kdo so Slovenske ustvarjalke? V bistvu so med njimi tudi ustvarjalci. To je platforma, ki združuje domače izdelke, od dekorja, kozmetike, nakita, izdelkov za dom, pa oblačil in igrač za najmlajše … Trenutno je združenih že 80 domačih znamk in ustvarjalcev, baza pa se še vedno polni. O tem, kako je nastala in kaj dobrega prinaša, smo govorili z njeno ustanoviteljico Nino Penhofer. Nina je po poklicu sicer pravnica, njen "hobi", ki je postal velik projekt že sam zase, pa je bil že od začetka zamišljen z veliko vizijo …
Kdo stoji za Slovenskimi ustvarjalkami? Povejte nam nekaj o sebi …
Za tem projektom stojimo vsi slovenski ustvarjalci. Brez sodelovanja vseh, te zgodbe ne bi bilo. Čeprav smo še daleč od tega, da bi res združili popolnoma vse najkakovostnejše pri nas, pa se postopoma širimo. Ustvarjalci so veseli, da imajo takšno platformo, ki je čedalje bolj prepoznavna, njim prinaša dodatno občinstvo in nenazadnje tudi nov prodajni kanal. Ne morem reči, da sem edina, ki stoji za tem. Sem pa začela to zgodbo – z jasno vizijo ter veliko predanostjo. Trenutno sem sicer na šudijskem "dopustu" in sem le še pobudnica/ustanoviteljica, zgodbo pa nadaljuje moj partner. Jeseni, oziroma pozimi, ko se znebim študijskih obveznosti, pa spet prevzamem vajeti v svoje roke.
Gresta pravo in kreativnost z roko v roki?
Seveda! Pravo je ena izmed najbolj kreativnih smeri, tako da se ne izključujeta. Le da pravo zahteva več sedenja, kreativnost, vsaj ta, ki je meni najljubša, pa pogosto vključuje tudi umazane roke, prah v laseh, kakšen polomljen noht, ureznine …
Kako in iz česa je projekt zrasel v neke vrste pospeševalnik domačih znamk?
Želim odgovoriti, da naključno. Vendar najbrž temu ni povsem tako. Po večih letih povsem amaterske Facebook strani, na kateri sem objavljala fotografije izdelkov slovenskih ustvarjalcev in predstavljala njihove znamke, je projekt zrastel v spletno trgovino in blog. Čeprav na začetku nisem niti približno vedela, da se bo tako izšlo, ne morem reči, da je šlo za naključja. Tudi že v samo Facebook stran, takrat še povsem neprofitno, je bilo vloženih na tisoče ur prostovoljnega dela. Tako, da je vse skupaj plod veliko vloženega časa in dela.
Pridružujejo se tudi povsem na novo nastale znamke in tudi taki se obrnejo na spletno platformo slovenskeustvarjalke.si, kajti že to, da se vključijo, jim pomaga pri prepoznavnosti. Začetki so najtežji in pri tem jim spletna platforma pomaga.
Koliko ustvarjalcev že sodeluje pri projektu? Kaj vse ponujajo?
Približno 80, vedno pa prihajajo še novi. Včasih je tudi izziv koordinirati toliko različnih ustvarjalnih glav in paziti, da vse enakovredno izpostavljaš na družbenih omrežjih in drugje.
V ponudbi pa je vse, kar srce poželi. Prav neverjetno, tako majhna Slovenija, pa toliko ustvarjalcev/oblikovalcev, da najdeš praktično vse, kar potrebuješ. Od dodatkov za kuhinjo, tekstila, uporabne keramike, hišnega dekorja, naravne kozmetike, do nakita, tudi srebrnega, nahrbtnikov, oblačil, izdelkov za najmlajše… Ne morem našteti vsega, ker najbrž nimamo toliko prostora (smeh). Po končanem "dopustu" bo več poudarka tudi na slovenski kulinariki. Zaenkrat sta vključena dva ponudnika, na Vrhniki pražena kava in najboljše čili omake v Sloveniji.
Glede na ime skupine, oziroma trgovine, bi rekli, da smo med Slovenci in Slovenkami ustvarjalne predvsem ženske?
Nekaj let nazaj je res bolj kazalo na to, da so ženske v večini. Saj so tudi še danes. Je pa moških ustvarjalcev danes občutno več kot pred časom. Ime je ostalo zaradi aktivnosti na družbenih omrežjih v preteklosti, moških ustvarjalcev ne moti, verjamem pa, da komu ni všeč. Vsekakor nikoli ni bil namen, da bi bilo ime izključevalno.
Kdaj hobi preraste v posel?
Težko vprašanje. Pravno gledano takrat, ko ustanoviš neko pravno obliko, preko katere se lahko "greš" biznis. Po vseh drugih definicijah pa najbrž takrat, ko lahko od njega živiš. Da pride do tega, pa je potrebno več let truda, napora in biti s srcem pri stvari. Točnega recepta sicer ne poznam.
Kateri so največji izzivi, s katerimi se spopadajo ustvarjalke in ustvarjalci?
Prodati izdelke. Najti uravnoteženost med ceno izdelka, ki se ljudem pogosto zdi visoka in "plačo". Tako, da bodo trud, delo in material ustvarjalca poplačani. Mogoče včasih tudi dobava materiala po konkurečnih cenah oz. takšnega, ki ga pri nas še ni, ampak tukaj je potrebno biti zgolj malo bolj iznajdljiv.
Menite, da Slovenci dovolj cenimo domače in unikatno? Ste v zadnjih letih opazili kakšne spremembe v miselnosti potencialnih kupcev?
Spremembe so opazne, zelo. Vendar je še daleč od tega, da bi lahko vsak ustvarjalec živel zgolj na račun slovenskega trga. Zato se jih ogromno že takoj na začetku usmeri na tujino.
Med pogovori s prijatelji, znanci pa zadnje čase zaznavam, da se je miselnost o vrednosti izdelkov, ki so ali v celoti narejeni v Sloveniji ali so plod slovenskega znanja, spremenila. Tudi, ko ljudje kupujejo darila, zadnja leta veliko raje posežejo po slovenskih izdelkih. Množičnega kiča, ki je zasičil vse trge, so se mnogi že naveličali. Išče se dodana vrednost. Vendar je tudi ustvarjalcev že veliko, zato ne more uspeti vsak. Zelo dobro se prodajajo izdelki oz. znamke z zgodbo. Brez zgodbe se ne opazi dodane vrednosti izdelka.
Kam si predstavljate, da bo projekt Slovenske ustvarjalke rasel v prihodnje?
Trenutno se projekt zaradi mojega "dopusta" razvija počasneje. V prihodnosti, ko ga spet prevzamem, pa bo treba razmišljati o novih dodanih vrednostih. Zaenkrat ne znam povedati, kako se bo odvijalo. Ampak ta projekt je moj "otročiček" in želim, da se razvija naprej.
Vsekakor pa pozivam Mičnine bralce, da z nakupi slovenskih izdelkov pomagajo živeti spletni trgovini slovenskeustvarjalke.si, ki trdo dela za ozaveščenost, kako zelo so takšni izdelki pomembni za nas in kaj doprinesejo k slovenski kulturi in gospodarstvu.
Včasih kdo vpraša, ali ni bolje ustvarjalca podpreti neposredno? Na takšna vprašanja odgovorjam, da ustvarjalci pogosto nimajo časa in/ali znanja za trženje in prodajo svojih izdelkov. Veliko raje se posvečajo kreativnemu delu, kakor pa birokraciji.
Tu nastopa spletna platforma slovenskeustvarjalke.si. Kot največje spletno stičišče slovenskih ustvarjalcev ima ogromno publicitete in prepoznavnosti. Že sama vključitev določenega ustvarjalca, le-temu prinese prepoznavnost.
Platforma skrbi tudi za vse ostale skrbi, kot so marketing, objave na družbenih omrežjih, urejanje spletne strani, izdajanje računov, programsko in tehnično podporo, celotno komunikacijo s strankami, načrtovanje akcij in promocij, nemalokrat pa tudi skrb za ustrezen opis izdelkov. Prav tako nosi celoten strošek plačljivih oglasov na družbenih omrežjih.
Na kakšen način se vaša baza širi? Se vam ustvarjalci oglasijo sami ali jih k sodelovanju povabite vi?
Vsak, ki zase meni, da ima kvalitetne in izvirne izdelke ter gradi rdečo nit svoje znamke, lahko piše administratorju strani. Povezovanje je pomembno, ne samo na tem področju, temveč vseh. Zato, vabljeni!
Slovenske ustvarjalke najdete na njihovem Facebooku ali spletni strani.
Avtorica: Maja Fister
Foto: Sonja Ravbar
Priporočamo tudi
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar