Marketinška zvijača, s katero nas vlečejo za nos že dobrih 60 let

Pravilo 10.000 prehojenih korakov na dan prihaja z Japonske. Študije pa so pokazale, da gre pravzaprav za marketinški trik.

13.4.2023 ob 6:00 | Foto: Getty Images | Avtor: E. N.

Marketinška zvijača, s katero nas vlečejo za nos že dobrih 60 let

Od novoletnih zaobljub je minilo že kar nekaj časa in marsikdo je nad njimi že zdavnaj obupal. Bližajoče poletje pa je mnoge spet spodbudilo, da se zopet spravijo v gibanje in k zdravim rutinam.

Ena izmed priljubljenih oblik vadbe, ki jo prakticirajo številne hollywoodske zvezdnice ter zagovarjajo mnogi osebni trenerji, je običajna hoja. Izjemno priljubljena pa je iz več razlogov. 

Dostopna vadba, primerna za vse

Hoja je dostopna vsem, zato se je lahko loti praktično vsak. Združimo jo lahko s prijetnim druženjem in tako vadbo opravimo v družbi prijateljice, partnerja ali kogarkoli, ki z nami deli željo po gibanju.

Dovolj prehojenih korakov dnevno naj bi prav tako botrovalo lepo oblikovani postavi in izgubi kilogramov, prav tako pa naj bi bila hoja prizanesljiva do naših sklepov in mišic. Obstaja pa še en razlog, zakaj že leta oziroma desetletja vsak dan želimo prehoditi čim več.

Gotovo si že slišala za pravilo 10.000 korakov, ki naj bi jih prehodili na dan zavoljo svojega zdravja in vzdrževanja primerne telesne teže. V digitalni dobi štetje korakov seveda ni nič težkega, saj imamo v dlaneh pametne telefone, v žepih pedometre, na zapestjih digitalne ure in še bi lahko naštevali naprave, ki beležijo vsak naš najmanjši premik.

 

Ravno podjetje, ki si je pred več kot šestimi desetletji izmislilo zapestnico, ki šteje korake, pa si je tudi zamislilo njihovo priporočeno dnevno število, ki bi ga naj bilo priporočljivo opraviti. 

Štetje korakov, ki je spremenilo navade mnogih

10.000 prehojenih korakov v dnevu predstavlja poseben dosežek. Večina ljudi se v resnici ne spomni, kje so slišali podatek, da je dnevno treba prehoditi ravno toliko, a ko na telefonu ali uri zagledajo magično številko, občutijo zadovoljstvo in ponos ob uspešno odkljukanem cilju. Številka namreč simbolizira skrb za svoje telo, dober vpliv na zdravje in podobne pozitivne stvari. 

Seveda nikakor ne namigujemo, da hoja ni zdrava, drži pa, da so nas s kampanjo za 10.000 korakov potegnili za nos. Kdo? Japonci. Japonsko podjetje, ki si je kampanjo izmislilo, da bi upravičili in pospešili nakupe njihovega števca korakov, pravzaprav. Ime podjetja, ki je bilo ustanovljeno v 60 letih prejšnjega stoletja, bi lahko prevedli v 10.000 korakov, njegov slogan pa je pozival, da jih na dan prehodimo prav toliko. 

In tako je svet začel hoditi in šteti korake in - da ne bo pomote - pri tem zase in za svoje zdravje naredil precej. Pravzaprav več, kot bi bilo treba, če se naslonimo na največjo tovrstno raziskavo, v kateri so na Univerzi v Massachusettsu dokazali, da je za enake pozitivne rezultate za telo v resnici dovolj že 7000 korakov. V njej je sodelovalo več kot 2000 posameznikov najrazličnejših interesov, kondicijske pripravljenosti, rasne pripadnosti itd.

Zgoraj napisano seveda ne pomeni, da v primeru, da stremite k cilju štirih ničel na pedometru dnevno, prenehajte s hojo. Prav tako ne namigujemo, da 10.000 korakov dnevno ne botruje dobremu počutju, lepi postavi in drugim pozitivnim rezultatom.

Gotovo pa se nam zdi zanimivo, kakšen učinek imajo lahko oglaševalske kampanje na veliko populacijo ljudi. Hkrati pa želimo pomiriti tudi tiste, ki jim vsak dan cilja zastavljenih korakov ne uspe doseči.

Brez skrbi, tudi s 7.000 premiki v dnevu boste za svoje zdravje naredili dovolj. 

Povzeto po New York Times.

Preberite še: Debelost: znan je razlog in ta je zelo preprost

Morda vas zanima tudi: To je zelišče, ki pomirja in izboljšuje kakovost spanca


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)