7.3.2019 ob 10:37
Zima se poslavlja, sonce razteguje svoje žarke in sezona sončnih očal je pred vrati. Kaj to pomeni za naš ego?
Raziskovalci iz Univerze v Torontu so naredili eksperiment, v katerem so opazovali učinke nošenja sončnih očal na moralne vrednote in obnašanje. V študiji, ki so jo objavili v publikaciji Psychological Science, je sodelovalo 80 oseb. Polovica jih je v eksperimentu morala nositi sončna očala. Vsakemu od njih so dali 6 dolarjev, ki so jih morali razdeliti med sabo in neznancem v drugi sobi.
Občutek anonimnosti nas naredi bolj sebične in manj empatične
Izkazalo se je, da so bili tisti, ki so nosili sončna očala, manj radodarni. V povprečju so neznancu od šestih dolarjev dali delež 1,81 dolarja. V primerjavi s skupino, ki ni nosila očal – ti so neznancu dali v povprečju 2,71 dolarja.
Opazovali so tudi, kako nošenje očal deluje na posameznikov občutek za anonimnost. Izkazalo se je, da se s sončnimi očali počutimo bolj zakrite in anonimne, kar pomeni, da si dovolimo biti bolj sebični, manj radodarni in bolj nesramni, saj imamo občutek, da nas tako manj ljudi prepozna in obsoja.
Če že ne radodarni, smo pa vsaj bolj privlačni
Morda ne zaradi osebnosti, ampak zgolj iz vizualnega vidika. Se vam je že kdaj zgodilo, da vam je bil nekdo všeč zgolj dokler je imel na sebi sončna očala? Očitno je nekaj na tem. Angleška raziskovalka iz Nottingham Trent University je preučevala prav to. Prišla je do treh sklepov.
Prvi kaže, da smo z očali bolj zapeljivi zato, ker naš obraz naredijo bolj simetričen. In kot so pokazale že številne študije pred tem, je korelacija med simetrijo in našo percepcijo lepote zelo močna.
Drugi se navezuje na skrivnostnost. Prvi vtisi se najhitreje ustvarijo z globokim pogledom v oči. Te lahko razkrivajo marsikatero informacijo in celo šibkost. Iz oči lahko razberemo veliko – od samozavesti do iskrenosti in inteligence. Če oseba nosi očala, tega ne moremo storiti. Posledično se nam človek zdi skrivnosten, na tem pa je nekaj privlačnega.
Tretji sklep pa se navezuje na zgodovinsko povezovanje sončnih očal z glamurjem in stilom. Čeprav sončna očala danes jemljemo kot nekaj dostopnega in samoumevnega, je njihov status šik modnega dodatka še vedno močan. Prodaja sončnih očal se je začela večati že v dvajsetih letih, a so postala vsesplošno dostopna šele dve dekadi kasneje. V petdesetih in šestdesetih so jih posvojile hollywoodske zvezde, ki so se z njihovo pomočjo skrile pred paparaci in bliskavicami, s tem pa se jih je prijel tudi status zvezdniškega kosa.
Avtor: F. M.
Foto: Thinkstock
PREBERITE ŠE: Slovenski fotograf, ki mu je v Dubaju pozirala Ashley Graham ALI Mimi Antolović: Fotografinja, ki je ne boste zlahka ujeli v fotografski objektiv #intervju
PRIPOROČAMO TUDI: Slovenska blogerka o tem, kako ji je uspelo priti na tedna mode v Milanu in Parizu
oddajte komentar