Rjava je nova črna, pravi poznavalka trendov

Ena najbolj cenjenih raziskovalk smernic ve, kaj bo modno v naslednjih letih.

31.10.2015 ob 1:30

naslovka.jpg

Kdo v svetu mode določa smernice in že danes ve, kam bo šla v naslednjih letih? Raziskovalka Li Edelkoort je tista dama, ki priskoči na pomoč kreatorjem, kadar jim zmanjka idej. Njene knjige smernic prehitevajo vsaj za dve leti, zaupajo ji strategi in oblikovalci svetovnih koncernov ter njene nasvete jemljejo kot navdih. V svetu uveljavljena vizionarka je z nami delila nekaj zanimivih napovedi.


Že slediš Mični na Facebooku?

Nova črna

Edelkoortova pravi, da gre črna barva naslednje leto iz mode. Nova črna bo rjava, ki se bo po skoraj 20 letih v izgnanstvu vrnila v velikem slogu. Nosili jo bomo od glave do pet, v preprostih krojih. V dizajnu pa bo vse pomembnejša tema les.

Kaj pravi knjiga?

V njeni knjigi smernic se skrivajo napotki prihodnosti. Najbolj opazno je dejstvo, da ljudje niso več pripravljeni slepo slediti modnim zapovedim, ki se vsakega pol leta menjajo. Raje si kupijo pet istih srajc in pet istih hlač. Ne da se jim več vsak dan na novo izumiti, ampak se želijo osredotočiti na svoj posel.

Več je več

Kar ne pomeni, da bomo že v kratkem vsi nosili uniforme, ampak da prihaja čas, ko bodo vse pomembnejši dodatki. Ti so tisti, ki po novem vodijo igro. Oblačila bodo vse preprostejša, enobarvna, pri čemer gre za zavestno odločitev luksuznih koncernov, saj je bolj preprosto izdelati torbico kot oblačilo v štirih velikostih. Modno vodilo prihodnosti se glasi: več je več. Nori čevlji, velike ogrlice, ogromni uhani, zabavni klobuki, tudi pasovi bodo vse pomembnejši.

Modno vodilo prihodnosti se glasi: več je več, glavna vloga pa pripada dodatkom.

Je moda preteklost?

V modi se mora zgoditi preobrat! Končno je čas, da kreatorji dajo več na kakovost kot na "šnikšnak". Izbira tekstila in njegova predelava sta toliko bolj pomembni, kot je vzorec ali barva. Arheološke najdbe bodo postale pomemben izvor navdiha. Materiali bodo zelo naravni in grobi. Znanstveniki bodo novi rockerski zvezdniki. Inteligenca bo seksi. Tudi na televiziji bo več izobraževalnih programov v razumljivem jeziku.

Novi prodajni koncepti

V Parizu je špecerija, ki ponuja superkakovostna živila po ne pretiranih cenah. A se je treba včlaniti, da lahko nakupuješ pri njih. Zato morajo vsi člani tri ure na mesec pomagati v trgovini. S tem lastniki privarčujejo stroške za osebje. Hkrati gre za zabavno in družabno početje, ki sprošča in omogoča nova poznanstva istomislečih ljudi. Zanimivo, da so v živilski branži ljudje že mnogo bolj ozaveščeni kot v modni in dajo mnogo več na kakovost in izvor izdelka, poudarja raziskovalka smernic.

Smernice se, četudi se morda tako zdi, nikoli ne ponavljajo. Nekaj je zmeraj drugače: naj bodo to detajli, blago ali kombiniranje.

Smernice se nikoli ne ponavljajo

Li Edelkoort se vidi kot razlagalko, prevajalko smernic. Veliko opazuje in zna izločiti bistvo ter to, kar vidi in čuti, zajeti v besede. Kar še zdaleč ni dolgočasno! Saj se smernice, četudi se morda tako zdi, nikoli ne ponavljajo, poudarja. Nekaj je zmeraj drugače: naj bodo to detajli, blago ali kombiniranje.

Službe bodo imele (krajši) rok trajanja

Tudi v načinu življenju in zaposlovanju se bo marsikaj spremenilo. Potem ko bomo že kmalu lahko dočakali 100 let, bomo v toku enega življenja vsaj trikrat zamenjali službo. Opravljali bomo različne poklice, se prekvalificirali, si vzeli odmor in tudi s 65 leti začeli povsem na novo. Postali bomo nomadi in tudi domovino, se pravi državo in mesto, v katerem živimo, bomo večkrat zamenjali.

Ljudje bodo mladostnost ohranili ne glede na starost. Kreativnost je tista, ki nam bo dajala navdih. Z njo se bomo borili proti staranju, dolgo bomo aktivni.

Avtorica: Petra Kancler


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)