29.5.2020 ob 5:50 | Foto: GettyImages, Instagram | Avtor: E. N.
Gotovo veš, da je koronavirus s seboj prinesel tudi globoke posledice za gospodarstvo, velik vpliv pa je imel tudi na modno industrijo.
Če bi pred nekaj meseci nekdo napovedal, kaj nas čaka v marcu, aprilu in maju, mu marsikdo ne bi verjel. Prav tako pa pred dnevi mnogi niso mogli verjetni niti objavi na spletnih omrežjih kreativnega direktorja modne hiše Gucci Alessandra Michela. Kot večino takšnih objav trenutnega časa, je bila namreč tudi njegova zapisana v odgovor na krizo, ki jo je sprožil zloglasni virus, ki že lep čas vztrajno spreminja svet.
View this post on Instagram
O tem, da je koronavirus popolnoma pretresel svet, ni dvoma. A za tiste, ki so imeli srečo, je karantena prinesla nekaj prostega časa in dobrih stvari. Skoraj nič dobrega pa virus ne pomeni za gospodarstvo, katerega del je seveda tudi modna industrija. Ta je zaradi upočasnitve življenjskega tempa v času karantene precej zastala in modne hiše so pričele beležiti velike padce nakupov. Precej velike, tudi do 30 odstotkov! Primark je poročal celo o tonah neprodanih oblek kolekcij, ki so v času koronavirusa postale višek. In izguba, seveda.
O izgubah pa poroča tudi ena najbolj vplivnih modnih hiš na svetu, Gucci. Kot smo omenili zgoraj, se je na socialnih omrežjih javil njen kreativni direktor Alessandro Michele in naznanil, da novi časi s seboj prinašajo tudi čas za spremembe in da se bodo pri delovanju modne industrije pričele odvijati kar precejšnje. Pri Gucciju so se namreč odločili, da sprejmejo določene ukrepe, ki naj bi po mnenju strokovnjakov močno zaznamovali modno industrijo. Najvidnejša med njimi je ukinitev sezonskih kolekcij, kar pomeni, da modna hiša svojih novosti ne bo več predstavljala večkrat letno z modnimi revijami ter na ta način poizkusila delovati bolj trajnostno in ekološko. Kot je zapisal Michele, pa tudi manj stresno.
View this post on Instagram
Kreativni direktor je že pred časom govoril o tem, kako neprestano izdajanje kolekcij po natrpanem urniku, ki ga narekuje modni tempo s pomladjo, poletjem, jesenjo in zimo, utruja in uničuje kreativnost in izvirnost. Kot rešitev predlaga ukinitev obstoječega modnega urnika in upočasnitev nastajanja kolekcij. Gucci seveda ni nobena izjema. Spremembe in ukrepe sprejemajo tudi druga velika imena modne industrije. Popolnoma svoj urnik izdajanja kolekcij bodo ubrali tudi pri Saint Laurentu, Armani pa je že oznanil, da bodo revije moških in ženskih kolekcij združene, a tudi to šele v septembru.
View this post on Instagram
Je pa Gucci prva modna hiša, ki javno napoveduje korenite spremembe v modnem razmišljanju. Zadnjih pet let najvplivnejša modna znamka na svetu si želi, da bi sprožila nekakšen domino efekt v modni industriji in tempo hitro menjajočih se trendov upočasnila ter ga prilagodila trenutnim razmeram na trgu, pa tudi svetu na splošno. Zavedanje, da imamo le en planet, je namreč počasi pričelo skrbeti tudi podjetja, ki so bila sicer gonilna sila svetovne potrošnje.
Z združitvijo moške in ženske kolekcije pa Gucci ne želi zaščititi le narave in našega planeta, temveč tudi enakopravnost med spoloma. Gucci MX bo namreč skupaj stopljena, spolno nevtralna kolekcija, ki naj bi dovoljevala močno izražanje kreativnega direktorja, hkrati pa brisala mejo med ženskimi in moškimi oblačili.
View this post on Instagram
Kolekcij tako po mnenju Michela ne bo več narekoval spol, prav tako pa niti modni cirkus, ki se dvakrat letno odvije v kar štirih svetovnih metropolah, Londonu, New Yorku, Parizu in Milanu. Tedni mode naj bi spremenili svoj značaj, postali bolj trajnostni in manj potrošno naravnani. »Zapustil bom zastarele navade na sezone in se tako bolj posvetil svojemu kreativnemu klicu,« je oblikovalec zapisal v svoji objavi na Instagramu, ki jo delimo spodaj.
View this post on Instagram
Gucci je tako prva, a gotovo ne zadnja modna hiša, ki je naznanila konkretne spremembe v svojem delovanju. Glede na to, kako vplivna je, pa velja pričakovati spremembe tudi pri drugih. Oblikovalci, ki namreč več kot dva in pol meseca letno zaradi tednov mode preživijo v tujini, so namreč iztrošeni, kreativno podhranjeni in utrujeni, pravi Alessandro.
Ali to pomeni konec modnih tednov, kot smo jih poznali do sedaj? Čas bo pokazal svoje. Gotovo pa je koronavirus upočasnil industrijo in napovedal nove čase in trende v modi, pa tudi svetu na splošno.
Preberite še: Pomladna lahkotnost Janje Videc navdušila na edinstveni modni reviji
Morda vas zanima tudi: Maja Ferme - Prodaja trenirk se je skokovito povečala
oddajte komentar