22.11.2018 ob 8:37
Miriam Muha je absolventka magistrskega študija arhitekture. Šteje 33 pomladi in prihaja iz Celja. Ustvarja doma, na posebno veliki mizi ob posebno veliki omari, polni ustvarjalnosti. Kaj ustvarja? Že leta 2007 je ustanovila blagovno znamko MIMI. Kaj vse nastaja pod njo, kaj gre najbolj v promet in kako se znajde v svetu kreative, pa preverite v spodnjem Mičninem intervjuju.
Kaj vse nastaja pod znamko Mimi?
Oh, precej stvari je nastalo v teh desetih letih. Predvsem pa uhani, broške in ogrlice. Tu in tam nastane še kakšen prstan obroč, tudi kos oblačila ali dodatek za dom. Vse je odvisno od inspiracije in namena, zakaj kaj nastane.
Po katerih izdelkih vas najbolj poznajo in kateri gredo najbolj v promet?
Začelo se je z broškami v obliki oblačkov, OBLAK blazinami in unikatnimi ovratniki iz blaga z dodatki, kar je bil odgovor na takraten trend ovratnikov namesto ogrlic.
Danes sem najbolj prepoznavna in seveda gredo tudi najbolj v promet uhani iz papirja/pleksi stela/usnja, ŽUŽKI broške, ROŽA ogrlice iz usnja in ogrlice BLACK (vrv+les+usnje). Torej vse v skladu s trenutnimi trendi = minimalistično, enobarvno in iz enega ali dveh različnih materialov.
Kako so svojo zgodbo dobili žužki?
Broške žužki so nastali kot izpeljava moje broške MUHA. Ta je nastala ob 10 obletnici uradnega ustvarjanja pod MIMI znamko + muha je tudi moj priimek. Lahko nosijo srečo, kličejo pomlad ali poletni topel piš. Predvsem pa popestrijo oblačila in vzbudijo čustva – predvsem veliko nasmehov. Lahko je en sam ali pa si delajo družbo na suknjiču; nastane roj, ki pritegne poglede.
Kreativnost je zadnja leta ena najbolj iskanih lastnosti na trgu dela na različnih področjih. S čim se hrani?
V spremljanju trendov, razvijanju osebnega stila, spremljanju novosti na trgu oblikovanja, raziskovanju novih in neobičajnih materialov. Pomemebno je, da si ne postavljamo omejitev, da si drznemo pogledai širše – izven znanih in nevidno začrtanih okvirjev.
Spet smo v megli in dežju. Je kakšen letni čas posebej prijazen ustvarjanju?
Seveda bi najraje rekla, da je pomlad tista “taprava”. Ko se vse prebuja, zaživi in kaže nove barve sezone. Ampak zame ni tako. Pomembna je insipiracija in iščem jo vsak mesec, vsakega letnega časa posebej. Če sta jesen in zima rezervirani za minimalistično “darkerske” stvaritve, sta pomlad in poletje idealna za preizkušanje novih materialov in barvnih kombinacij.
Nam zaupate kakšen poseben kotiček pod soncem, kjer se polnite z navdihom, kamor se lahko zatečejo tudi naši bralci?
Vsako leto obiščem najboljšo prijateljico v Londonu. Mesto velike koncentracije najrazličnješih ljudi in kultur. Se bo slišalo smešno, ampak jaz se grem tja odpočit. Ne padem v tempo njihovega vsakdanjika, ampak se grem totalnega turista. Raziskujem neturistična okrožja in opazujem okolico ter mimoidoče. Da pa ne bo to preveč pretenciozno – skok na kolo in z vetrom v laseh “pičim” v naravo je tudi čisto krasna in skoraj vsakodnevna alternativa. Fino se je prepihati in si osvežiti misli in seveda ideje. Preproste in “pred nosom” stvari so še vedno najboljše.
Na kaj pomislite, ko pogledate nazaj, na svoje izdelke izpred let?
Pomislim, kako se je MIMI znamka spreminjala iz pisanega izdelka, polnega detajlov, do minimalizma z omejeno izbiro barv. Tako, kot jaz sama. Vidim, da je ustvarjanje postal moj način življenja in delni način preživljanja. Ni lepšega, če je tvoj hobi tudi tvoja služba in lahko rečem, da mi je v vseh teh letih to tudi uspelo.
Se vam zdi, da Slovenci dovolj cenimo domače in unikatno?
Vedno bolj. Dosti jih spremlja trende in novosti v arhitekturi, modi in samem oblikovanju. Tako da gre za neke vrste zahtevne kupke in kupce, ki točno vedo, kaj želijo. Z vesejem podprejo dobro idejo, če je le ta premišljena in iz kvalitetnih materialov.
Kako uporabna so družbena omrežja za grajenje znamke kot je Mimi?
Niso samo uporabna; lahko rečem, da so postala ključna pri prepoznavnosti znamke in stika s sledilci. Omogočajo takojšen kontakt oblikovalec-kupec in tisti virtualen osebni stik, ki je seveda neprecenljiv in zelo pomemben. Poleg tega dosežeš potencialne stranke tudi širše od meja matične države in te tako spoznajo tudi v Južni Koreji, Severni Ameriki, Hondurasu ali Avstraliji.
Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?
Hiti počasi. Tega se še vedno držim. Veselim se vsakega novega uspeha, vendar skrbim, da ostajam zvesta sebi in se ne zaganjam v projekte, ki ne dajo pravega občutka, da bi iz tega bilo lahko nekaj več, kot nekaj momentalnega.
Kam gre Mimi v prihodnje?
Upam, da še bolj preko meja in v malo večje projekte in kolekcije. Preizkušanje novih materialov in še bolj posebnih kosov. Veselim se vsega in komaj čakam, da vidim, kam me bo pripeljajo.
Avtor: Maja Fister
Foto: Mimi
Preberite še: Ta Slovenka je uspela s pisanjem bloga za starše in ustanovila Mami blogerke ALI Brlogarka: ustvarjalka neverjetno realističnih miniatur in nakita
oddajte komentar