28.8.2019 ob 5:30 | Foto: Getty Images | Avtor: M. FL.
"Facebook profil je relativno natančen prikaz osebnostnih lastnosti uporabnika. Ne glede na to, ali ta širšemu občinstvu razkriva svojo avtentično naravo ali se želi prikazati v lažni, idealizirani luči," trdi psiholog Sam Gosling, ki temu dodaja, da z objavami na zidu le težko zakriti svoj pravi jaz.
Z njim se strinjajo strokovnjaki z univerze Cambridge, ki so dokazali, da zlasti všečki odkrivajo najintimnejše podrobnosti iz življenja posameznika.
"Poleg fotografij, zapisov in statusov, ki jih objavljate, prav všečki o vas povedo več, kot si lahko mislite. Pričajo namreč o vaši spolni usmerjenosti, političnih in verskih stališčih in celo o tem, ali uživate alkohol oziroma droge," trdijo na prestižni univerzi.
Tam so s pomočjo 58.000 prostovoljcev izvedli študijo. Izvajalci so analizirali njihove všečke in demografske podatke, nato pa so sodelujoči opravljali teste osebnosti. Izkazalo se je, da všečki še kako sovpadajo z biološkimi značilnostmi in vedenjskimi lastnostmi.
"Všečki, oziroma to, komu ali čemu jih namenjate, so neverjetno dober pokazatelj osebnosti," so zaključili strokovnjaki in dodali, da so v 93. odstotkih na podlagi teh pravilno uganili spol uporabnikov in s 95 odstotno natančnostjo določili njihovo rasno pripadnost.
Preberite še: Kako preprosto je biti zloben prek ekrana (piše: Maja Fister)
A ne samo to: z njihovo pomočjo je mogoče odkriti tudi najintimnejše podrobnosti, denimo spolno usmerjenost. Pri moških so s pomočjo dvignjenega palca to določili z 88 odstotno in pri ženskah s 75 odstotno natančnostjo.
Na osnovi všečkov je z 82 odstotno natančnostjo mogoče določiti versko pripadnost in s 85 odstotno natančnostjo politično prepričanje.
S 70 odstotno natančnostjo je mogoče razbrati tudi ali je nekdo uživalec alkohola ali zlorablja droge.
Preberite še: Najbolj nadležne objave v Facebook skupini Mamice opremljajo
Tipi Facebook uporabnikov
Se pa strokovnjaki za preučevanje družabnih omrežji niso ustavili zgolj pri tem in so se poglobili tudi v tipe uporabnikov. Te so razdelili v deset osnovnih skupin. Preverite, v katero sodite.
Poročevalci
To so tisti, ki želijo vedno biti vir informaciji in se trudijo, da bi pred vsemi objavili najnovejše novice - "Znova gneča na Primorki!"
Neredko zaradi silne želje, da bi bili prvi, verodostojnosti informaciji ne preverijo in so zato pogosto krivi za širjenje neresničnih vesti, kot bila je denimo tista o smrti igralca Owena Wilsona, ki je v hipu preplavila to družabno omrežje.
V kolikor so informacije točne pa so prav oni tisti, ki vam vas lahko obvarujejo čakanja v dolgih kolonah.
Obveščevalci
"Čakam na avtobus." "Pijem kavo." Obveščevalci preko Facebook profila obveščajo dobesedno o vsem, kar počno in s čim si krajšajo čas, ter gredo drugim neredko malo ali kar močno na živce. Če sodite mednje, bodite vsaj malo selektivni.
Blogerji
"Imel sem obupen dan. Zjutraj sem zaspal, norel v službo in ko sem prišel, sem najprej srečal šefa, ki mi je navrgel, da prepogosto zamujam. Sledilo je pranje možganov v njegovi pisarni. Ko sem se vozil domov, me je klicala Ana in me besno opomnila, da sem znova pozabil na najin dogovor."
Na dolgo in široko pišejo, kakšen je bil njihov dan in ker zapisi niso omejeni na 100 znakov, nedvomno vedno pridejo na svoj račun ter ne dojemajo, da večina teh objav sploh ne bere, saj nikogar v resnici ne zanima na tisoče podrobnosti o tem, kakšen je bil njihov dan.
Preberite še: Poljub, Ula: Sami norci, povsod
Samohvalneži
"Oh, ko bi se le ustavila vsa ta naročila, ki v moje podjetje dežujejo že cel teden." To so neutrudni samopromotorji. V središču vseh objav so njihove sposobnosti, talenti in dosežki. Pa naj bodo na poklicnem ali osebnem področju. Zagotovo ne bodo pozabili povedati, kako uspešen je bil v šoli ali na tekmovanju njihov otrok in koliko gora so osvojili v zadnjem tednu.
Modreci
Najpogosteje citirajo modre misli velikih mislecev in slavnih ljudi, objavljajo stihe iz pesmi in uporabljajo tuje besede, citati in verzi pa so praviloma odraz njihovega trenutnega počutja.
Filozofi
"Edina stvar, ki je v življenju ne morete nadzorovati, so vaše misli." Filozofi so dokaj podobni mislecem, saj tako eni kot drugi s svojimi zapisi skušajo v drugih vzbuditi zanimanje za svoje občutke in vzroke zanje. Ključna razlika je v tem, da filozofi praviloma ne kopirajo tujih misli, temveč ustvarjajo svoje izreke.
Nergači
Ti so največji izvor negativne energije, saj se njihove objave vedno vrtijo okoli nečesa, kar je v življenju slabo. S tem skušajo motivirati druge, da bi se pritoževali nad nečim, kar moti njih same, pa naj gre za gnečo v prometu ali poteze politikov.
Neredko so njihove objave začinjene z vulgarnostjo, da bi pritegnili pozornost drugih, a učinek teh je praviloma ravno nasproten in njihove objave mnogi prenehajo spremljati ali komentirati.
Tisti, ki se smilijo samim sebi
"Zakaj je moje življenje tako težko?" Tako kot nergači, tudi ti širijo negativno energijo. Prepričani so, da je cel svet proti njim, vedno se pred nečim branijo in pričakujejo podporo ter sočustvovanje prijateljev.
Vsak včasih potrebuje podporo okolice, a stalno pritoževanje na dolgi rok prijateljem nedvomno ne bo všeč.
Zaskrbljeni
"Še vedno iščem in ne najdem …" Njihovi zapisi so zelo nejasni, zvenijo malo psihotično in lahko si jih je razlagati na več načinov. Njihov namen je vzbuditi radovednost in pozornost pri prijateljih, a ob prepogosto uporabljeni takšni taktiki je učinek najpogosteje ravno nasproten.
Komiki
Ti so nedvomno avtorji najbolj smešnih in simpatičnih objav. Njihov pristop do življenja je veder in spontan, zato njihove objave in šale vsi radi berejo ter se tako umaknejo od vsakodnevnega stresa.
Ter še vsi ostali
Hijene: Nikoli ničesar ne komentirajo in komunicirajo samo s pomočjo emotikonov.
Vohuni: Tu so. Stalno prisotni, vse objave preberejo, nikoli pa se nanje ne odzivajo. Le v pogovoru v živo včasih navržejo, kaj so prebrali ali videli na vašem profilu.
Petelini: Prepričani so, da je njihova dolžnost, da vedno vsem zaželijo dobro jutro.
Popularni: Imajo natančno izdelan profil s 5000 prijatelji, saj v svoj krog sprejemjo čisto vse, ki jim ponudijo prijateljstvo in prošnje zanj neutrudno pošljajo drugim.
Všečkarji: Nikoli ničesar ne komentirajo, a všečkajo vse, kar objavljajo njihovi fb prijatelji.
Igralci: Ure na Facebooku igrajo igrice, o njih diskutirajo ter stalno vabijo druge, naj se jim pridružijo.
Čustveni: Sovražijo svet in vse v svojem življenju, zato so njihove objave vedno mračne in morbidne.
Promotorji: Pošiljajo vabila na dogodke, objavljajo spletne povezave in skrbijo, da kdo ne bi zamudil česa, kar se njim zdi pomembno.
Lopovi: Ne všečkajo in ne delijo, temveč kradejo tuje objave in jih predstavljajo kot svoje.
Ljubitelji drame: Njihovi zapisi se običajno začno nekako takole: "Pa saj ne morem verjeti!" Upajo, da bodo z nedokončanimi objavami in uvodom, ki napoveduje katastrofo, vzbudili pozornost vseh, ki jih bodo povprašali, kaj je na stvari.
oddajte komentar