6.7.2018 ob 3:56
Zadnje leto se težko prebijemo skozi teden, ne da bi vsaj enkrat slišali besedo influencer. Od blogerjev, vlogerjev do tistih, ki svoje objave delijo zgolj na Instagramu. Nekateri se iz nje norčujejo, drugi ob njej zavijajo z očmi, tretji zaradi nje na račun dobivajo plačila, četrti zgolj brezplačne produkte in storitve, petim pa predstavlja nov kanal za oglaševanje lastnih produktov in storitev.
Preberite še: Influencer, poklic, ki to ni že sam po sebi
Ne šteje zgolj številka, ampak tudi lastnosti sledilcev
Pravi influencerji, torej tisti, ki imajo v Sloveniji najmanj 10 tisoč RELEVANTNIH sledilcev in tistih, ki jih imajo v tujini najmanj petkrat toliko, od tega lahko že lepo živijo. A zadnje čase smo priča tudi fenomenu samooklicanih influencerjev, tistih, ki to sploh niso. Najprej torej razčistimo, kdo so tisti pravi. Med te štejemo vplivneže z zadostno bazo odzivnih sledilcev na družbenih omrežjih. Odzivnih torej mislimo predvsem tiste, ki so dejanska ciljna publika podjetij, ki svoje produkte oglašujejo prek določenih influencerjev. Številka torej ni edino merilo. Pod njo se mora skrivati tudi prava baza ljudi. Zato so zadnje čase precej priljubljena tudi sodelovanja podjetij s tako imenovanimi mikroinfluencerji. Torej tistimi, ki imajo manj sledilcev, a je večina vseeno relevantnih.
Kako influencerji najdejo podjetja in obratno?
Ker gre – vsaj pri nas – za razmeroma novo obliko "kariere", so sodelovanja influencerjev in podjetij, ki njihove objave finančno (ali zgolj materialno) podprejo, še precej v povojih. Vsekakor smo precej za svetovnimi merili, kjer so tovrstna sodelovanja vsakdanja praksa, a se stvari bliskovito spreminjajo tudi pri nas.
Kako zadeva deluje? Dvostransko. Na eni strani imamo podjetja, ki jim sodelovanja z influencerji, ki postanejo njihovi hodeči oglasni panoji, prinesejo majhne stroške in (v primeru, da so izbrali relevantne influencerje) velike rezultate. Na drugi strani pa imamo influencerje, ki za svoje delo dobijo bodisi plačilo in/ali brezplačne produkte oziroma storitve podjetja, ki ga oglašujejo.
En način sodelovanja je torej, da podjetje kontaktira influencerja, mu ponudi storitev ali produkt in plačilo za oglaševanje le-teh. Druga pot pa gre v obratni smeri. Torej tako, da influencerji kontaktirajo podjetja, jim ponudijo svoje oglaševalske usluge in se nato dogovorijo za način sodelovanja.
Ko prosjačenje za brezplačne stvari preseže meje okusnega
A težava nastane, ko ponujen način sodelovanja nima enake vrednosti oziroma izkupička za eno stran, kot je vložka pri drugi. O tem, kako je prosjačenje za brezplačne nočitve v hotelih, postalo vsakdanja praksa, smo že pisali (TUKAJ).
Zaradi porasta influencerstva tudi v svetu potovanj, se vedno več hotelov sooča z večjim povpraševanjem za brezplačne nočitve. Kar je precej kontraproduktivno z njihovim poslovnim modelom – glede na to, da živijo od tega, da ljudje za nočitve tudi plačajo. Sodelovanja med popotniškimi influencerji in hoteli so sicer vsakdanja praksa, ki pa je kot rečeno učinkovita le, če imajo dotični influencerji smiselno bazo sledilcev, ki bo ta hotel za njimi prav zaradi objav kasneje tudi obiskala, svojo nočitev pošteno plačala in tako slenila oglaševalski krog.
Vsi bi šli na Maldive – zastonj!
O tem, koliko nesmiselnih ponudb dnevno dobivajo, so spregovorili tudi v prestižnem petzvezdničnem resortu Dusit Thani na Maldivih. Vodja marketinga in komunikacij resorta Kate Jones je za The Atlantic povedala, da NA DAN dobijo najmanj po šest sporočil samooklicanih influencerjev, ki bi pri njih radi uživali kar brezplačno. Med njimi so torej tudi tisti povsem povprečni uporabniki družbenih omrežij.
"Dandanes si že vsak, ki ima Facebook, reče influencer. Ljudje nam pišejo, da bi radi prišli na Maldive za 10 dni, v zameno pa bodo s svojimi 2000 sledilci delili dve fotografiji," je zaupala Jonesova. Še bolj jo šokira dejstvo, da ji ljudje takšna sporočila pišejo kar prek Facebook ali Instagram sporočilc in se niti ne potrudijo spisati konkretne ponudbe in je v formalni obliki poslati prek e-maila.
"Včasih dobimo celo samo en stavek v smislu: Rad(-a) bi sodeloval(-a) z vami. In to je to. Brez pripisov, kako in kaj," pojasnjuje. Kot pravi, je le 10% prejetih sporočil sploh vrednih nadaljnih pogajanj.
In če na koncu dneva kot influencer za produkt ali izkušnjo nisi pripravljen plačati z lastnim denarjem, nimaš pravice te stvari priporočati niti svojim bralcem, so prepričani pri Atlanticu. In če influencerji nimajo prave baze sledilcev, ki bo izkušnjo ponovila z lastnim denarjem, je podarjanje nočitev in vsega, kar pride zraven, povsem nesmiselno tudi za hotele.
Avtor: Maja Fister
Foto: Unsplash
oddajte komentar