1.7.2023 ob 10:25 | Foto: Gettyimages, Instagram | Avtor: O. T.
Kolesarjenje je v zadnjih letih med Slovenci doživelo razcvet, tudi zaradi uspehov naših vrhunskih kolesarjev s Primožem Rogličem in Tadejem Pogačarjem na čelu. Nič nenavadnega torej, da mnogi med nami na oddih vzamejo s seboj tudi kolo.
Vedno več je takšnih, ki se odločijo za nakup električnega kolesa, s katerim se "odprejo nove možnosti raziskovanja s kolesom".
Slovenska pokrajina je zelo raznolika: občudujemo lahko širna polja in ravnice, skrivnostne podzemne jame, vinorodne griče, skrite doline, obalne rte in visokogorske prepade.
Njeni najbolj razgibani deli, ki so bili do nedavnega rezervirani za kondicijsko bolje pripravljene kolesarje, so z e-kolesi postali veliko bolj dostopni.
S podporo električnega motorja brez pretiranega napora premagamo strme klance in dosežemo večjo hitrost. E-kolesa omogočajo tudi prilagajanje stopnje pomoči, kar pomeni, da lahko sami nastavite, koliko moči želite, da vam pomaga pri vrtenju pedalov.
Največji navdušenci se boste morda podali na edinstveno kolesarsko turo Bike Slovenia Green od Alp do Jadrana. Po besedah predstavnikov slovenskega turizma gre za prvo turo na svetu, v katero so povezali izključno destinacije, ki so s trajnostnim razvojem turizma in zavezo zeleni prihodnosti pridobile trajnostni certifikat Slovenia Green.
Tura z nizkim ogljičnim odtisom, posebnimi napotki za trajnostno vedenje, butičnimi družinskimi nastanitvami in vrsto avtentičnih lokalnih zgodb predstavlja edinstveno aktivno in zeleno doživetje Slovenije.
Začne se v Kranjski Gori, od koder vodi skozi pravljično dolino Radovne in čez gozdnato planoto Pokljuka do dveh alpskih biserov Slovenije - Blejskega in Bohinjskega jezera.
Čudovitim razgledom na eni najbolj slikovitih železnic v Evropi sledi sproščeno kolesarjenje ob turkizni Soči. Naslednja postaja je dežela gričev, po katerih se razprostirajo s soncem obsijani vinogradi.
View this post on Instagram
Goriška brda so poznana po vrhunskih vinih in prijaznih domačinih. Kolesarji se od tam podajo mimo tipičnih kamnitih kraških vasic, nato pa zavijejo na kolesarsko stezo Parenzana, urejeno po trasi nekdanje ozkotirne železnice od Trsta do Poreča.
Vrhunski zaključek sedemdnevne avanture je skok v Jadransko morje.
Idrijsko hribovje je kolesarjem pisano na kožo, saj so po njem speljane slikovite kolesarske poti s prelepimi razgledi. Vožnja bo še lažja, če zajahamo e-kolesa. Ta lahko, kot preberemo na spletnih straneh idrijske turistične organizacije, tudi najamemo v Hostlu Idrija ali Hotelu Jožef.
Nabor kolesarskih poti je pester, od lahkih ravninskih za družine do najzahtevnejših za izkušene kolesarje. "Vzponi na idrijske vrhove vas bodo prevzeli z nepozabnimi razgledi, na svoj račun pa boste prišli tudi ljubitelji spusta," sporočajo tamkajšnji turistični delavci.
Za adrenalinske odvisneže pa je tu še Bike Park Idrija.
View this post on Instagram
Dobro urico nezahtevnega kolesarjenja nas čaka, če se podamo na kopanje v Idrijsko Belo.
Odpravimo se lahko kar iz središča Idrije skozi park Mejca, kjer prečkamo most in nadaljujemo po glavni cesti proti Ljubljani do odcepa proti Divjemu jezeru ter naprej v smeri Idrijske Bele, kjer bomo, po dobre pol ure vožnje, prispeli do naravnega kopališča Lajšt, ki je urejeno na sotočju Belce in Idrijce.
View this post on Instagram
Priporočamo vam postanek pri zabavni izobraževalno-interpretacijski točki Geoparka Idrija, imenovani Prodišče.
Je igrišče, opremljeno z dobro poznanimi družabnimi igrami, kot so človek, ne jezi se, volkalca, tančula in podobno. Figurice in kamenčke, ki jih potrebujete za igre, boste našli kar na prodišču.
Po novem obstaja še dodaten razlog za obisk Bleda. To je prva mestna igra pobega na svetu, ki poteka na električnih kolesih.
Na deset kilometrov dolgem pustolovskem potepu med tamkajšnjimi znamenitostmi nas čaka sedem napetih preizkušenj, na katerih bomo odklepali zgodovinske skrivnosti Bleda, spoznali legendo o čarovnici, navdušeno vzklikali ter se dodobra nadihali svežega zraka.
Ali ste vedeli, da je na Jelovici nad Blejskim jezerom živela Divja baba? Znana je bila po svojih čarobnih mažah, čudnih zvarkih in čarovnijah. Lahko je pogledala v preteklost in napovedala prihodnost.
Bila je dobrega srca, a žal ni bila prav dobra pri čaranju. Uroki so se ji pogosto sfižili in vse je šlo narobe. Nekega dne je poskušala pomagati kmetom in začarati krave, da bi lahko same letele na pašo, a se je spotaknila in začarala samo sebe. Spremenila se je v kamen.
"Igrificirana mestna e-kolesarska tura je izvrsten način spoznavanja mestne zgodovine in legend. Odlična zabava za družine kot tudi druženja prijateljev in skupine turistov. Za manjše družbe oziroma teambuilding lahko pripravimo dve vzporedni igri, da ekipi med seboj tudi tekmujeta,« opisujejo blejsko pustolovščino na spletnih straneh ponudnika igre pobega, kjer priporočajo vnaprejšnjo rezervacijo.
View this post on Instagram
Kočevska turistična organizacija je za vse, ki radi kolesarite in uživate v neokrnjeni naravi, pripravila tridnevni program Kolesarski izlet po sledeh medveda, med katerim boste prevozili skoraj 100 kilometrov, večinoma po gozdovih Kočevske.
Če se boste na avanturo podali z navadnim kolesom, svetujejo dobro telesno pripravljenost oziroma srednjo, če se odločite za e-kolo, ki ga je mogoče tudi najeti na Zavodu Kočevsko.
In kako je videti to tridnevno potepanje? Iz Kočevja se boste podali v divjino in prvi dan prevozili 27 km po gozdu in kraški pokrajini, si med postanki ogledali učne poti in pešpoti ter se preizkusili v ježi in ribolovu.
Dan boste zaključili v Kočevski Reki z opazovanjem živali - morda boste uzrli tudi medveda. Drugi dan vas čaka 35 km kolesarjenja, med katerim se boste pripeljali v bližino pragozda Krokar, se spustili v dolino reke Kolpe, kjer boste videli stare mline, ali pa odrinili na strm vzpon do gradu Kostel. Prenočili boste na Domačiji pri Skendru.
Zadnji dan boste prekolesarili 37 km, se vzpeli v Kočevski rog in se bolj ali manj vozili po gozdu. Seveda se je mogoče z vodnikom dogovoriti tudi za druge dogodivščine.
Tridnevno kolesarsko potepanje se konča v Kočevju. "Program je bil razvit v skladu s standardi trajnostnega turizma in z najmanjšim mogočim vplivom na okolje, zlasti na prosto živeče živali," se pohvalijo na Zavodu Kočevsko, kjer se lahko pozanimate tudi o ceni programa.
View this post on Instagram
Pri prehitevanju kolesarjev in e-skirojev moramo vozniki motornih vozil dosledno upoštevati minimalno bočno razdaljo, ki znaša najmanj 1,5 metra, in prehitevanje izvesti le tedaj, ko je povsem varno.
Slovenske policistke in policisti opozarjajo, da spadajo kolesarji med ranljivejše udeležence v cestnem prometu, zato vsem svetujejo previdno vožnjo.
V nadaljevanju povzemamo nekaj nasvetov z njihove spletne strani www.policija.si
E-skiroji so se zaradi svojih malih mer in zložljivosti na eni strani ter vedno bolj uporabnega dosega na drugi hitro znašli tako v garažah avtodomov kot avtomobilskih prtljažnikih.
Predvsem uporabnikom avtodomov omogočajo mikromobilnost, saj so priročni za skoke v trgovino ali bližnje mesto. Primerni pa so tudi za raziskovanje turističnih destinacij, seveda tam, kjer je njihova uporaba dovoljena. Vedno več mest namreč uvaja takšne in drugačne omejitve za vožnjo e-skirojev na območjih za pešce, tudi Ljubljana.
Zato se pred načrtovanjem turističnega potepa pozanimajte o prometnih predpisih v izbrani destinaciji.
Ker so poškodbe ob padcih z e-skirojev praviloma hude, strokovnjaki za prometno varnost svetujejo uporabo zaščitne čelade vsem, ne le mlajšim od 18. leta, pri katerih je njena uporaba obvezna.
Dodajmo, da lahko e-skiroje vozimo od 14. leta dalje, mladostniki med 12. in 14. letom pa le, če imajo kolesarsko izkaznico.
Z njim se lahko vozimo po površinah, namenjenih kolesarjem. Kjer teh površin ni, moramo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je največja dovoljena hitrost vožnje do 50 kilometrov na uro.
"Pravila, ki veljajo za kolesarje, se smiselno uporabljajo tudi za voznike e-skirojev oziroma lahkih motornih vozil," pravijo prometni strokovnjaki.
Z vidika varnosti vseh udeležencev je pomembno zakonsko določilo, da mora imeti voznik e-skiroja ponoči in ob zmanjšani vidljivosti na sprednji strani vključen žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji pa pozicijsko svetilko, ki sveti rdeče.
Na zadnji strani mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
Verjetno je odveč pisati, da med vožnjo e-skiroja ne bi smeli uporabljati slušalk ali mobilnega telefona.
Tudi za voznike e-skirojev Agencija za varnost prometa priporoča ničelno toleranco do alkohola v prometu.
Preberite še: Pet idiličnih krajev ob jezeru Como
Morda vas zanima tudi: To je še en razlog več, zakaj je vredno obiskati Goriška brda
oddajte komentar