26.12.2019 ob 5:50 | Foto: Getty Images | Avtor: T. S. P.
Učitelji in starši morajo pohvaliti otrokov trud - in ne njegovo prirojeno sposobnost - če želijo spodbuditi njegovo željo po uspehu. Podobno ugotavlja tudi nova raziskava, ki pravi, da bi starši morali spodbujati otroke, da bi si tiho ponavljali afirmacije (kot na primer: Potrudil se bom! Napel bom vse moči! Dal bom vse od sebe!), s katerimi bi trud postavili pred svoje sposobnosti in se tako usmerili k boljšemu uspehu.
"Naša raziskava je pokazala, da so bili otroci z nizko samozavestjo bolj uspešni pri matematiki, če so si ponavljali, da bodo dali vse od sebe," je za CNN dejal Eddie Brummelman, asistent na univerzi v Amsterdamu in soavtor raziskave, objavljene v glasilu Child Development. »Otroci z nizko samozavestjo, ki so v pogovoru samih s seboj poudarjali svoje sposobnosti, so na matematičnih testih dosegli slabše rezultate. Samopogovor o trudu je ključ,« je še prepričan Eddie.
V raziskavo je bilo vključenih 212 otrok, starih od 9 do 13 let. V omenjenem starostnem obdobju se pri otrocih pojavijo negativni občutki glede (ne)uspeha v šoli. Med testom pri matematiki so raziskovalci otroke razdelili v tri skupine: prva skupina se je v samopogovoru osredotočila na trud, druga na poudarjanje svojih sposobnosti, tretja pa se ni zapletala v samopogovor. Rezultati testa so pokazali, da se je prva skupina otrok odrezala bolje in dobila višje rezultate. Samopogovor o trudu je pomagal otrokom, ki niso prepričani v svoje znanje pri matematiki. Druga skupina, ki si je govorila: »Dober si v tem!«, se pri testu ni izkazala bistveno bolje kot običajno.
Starši svojim otrokom pogosto svetujejo, naj si govorijo, da bodo zmogli, ko imajo v šoli kakšen pomemben test. Do zdaj ni bilo dokazano, da bi samopogovori imeli kakšen vpliv. A zdaj smo ugotovili, da je pri otrocih z nizko samozavestjo vpliv pozitivnih spodbud odločilen,« je pojasnil Sander Thomaes, profesor prihologije na univerzi v Utrechtu in vodja raziskave.
oddajte komentar