26.12.2017 ob 10:55
V preteklosti je moda ostro zapovedovala kaj lahko in česa definitivno ne bi smeli obleči. Pravila so bila jasno in glasno zapisana v svetlikajočih se modnih revijah ter nezmotljivo izražena na neskončno dolgih pistah. Tudi na ulici je bilo mogoče jasno potegniti črto med tistimi, ki vedo, kaj je in ter tistimi, ki pri oblačenju zaznavajo le primarno nalogo in funkcionalnost oblek. Moda je nekdaj pomenila nekaj ekskluzivnega, posedovala je idejo hierarhije, odražala korak s časom, skrb zase, za ugled in izgled.
A kot kaže, je vse zgoraj napisano v letu 2017 postalo preteklost, saj je moda doživela popolno transformacijo. Govorimo o popolnoma novem pogledu nanjo, predvsem pa je treba poudariti pečat, ki so ga na modnem svetu pustila socialna omrežja. Dobo elegance in minimalizma je izpodrinil maksimalizem, zaradi poplave informacij pa je glavno vodilo postalo biti viden. Začeli smo kričati po pozornosti in potreba po izstopanju je postala vidna tudi v modi. Ustaljena pravila oblačenja so izginila, meje med stili pa zbledele.
Tako smo pričeli kombinirati pižame z visokimi petami v kombinaciji s prevelikimi bundami, svetlečimi hlačami in Adidas nogavicami, potegnjenimi do sredine piščali. Je to modno? Je to kul? Ekscesne ter glasne kombinacije drznih vzorcev in renesansa blagovnih znamk trenerk, ki so jih v mladih letih nosili naši starši, so postale nova črna. Prestižne znamke so potonile v pozabo – Dolce&Gabbano je nadomestila Kappa, namesto Armanija bi mladi raje oblekli Champion pulover.
Skratka, nenavadne barve, superge z debelimi podplati in ozka očala so se združila v kaleidoskopu prenasičenosti stilov in sprašujemo se, kaj se je zgodilo z visokimi petami, elegantnimi bluzami in polo majicami ter kaj pravzaprav sploh pomeni ta nov, trendi slab okus?
Portal Highsnobiety se je v iskanju odgovora zatekel k slovarju angleškega jezika, kjer je zapisano, da okus pravzaprav pomeni čut za pravilno zaznavanje značilnosti stvari, dobro presojo ustreznosti, modnosti, družbene sprejemljivosti. In tu se pojavi nova dilema. Kaj je v resnici družbeno sprejemljivo in kdo to določa?
Masivni Crocsi z debelimi podplati, Balenciagina Ikea torba in druge letošnje modne ikone so pravzaprav v modi tisto, kar je moderna umetnost v kontrastu z realizmom. Nekaj popolnoma drugačnega, razumljivega le redkim. Mnogokrat tudi ciničnega, dobro premišljenjega poslovnega miselnega konstrukta. In obdobje grde mode je prišlo ravno ob pravem času.
Digitalna doba je namreč že pred časom vztrajno pričela z brisanjem meja na vseh področjih življenja. In spremembe so s seboj potegnile tudi modo, ki navdih v zadnjem času išče predvsem pri mladih subkulturah, ki se ironično posmehujejo naglici robotskega življenja.
Seveda je opaziti, da se v določeni meri v trenutni modi ponavljajo vzorci s preloma stoletja. Tudi leto 00 so zaznamovale široke hlače in “smešna” sončna očala, le da so letošnji trendi še glasnejši, bolj kričeči in odbiti.
In čeprav se zdi, da je edina rdeča nit trenutnih trendov to, da rdeče niti v resnici ni, te nihče ne bo označil za modnega, če boš prosto po navdihu skombiniral nekaj starih oblek v kombinaciji s kosi iz bližnjega diskonta. Ravno tu namreč naletimo na paradoks, da grda, prevelika in čudna moda pravzaprav sploh ni tako preprosta in nezavedna, kot se zdi na prvi pogled, še najmanj pa jo odlikuje dostopnost. Modni trik te sezone namreč ni nastal po nesreči – vsak outfit mora biti dobro premišljen, razlika je le v tem, da želimo z njim sporočiti nekaj novega. Da izstopamo, smo samozavestni in samosvoji. Da ne upoštevamo pravil, da stopamo po svoji poti.
In v svetu, kjer globalne spremembe doživljamo skozi memeje in nekajsekundne instazgodbe, težko z gotovostjo trdimo, kaj je modno in kaj ne. Lahko pa smo prepričani, da je resna in zgolj “lepa” moda, kot smo jo poznali nekoč, trenutno out.
Avtorica: Eva Natlačen
Foto: Unsplash
oddajte komentar