29.9.2017 ob 8:40
Minilo je že dobro desetletje odkar so modni svet globoko pretresli penasti natikači, ki niso podobni – no, ničemur. A grdim krokodilom, ki so jih najprej bolj ali manj samozavestno nosili manekenke, Al Pacino in celo George W. Bush, nato pa so v originalni ali ponarejeni različici svoj prostor našli v skoraj vsakem gospodinjstvu na svetu, je nekaj treba priznati. So praktični in udobni, na trgu pa precej vztrajni.
Prvi Crocsov model je bil čevelj imenovan the beach, namenjen kupcem, ki se ukvarjajo s pomorstvom, saj so vodoodporni in nedrseči. Predstavljen je bil leta 2002 na pomorski konvenciji Boat Show na Floridi, kjer so prodali 200 parov, do danes pa je podjetje Crocs prodalo že več kot 300 milijonov čevljev.
Kdo bi si mislil, da bo luknjasto obuvalo osvojilo Zemljo ravno v času, ko je sledenje trendom najbolj aktualno v vsej zgodovini? Uspeh seveda ni naključje. Proizvajalec čevljev, ki bolj kot na izgled računa na udobje, se je osvajanja branže lotil z nadvse premišljeno strategijo. V prvih letih delovanja je najprej kupil svoje konkurenčno podjetje, nato pa pričel z razvijanjem različnih modelov, od sandalov do ženskih petk. Svet je čevelj vzel za svojega, a podjetje je tako kot večina leta 2008 vseeno prizadela recesija in pet let kasneje je prejelo veliko finančno injekcijo. V Crocs je namreč investiral Blackstone Group, proizvajalec penaste obutve pa je ponovno obrnil kompas. Zaprl je velik del, natančneje 158 do tedaj odprtih lastnih trgovin ter kapital raje usmeril v svoj eden in edini cash cow- produkt, ki podjetju prinaša največ dobička – the clog, najgrši model med vsemi.
Luknjičast cokel, ki v povprečju stane slabih 35 dolarjev, je tako leta 2013 doživel pravo renesanso, podjetju pa se je investicija v svojega paradnega konja nadvse izplačala. Namesto drugih modelov so se osredotočili na raznolikost najprepoznavnejšega ter mu pričeli dodajati bleščice, nogometne žoge, Miki miške, rožice in druge vzorčke. Razširili so spekter barv in našli celo nove kupce. Tako so z belimi in pastelnimi izvedbami na svojo stran pridobili delavce v zdravstvenem sektorju, linija Bistro, s sushiji, slanino in jajci na oko, pa je prepričala zaposlene v gostinstvu. Seveda ne smemo pozabiti na kvaliteto, s katero se ta resnično “ugly shoe” ponaša – je trpežen in enostaven za čiščenje, torej kot naročen za zgornje poklice. Tudi ti si gotovo že naletela na zdravnika, ki namesto v ortopedskih coklih po bolniških hodnikih paradira v Crocsih mentolove barve, natikači pa so uspeh zabeležili tudi pri šolarjih.
V zadnjem mesecu, pred začetkom novega šolskega leta se je prodaja penaste obutve namreč povišala za celih 12 odstotkov! Crocsi so se tako uradno pridružili grdim, a udobnim in svetovno priljubljenim klasikam kot so UGG, Teva in Birkenstocks, vsi pa vemo, da klasika pomeni uspeh, ne glede na to, ali spada v lep ali pa popolnoma odštekan segment.
Kljub vmesni krizi si je čevelj krepko opomogel in danes ga popolnoma brez sramu nosi celo Drew Barrymore, ki je med drugim postala tudi njegova uradna ambasadorka. Spomladi so se v Londonu na nogah manekenk tedna mode ob kreacijah Christopherja Kanea pojavili prvi Crocsi s krznom, na jesenskem, ki se je odvijal prejšnji teden, pa jih je isti oblikovalec okitil s svetlečimi kamni. Ponovno jih kupuje tudi generacija, ki jih je nekoč nosila v otroških letih, Vogue pa je luknjičasto obuvalo uvrstil tudi med velike trende sezone 2017.
Crocs je torej še en dokaz, da se vrnitev h koreninam lahko močno izplača, kar sta v lanski in letošnji sezoni potrdili tudi podjetji Teva in Birkenstock. Kakšno pa je tvoje mnenje? Bi zamenjala svojo obutev za škripajoče krokodilčke?
Avtorica: Ev. N.
Foto: GettyImages
oddajte komentar