7.4.2016 ob 6:55
Odštevamo zadnje dneve pred Ljubljanskim tednom mode, znanim tudi kot LJFW, marsikdo pa se ne zaveda, kaj vse stoji za takšnim projektom in koliko časa vnaprej se začnejo priprave. Še pred velikim dogodkom smo govorili z njegovo izvršno producentko Melindo Rebrek.
Trg republike bo kmalu postal prizorišče najbolj modnega slovenskega dogodka tega leta. Koliko dela je potrebnega za takšno preobrazbo in za kaj vse je treba poskrbeti?
Priprave na naslednji teden mode se začnejo takoj, ko končamo prejšnjega. Vzamemo si nekaj dni predaha, saj je teden, ko LJFW poteka, izredno naporen, potem pa se dobimo na sestanku neformalnega značaja in pričnemo z brainstormingom. Ob kakšni prijetni večerji obdelamo vsa ključna vprašanja: želeno lokacijo, termin, približen koncept dogodka. Takoj zatem gremo v akcijo. Preverjanje terminov, razpoložljivosti lokacije in spisek potrebnih dovoljenj je prvi korak, nato sledi nabiranje sredstev za izvedbo in prvi kontakt z oblikovalci, ko jim sporočimo termine in osnovne pogoje.
Sledi obdobje, ko moramo pomisliti na in splanirati malenkosti, kot so adreme, vabila, infrastrukturo dogodka, upoštevati je treba vsa mestna določila, poskrbeti za dovoze, scenografijo, catering, izbor modelov, fittinge, postaviti urnik, poskrbeti za koordinacijo med modnimi oblikovalci, oblikovalci pričesk in vizažisti, za objave, sponzorje in še tisoč drugih malenkosti. Sicer smo majhna ekipa, a ker to počnemo z veseljem, se vedno uskladimo in zadevo izpeljemo brez večjih težav.
Na brvi so poleg imen in kreacij oblikovalcev najbolj na očeh manekeni in manekenke, a ekipa, ki stoji za projektom, je veliko večja. Kakšne vloge imajo njeni nepogrešljivi členi?
Sprva nas je sedem, nato se, bolj, ko se dogodek približuje, ekipa veča. Art direktor skrbi za smernice in splošni koncept ter videz dogodka in komunikacijo s ključnimi akterji samih revij (oblikovalci, vizažisti, frizerji), izbere glasbo in poskrbi za vizualije. Produkcijsko-tehnični del ekipe poskrbi za praktično komunikacijo s prej omenjenimi in pridobi ter dogovori potrebna soglasja in podizvajalce za izvedbo. Imamo tudi osebo, ki skrbi za trženje dogodka in komunicira s partnerji v dogodku, saj je tako, kot je pomembno, da so na dogodku zadovoljni obiskovalci, oblikovalci in ekipa, pomembno tudi, da so zadovoljni tisti, ki so nam s svojimi sredstvi omogočili izvedbo.
Seveda ne gre brez dobre foto-, video- in PR-ekipe, ki skrbi za naš videz in videz dogodka v javnosti tudi pred začetkom dogodka. To so osnove, ki morajo biti v vsakem trenutku dobro skomunicirane med nami, da ne prihaja do kratkih stikov. Prav tako ne moremo mimo pomoči Mestne občine Ljubljana ter vsega tehničnega in ostalega osebja, ki omogoči sam dogodek: od tistih, ki postavijo šotor in infrastrukturo ter scenografijo, do pogostitvenega osebja, hostes, prostovoljcev, fotografov, snemalcev, osvetljevalcev, IT-tehnikov, ozvočevalcev, snažilk in vseh ostalih, ki vestno skrbijo, da vse poteka gladko.
Slediš Mični na Facebooku? Tam boš izvedela vse o tednu mode, ki se začne 13. aprila.
Kako poteka izbor manekenk in manekenkov in koliko jih bo letos?
Tudi letos smo se za ekskluzivo dogovorili z agencijo Immortal Model Management, ki poskrbi za dober nabor modelov, ki so želeni tako na naših, kot tudi tujih pistah. Na kasting jih ponavadi povabimo več, kot jih je resnično potrebno za samo izvedbo revij, saj skušamo upoštevati tudi želje oblikovalcev. Ti nam sporočijo, kakšno konstitucijo in videz modela želijo za predstavitev svojih kolekcij in na osnovi videnega in želenega izberemo najprimernejše. Na sam sklop revij imamo približno 30 modelov obeh spolov, od kolekcij odvisno, koliko katerih.
Lani so se po brvi sprehodili tudi nogometaši NK Olimpija. Lahko tudi letos pričakujemo kakšno presenečenje?
Seveda. A če vam ga izdamo, ne bo več presenečenje.
Na podlagi česa pa izbirate modne oblikovalce?
Ko dogovorimo termin dogodka, vabimo zelo širok nabor oblikovalcev oziroma blagovnih znamk. Od samega odziva je odvisno, ali iščemo dalje ali ne, saj imamo le omejeno število terminov za izvedbo revij. Sčasoma smo ugotovili, da je idalno število oblikovalcev/blagovnih znamk na posamezen sklop 5-6 in tega se skušamo držati.
Letos jih je 23, še s kakšnim presenečenjem ali dvema, torej smo dosegli idealno število. Revij se bodo udeležili tudi oblikovalci iz regije, saj smo povezani tudi s tedni mode po Balkanu, letos nas obiščejo iz Srbije in Hrvaške. Vsako leto razmišljamo tudi o t. i. 'open callu' ter kako umestiti oblikovalce modnih dodatkov in nakita. Nagibamo se k temu, da bomo v prihajajočih sezonah to tudi uresničili.
Kdaj nastopi najbolj stresen trenutek organizacije takšnega dogodka?
Verjeli ali ne, meni osebno je najbolj stresen del dogodka posedanje gostov v prve vrste. Pri nas namreč še ni dobro uveljavljena RSVP kultura – torej potrditev prisotnosti na dogodku – in ker je včasih gostov več, kot je stolov v prvih vrstah, moramo kdaj tudi čarati. Večkrat se je že zgodilo, recimo, tudi to, da smo v zaodrju s stolov dobesedno pometali frizerje in vizažiste, ker smo stole nosili v prve vrste in skrbeli za to, da je bil volk sit in koza cela. Srčno upam, da bomo letos z novo postavitvijo in morda tudi pravočasnimi potrditvami prisotnosti ta moment zaobšli.
Kolikokrat na dan dogodka zazvoni telefon in kaj ne sme manjkati v torbi za "prvo pomoč"?
Glede na to, da telefon polnim vsaj dvakrat dnevno, zvoni praktično neprestano. Torej je polnilec že prva stvar na tem spisku. Ne smejo manjkati aspirini, obliži, priročno mini orodje, škarjice, hlačne nogavice, osvežilni ročki, kopije soglasij in vizitke. Pa še kaj bi se našlo.
Kakšno je stanje v zaodrju tik preden maneken/ka stopi na brv? Kaotično, pod kontrolo ali mešanica obojega?
Tik preden gre na oder, je mirno. V vrsti je postrojena dobro organizirana vojska modelov, vizažistov in stilistov. Približno pol ure prej pa je včasih videti kot popoln kaos. Ampak kot se vedno izkaže, je kaos organiziran, saj konec koncev delamo z najboljšimi v branži.
V smeri novih kolekcij se morajo verjetno uskladiti tudi pričeske in ličenje. Je že znano po kakšnem navdihu bodo ustvarjene letos?
Zelo različno, saj so tudi kolekcije različne. Če že moram kaj posebej izpostaviti, so to temnejše ustnice in sredinske preče. Tako na moških, kot ženskih modelih. Nad ličenjem na tokratnem LJFW bosta z ekipo bdela Vanja Djuran in Hrvoje Kožul (MUD Studio Slovenija), za pričeske bosta poskrbela Matjaž Šiška in Tomaž Turk z ekipo Mič Stylinga.
Nenazadnje teden mode soustvarjajo tudi obiskovalci, povabljenci. Kako pomembno se vam zdi, da se pri izbiri garderobe potrudijo tudi oni?
Ponavadi so najbolj inovativni blogerji in mladi, ki radi rušijo stereoptipe in nosijo tisto, kar se nosi na ulicah v svetovnih metropolah. Sicer pa Slovenci niso ravno nagnjeni k modnim ekscesom, čeprav se z leti pozna, da se tudi obiskovalci v času LJFW potrudijo za kakšen malo bolj domišljen 'look'.
Kdo od znanih (ali malo manj znanih) obiskovalcev vsako leto navduši s svojo opravo?
Težko izpostavim posameznike, ker je toliko različnih oseb z različnimi stili. Vedno pa me razveseli, ko kakšen moški pokaže malček drugačnosti in drznosti, saj tega ni ravno na pretek.
V zadnjih letih je propadel velik del velikih slovenskih tekstilnih podjetij, zato je teden mode, ki podpira domače blagovne znamke in ustvarjalnost oblikovalcev, še toliko bolj pomemben. Se vam zdi, da Slovenci dovolj cenimo domačo modo?
Vedno bolj. Ko smo začeli, je bila znana le peščica oblikovalcev, zdaj pa je zanimanje zanje zraslo. Tudi možnost nakupa se je s pojavnostjo t. i. concept storeov povečala, saj je bilo prej možno kose kupiti le v prodajalnah posameznih oblikovalcev, zdaj pa se pojavljajo multibrand trgovine, v katerih je tudi slovenska moda na dosegu roke. In prav vsakič sem vesela, ko zasledim v kakšnem pogovoru, da se kdo pohvali s kosom slovenskega oblikovalca.
Pogovarjala se je Maja Fister
Foto: Mimi Antolović
oddajte komentar