Nika Ambrožič Urbas ustvarila čevlje za sodobne ženske, ki spoštujejo klasiko

Ženske izgubljajo potrpljenje za lepe, a nenosljive čevlje, ugotavlja Nika Ambrožič Urbas

10.10.2020 ob 5:50 | Foto: Alpina

Slika avtorja - Daša Mavrič Piše:

Daša Mavrič

dasa.mavric@delo.si

Nika Ambrožič Urbas ustvarila čevlje za sodobne ženske, ki spoštujejo klasiko

Pod oblikovalsko taktirko modne oblikovalke Nike Ambrožič Urbas je žirovska Alpina razvila in izdelala ekskluzivno linijo modne obutve Peter Kozina by Nika Ambrožič Urbas, ki buri domišljijo vsem ljubiteljicam mode, ki s svojim izborom in videzom rade naredijo vtis. Urbasova je z izhodiščem v tehničnih funkcijah modne ženske obutve (naravni materiali, udobnost, vsestranskost in skrb za dobro počutje) pojmovanje smernic dvignila stopničko višje, pri čemer nista pomembna le videz in sledenje globalni modi, temveč tudi funkcionalnost in uporabnost. Ekskluzivna linija prinaša dva modela v dveh barvah, ki z osnovno obliko poosebljata damsko silhueto in ženstvenost. Z oblikovalko smo poklepetali o tem čudovitem sodelovanju.

Izkušnje z oblikovanjem oblačil imate, ustvarjali ste namreč znamko Marija Moderna. A čevlji imajo svoje in predvsem drugačne zakonitosti. Kakšne so obrtniške omejitve pri njihovem ustvarjanju?

Pri oblikovanju čevljev je najpomembnejše, da upoštevamo funkcionalnost, udobje in anatomske zakonitosti, ki jih naredijo nosljive. Vse to seveda v vsakem primeru vpliva tudi na oblikovanje. Med razvijanjem modelov sem bila v tesni povezavi z izurjenimi čevljarskimi mojstri iz podjetja Alpina, ki z bogatim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami potrjujejo svojo vrhunskost. Skupaj nam je uspelo ustvariti kompromis med nosljivostjo in elegantnim, modernim videzom. O obrtniških omejitvah moram dodati še to, da se čevlji pravzaprav ne razlikujejo preveč od oblačil, saj so tudi ta povezana z nosljivostjo. Gre le za drug del telesa in s tem svojstvene tehnične in modelarske zakonitosti.

Nika je v Alpinini delavnici pridobila ogromno izkušenj.

Kaj vas je navdihnilo pri sodelovanju z znamko Peter Kozina?

Moje vodilo je bilo ustvariti novo klasiko, ki sem ji dodala precej subtilnosti in elegance. S tem sem želela nagovoriti sodobno žensko, ki od mode oziroma modnih dodatkov pričakuje, da bodo poudarili njeno občutljivo naravo. Med kreiranjem sem imela v mislih barvno paleto, ki me je spominjala na puder, perilo, nakit. Vse take stvari torej, ki veljajo za izrazito ženstvene. Tej zamisli sem dodala še element praktičnosti.

Opažam namreč, da imamo ženske vse manj potrpljenja pa tudi časa za obutev, ki je lepa, a je ne moreš pogosto nositi. Zato so tudi moji salonarji zasnovani tako, da jih lahko nosimo sproščeno in se pri tem počutimo odlično. Kljub relativno visoki peti so namreč neverjetno udobni.

Klasični salonar je za odtenek bolj usmerjen v avantgardne obutvene modne smernice prihodnjih sezon.

Ali zdaj, ko je za vami ta izkušnja, drugače gledate na svojo zbirko čevljev, to, ki jo imate doma?

Zanimivo vprašanje. Ta odnos se pravzaprav ni spremenil, saj sem čevljem pa tudi drugim modnim kosom vselej namenjala veliko pozornosti pa tudi spoštovanja. Vse, kar je v moji garderobi, je tam z razlogom, zato se trudim, da čevlje in oblačila skrbno negujem. Poleg tega mi je kot oblikovalki popolnoma jasno, koliko dela gre v razvoj določenega izdelka. Vsekakor pa sem izjemno ponosna, da imam zdaj tudi štiri čudovite pare s svojim podpisom. To je res neverjeten občutek, ki ga je težko opisati.

S posebnim sodelovanjem oblikovalec-proizvajalec smo z Alpino ustvarili neponovljivo modno zgodbo in jo postavili na globalno raven. Taka sodelovanja trgu ponudijo še bolj atraktivne modele modne obutve z dodano vrednostjo.

Navdih za ta model, damski gležnjar, sega v čas nekdanje Jugoslavije. T. i. borosanke so bile najbolj priljubljena obutev delavskega razreda, pod Nikino taktirko pa so dobile povsem novo podobo.

In za konec še vaša jesenska modna napoved. Kako bo videti obvezen styling te jeseni?

Letošnja jesen je povsem drugačna. Zaradi drugačnega ritma, ki vlada in narekuje proizvodnjo, ne moremo več govoriti o sezonskih smernicah. To ocenjujem kot koristno spremembo v modni industriji. Čeprav smo tako potrošniki kot trgovci precej zmedeni in negotovi, pa ravno ta sprememba dopušča možnost osebne interpretacije brez vpliva marketinško zastavljenih smernic. Zato naj velja, da je letos glavni poudarek na osebnem izrazu. Kdo smo in kaj želimo sporočiti svetu z oblačenjem? Če kdaj, je ravno zdaj čas, da to odkrijemo ter pokažemo.

Kolekcija prinaša dva modela v dveh barvah, ki s svojo osnovno obliko poosebljata damsko silhueto in ženstvenost.

Preberite še: Jesen 2020: Najbolj modni čevlji, ki bodo navduševali to sezono

Morda vas zanima tudi: Mlada slaščičarka Nika šla korak dlje: takšnih pralin še niste videli


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)