29.1.2021 ob 5:50 | Foto: Črt Piksi
Splošno gledano nam covid-19 res ni prinesel prav nič dobrega in težko najdemo svetle točke, na katere bi se kot družba lahko oprli v pregledu preteklega leta. Vse več je odvisno od vsakega posameznika, v teh manjših celicah pa je moč najti tudi pozitivne zgodbe. In takšne je v zadnjih mesecih pisala modna oblikovalka Julia Kaja Hrovat. Zdi se, da je njeno delo vse bolj odmevno, zato me Kajin odgovor na moje prvo vprašanje ni prav nič presenetil.
Kakšno leto je za vami, kam ste se pri oblikovanju usmerili?
Za mano je super leto! Začeli so se premiki, tako osebno kot poslovno sem sprejela nove izzive, spremembe in začela nove zgodbe. Spomladi sem zagnala spletno trgovino, leto pa zaključila z novo poslovno odločitvijo, po dobrih štirih letih sem se odločila, da kolekcijo JKH vzamem iz Zoofe in jo premaknem na splet in v svoj studio oziroma delavnico. Vse bolj razmišljam o tem, kaj ženske potrebujemo in kaj si želimo, da se obenem počutimo udobno in ženstveno. V svoje kolekcije sem dodala linijo izdelkov slovETNO, to so tisti manjši kosi, ki si jih lahko privošči vsak in tako v svojo garderobo doda en majčken kos slovenske identitete.
V svojih kreacijah poudarjate elemente, ki so vezani na zgodovino slovenskega naroda, kaj želite s tem sporočiti oziroma katero zgodovinsko obdobje našega naroda vas najbolj navdušuje in ga vključujete v delo?
Res je, črpanje iz zgodovine in slovenske kulturne dediščine me vedno znova navdihuje. Vsakič, ko se lotim raziskave za novo kolekcijo, sem bolj navdušena, sama pri sebi si rečem: 'Kaj? To je naše?! Vau, kakšne zgodbe! Kako je mogoče, da tega nisem nikoli prej slišala ali opazila?' Prav zaradi teh misli, ki se mi sprožijo v glavi, si želim, da bi čim več ljudi slišalo in vedelo za našo zgodovino in simbole, ki se skrivajo v njej. Ker Slovenci od razpada Karantanije nismo imeli svoje države, je narod v veliki meri oblikovala prav kultura in vsi ti simboli, ki jih uporabljam v svojem delu, so del nje.
Zanimajo me vsa zgodovinska obdobja, saj se simbolika prepleta skozi čas, zanima me tudi sedanjost, kako danes dojemamo svojo identiteto, kako se razlikujemo od drugih narodov. Težko bi rekla, da me zanima prav specifično obdobje naše zgodovine, včasih me zapelje v mitologijo, v bajke, v tekstil, arhitekturo … Največja potrditev, da delam nekaj prav, je to, ko mi stranka reče: 'O! To je bila pa moja najljubša pravljica iz otroštva!' ali pa: 'Vau, a to je slovensko?'
Vaše kreacije so poklon slovenski identiteti, a v enem od intervjujev sem prebrala vaše mnenje, da toliko izkušenj, kot jih lahko da tujina, ne najdeš nikjer drugje. Kaj ste sami spoznali v času študija v Istanbulu?
Prav v Istanbulu, ki je nepredstavljivo ogromno mesto, sem se začela bolj intenzivno ukvarjati z vprašanjem o slovenski identiteti. V 15-milijonskem mestu, kjer se prepleta ogromno kultur, včasih malo izgubiš sebe, dobiš potrebo po tem, da izstopaš, se začneš spraševati, kdo si in od kod prihajaš. Prevzameš določene navade tiste kulture, se naučiš jezika in se asimiliraš v novo okolje, ampak vseeno je pomembno, da se predstaviš kot ti in razviješ svojo identiteto. Istanbul, pa tudi druga mesta v tujini, kjer sem živela, so me naučila predvsem tega, da moram biti ponosna na svoje korenine, verjetno tudi zaradi tega zavedanja nisem imela domotožja, ker je bil kanček Slovenije vedno v mojem srcu.
Težko bi rekla, da me zanima prav specifično obdobje naše zgodovine, včasih me zapelje v mitologijo, v bajke, v tekstil, arhitekturo …
Oblikovalci spodbujate trajnostno nakupovanje oblačil, ki pa ga predvsem mladi še vedno težko usvojijo. Kaj bi sporočili ljubiteljem mode in lepih kosov, kako ravnati trajnostno?
Najprej je pomembno, da kupujemo premišljeno, da kupimo nekaj, kar nam je res, res všeč, nekaj, za kar smo prepričani, da si ne bomo nikoli izbili iz glave. Ne bi se smeli ozirati na popuste, ki nas včasih vse premamijo, da kupimo nekaj, kar potem oblečemo samo enkrat, ali pa še huje, nikoli! Drugo, pozabljamo na bazično garderobo, vsaka ženska, pa tudi moški, bi morali imeti t. i. basic kose, to so tisti kosi oblačil, ki jih nosimo in z njimi kombiniramo trendovske ali pa bolj posebne kose, večne klasike, ki so vedno v modi, tisti kosi, ki se zaradi pogostega nošenja obrabijo in jih potem zamenjamo za nove bazične. Tretje, opažam, da veliko ljudi ne zna pravilno skrbeti za svoja oblačila, poleg čiščenja in shranjevanja bi morali vsaj dvakrat na leto počistiti omaro in selekcionirati kose, ki jih nismo oblekli že vse leto ali sezono, če so ti še lepi, ohranjeni ali dizajnerski, si jih lahko izmenjamo s prijatelji ali jih podarimo/prodamo nekomu, ki jih bo z veseljem nosil.
Kakšne so vaše osebne želje in poslovni cilji za leto pred nami?
Želja in ciljev je vedno preveč za eno leto (smeh), ampak počasi se vse postavlja in oblikuje, vse dobre stvari potrebujejo svoj čas. Kar bi osebno res rada dosegla v tem letu, je to, da se ne bi preveč obremenjevala s časom, to sem opazila v prvem lockdownu, da sem pozabila na čas in mi je bilo super, manj stresa in obremenitve, pa vseeno sem naredila vse, kar sem si zadala. Poslovno bi rada dosegla še večji krog ljudi in jih vsaj malo ozavestila o naši dediščini. Skupaj s kolegom oblikovalcem in zelo dobro prijateljico pa letos začenjamo en super projekt, povezovanja, mreženja in ozaveščanja … Gre za nekaj čisto novega in svežega – Vili Van Style. Več o tem pa morda kdaj drugič.
Preberite še: Joy with Tanja Uvera: Športna oblačila za ženske, ki ljubijo lepo
Morda vas zanima tudi: Puloverji Maje Ferme: Ko je navdih britanska aristokracija
oddajte komentar