6.11.2020 ob 5:40 | Foto: osebni arhiv Petiteaude
V običajnih razmerah bi se najverjetneje z Ajdo Calvet Šuligoj, ustvarjalko, ki ustvarja znamko Petiteaude, dobili v kakšnem lokalu in brezskrbno klepetali. No, v danih razmerah, sva bili prepuščeni eksperimentiranju. Dobili sva se na kavi, le da sva jo tokrat prinesli vsaka v svojem termo lončku. Sedli sva na klop sicer zaprtega lokala, ki je znan po najbolj dišečem vrtu v centru mesta in klepetali. Poznava se zelo dobro, zato je bilo vse skupaj še toliko bolj sproščeno in prijetno.
Če ste kdaj pokukali v kakšno izmed »mama« skupin na facebooku, ste gotovo opazili, da je med slovenskimi mamicami ena izmed najbolj priljubljenih tem iskanje ustvarjalk, ki izdelujejo unikatne kompletke ali oblačila za otroke. Med pogosteje omenjenimi je tudi Petiteaude, ki se je strankam prikupila s svojimi luštnimi aplikacijami in volančki.
»Petiteaude po francosko pomeni mala Ajda. Tako me je ljubkovalno klical mož. Ime sem si izbrala že pred približno osmimi leti, ko sem začela ustvarjati broške in ustvarila stran na facebooku. To ime mi je še vedno všeč, a večina ljudi ga ne zna izgovoriti. Za večino sem "tista s čudnim imenom",« v smehu pove, kako je prišlo do tega, da je svoji znamki nadela takšno ime.
»Ko sem izdelovala broške, nisem prišla prav daleč in kmalu sem odnehala. Vmes sem imela službe, a ko sem pred približno petimi leti zanosila, sem si zaželela šivati. Ker so mi bili všeč unikati, ki so jih šivale in prodajale punce, sem si rekla, da bi lahko to počela tudi jaz. Kupila sem si šivalni stroj za približno 200 evrov, a sem ga že v nekaj mesecih prerasla. Spoznala sem nekaj punc, ki so že aktivno šivale in takrat se mi je odprl nov svet. Bile so moja vstopnica v svet šivanja.«
View this post on Instagram
Šivanja se je lotila sama z raziskovanjem na spletu, nekaj nasvetov so z njo delile punce, ki jih je spoznala, veliko se je naučila tudi s pomočjo youtubea. Kroji, po katerih je ustvarjala, so imeli priložena navodila in kmalu je ugotovila, da potrebuje boljši stroj. »Ker sem ob tem še delala, sem si lahko financirala tak hobi, saj je bila začetna investicija kar velika.«
Da pa vse skupaj ne bo le hobi, je spoznala kar kmalu. »Ko sem sinu pri šestih mesecih šivala kratke hlače in ene podarila prijateljici, sem si rekla, da to bi pa jaz lahko počela in nekoč prodajala.« Ob vrnitvi v službo je ustvarjala v prostem času in prodajala izdelke preko dopolnilnega dela. »Imela sem prednost, ker sem delala, zato mi ni bilo treba imeti nizkih cen. Lahko sem ovrednotila svoj čas, saj od tega zaslužka ni bilo odvisno moje preživetje.«
Na začetku je šivala le kompletke za novorojenčke in mislila je, da je to njena tržna niša. A se je s prepoznavnostjo povečalo tudi povpraševanje. Zdaj šiva predvsem za otroke do šestega leta, v zadnjem času pa so stranke začele vse bolj povpraševati tudi po tunikah za odrasle, zato se je lotila tudi raziskovanja tega.
View this post on Instagram
Po drugi porodniški, ki je bila zanjo precej aktivna, delovna in naporna, se je odločila, da ostane doma in se posveti svoji strasti – šivanju. »Kar nekaj časa sem premlevala to odločitev. Počasi sem si gradila bazo strank, cenila sem svoje delo, ker sem vedela, da ne morem iz danes na jutri zvišati cene izdelkov za 30 ali 40 odstotkov. Počasi, korak za korakom. Ko je bilo konec druge porodniške, sem imela osem ur na dan časa, da sem dejansko lahko tudi nekaj naredila in preizkušala nove stvari.«
Nekoč sem poznala vse, potem pa sem jih nehala spremljati. Začelo se mi je dogajati to, da sem gledala, kaj one počnejo, bila sem pod vtisom, kaj bi morala delati, da bi bila uspešna in všečna drugim.
Na družabnih omrežjih je ogromno povpraševanja o unikatnih izdelkih za otroke, Ajdo smo vprašali, kako sama gleda na konkurenco, a kot iz topa ustreli, da jih ne spremlja več. »Nehala sem spremljati ostale. Nekoč sem poznala vse, potem pa sem jih nehala spremljati. Začelo se mi je dogajati to, da sem gledala, kaj one počnejo, bila sem pod vtisom, kaj bi morala delati, da bi bila uspešna in všečna drugim. Nezavedno sem ponavljala in potem sem jih nehala spremljati,« pove in doda, da občasno sicer še kaj vidi, všečka, komentira, to pa je tudi vse. Pri svojem ustvarjanju skuša slediti svoji viziji, predvsem pa posluša stranke, saj imajo mnoge že zelo izdelane želje, ki se kasneje izkažejo tudi za zelo uspešne.
Ajdina strast so aplikacije, v ustvarjanju novih izjemno uživa, pa čeprav so ravno aplikacije tiste, ki ji vzamejo največ časa. »Ne bom lagala, ideje iščem na pinterestu. Grafike vedno nekako predelam po svoje. Z njimi je ogromno dela in težko jih je ovrednotiti, a v tem uživam. Če bi to izvzela iz svojega dela, bi verjetno lahko več zaslužila, a bi si vzela vse veselje in bi bila samo neka šivalnica, ki vrti nek stroj brez ustvarjalnosti.« Poznana je še po romantičnih volančkih in naborkih, v bližnji prihodnosti pa bi rada svojo kolekcijo razširila še z bolj pestro ponudbo. Poleg jerseya, ki je trenutno njen glavni material pri ustvarjanju, bi rada strankam ponudila še oblačila iz bombaža in lanu.
View this post on Instagram
Na začetku svoje šiviljske kariere je rada posegala po blagu z vzorci, v zadnjih letih pa se je to spremenilo. Zdaj prisega na enobarvno tkanino, ki jo obogati z aplikacijami. »Rada ustvarjam romantične, nežne in enobarvne obleke za deklice. Največ časa pa mi vzame, ko mi stranka reče, da mi prepušča idejo in da želi, da naredim po svoje. Takrat si sama ustvarim nek pritisk, da moram ustvariti nekaj novega, nekaj posebnega. Kakšno stvar delam tudi dvakrat.«
Izkušnje ima tudi z vplivneži in takšnimi, ki mislijo, da to so, a niso. Pojavlja se mnogo ponudb in povpraševanj po zastonj izdelkih ter sodelovanjih, a sama se pri tem ravna po občutku. »Obstaja nekaj modnih skupin, kjer punce objavljajo in mislim, da sem si tam precej uveljavila ime. To je neko naravno influencerstvo, ker nekdo objavi nekaj, ker mu je všeč, ne pa zato, ker mu je nekdo plačal ali dal izdelek zastonj. Glede sodelovanj skušam biti nepreračunljiva, ker če sem in pričakujem nek rezultat, sem potem vedno razočarana. Grem po občutku, če je dober občutek. Lahko nekaj podarim, plačujem pa ne.«
Glede sodelovanj skušam biti nepreračunljiva, ker če sem in pričakujem nek rezultat, sem potem vedno razočarana.
V prihodnosti si Ajda želi, da bi njena šivalnica ostala butična. »Nočem biti velika in nočem imeti zaposlenih pet šivilj, čeprav en par rok bi mi prišel prav, da bi lahko začela razvijati svojo linijo. Trenutno ob vsem delu enostavno nimam časa.« Njeno vodilo uspeha ni, da bi ustvarila sto enakih kosov, zanjo je ključno, da ji njeno delo prinaša veselje in dohodek, s katerim lahko na koncu meseca preživi. »Punce, ki naročajo pri meni vedo, kaj plačujejo in kam gre ta denar. Vedno, da to ni neka korporacija, ki samo bogati temveč da le preživljam svojo družino.«
View this post on Instagram
Ajda je poleg tega, da je uspešna mlada podjetnica, mamica dveh otrok in tako kot številne druge mame tudi ona v tem letu znašla pred težko preizkušnjo – kako uskladiti družinsko in poklicno življenje, ko morajo zaradi razmer več časa preživeti doma. »Usklajevanje koronaživljenja je težavno, a nekako uspeva z veliko razumevanja strank. Zamujam, a strankam povem po resnici, da ne utegnem.« Njen šivalni stroj v zadnjem času tako v večini brni v nočnih urah in popoldan, ko se z dela vrne mož.
Preberite še: Mlada slaščičarka Nika šla korak dlje: takšnih pralin še niste videli
Morda vas zanima tudi: Cvetličarna, kjer med čakanjem na sanjski šopek spijemo kavo (FOTO)
oddajte komentar