13.4.2020 ob 5:50 | Foto: osebni arhiv | Avtor: Eva Natlačen
Sveta brez družabnih omrežji si skoraj ne predstavljamo več, sploh pa v času, ko ostajamo doma. Je res, da na telefonu preživimo čisto preveč časa? In kaj imamo sploh od tega? Z vprašanji smo se obrnili na Anno Kloth, ustanoviteljico podjetja Paradise Interns in strokovnjakinjo za socialna omrežja iz Kalifornije, ki verjame, da nam Instagram, Facebook in podobne aplikacije koristijo. Anna je bila govornica na konferenci inOrbit 2020, že šesti največji regionalni konferenci digitalnega marketinga, ki je letos zaradi izrednih razmer prvič potekala v digitalni obliki. Tudi mi smo se z njo pogovarjali virtualno. V pogovoru nam je med drugim razložila tudi, zakaj moramo začeti uporabljati TikTok in kaj v življenju potrebujemo, da uspemo. Prijetno branje!
Anna, prebrali smo veliko o vašem delu, kako pa bi vi opisali sebe?
Nesposobna sem biti kdorkoli ali karkoli drugega kot preprosto jaz. Sem ambiciozna, radovedna, kreativna, včasih malce »piflarska« in vedno za šalo. Sem velik ekstrovert, ki pa se bo vsake toliko za teden dni odmaknil v osamo. Zelo sem tekmovalna in empatična, sem pa tudi velika gurmanka, ki poleg dobre hrane obožuje tudi klasične komedije, kavo in družabno igro Naseljenci otoka Catan. Moj zaročenec mi vedno pravi, da sem »čudovita čudakinja«. Nima smisla poizkušati biti kdo drug, upam, da bodo ljudje to čim prej spoznali.
Se popolnoma strinjam! Kateri dogodek v vašem življenju bi označili za prelomno točko vaše kariere?
Po tem, ko sem štiri do pet let trdo delala v enem izmed najbolj uspešnih potapljaških podjetij na svetu, nekega dne niso podaljšali moje pogodbe. Bila sem obupana. Pri 29 letih je bila to zame prva izguba službe v življenju, tej poziciji v podjetju pa sem do takrat namenila čisto vse, kar sem bila in imela. Ta konec je bil zame precej stresen in z živci sem bila pri koncu, a v resnici je šlo za eno večjih lekcij mojega življenja. Čas je bil, da ponovno poizkusim srečo in izkoristim povezave, ki sem jih pridobila tekom kariere.
Marsikomu se zdi hvaljenje s svojim načinom življenja na socialnih omrežjih predrzno, celo perverzno.
Tako sem se po izteku svoje pogodbe podala na večerni sprehod ob plaži, ki je z leti postal moja rutina in razmišljala. Med pretakanjem solz žalosti in razočaranja me je spreletela ideja za podjetje, ki ga vodim danes - Paradise Interns. Takoj sem se lotila dela in mojo žalost je kmalu nadomestil entuziazem. Svojo idejo sem predstavila konkurenčnim podjetjem moje prejšnje službe in njihova reakcija me je nadvse presenetila. Nekatera izmed njih so mi namreč ponudila pomoč in svoje kadre ter se strinjala celo s tem, da njihovo ime uporabim kot orodje za lažji preboj svoje ideje. Tako je kar pet podjetij, ki so mi nekoč predstavljala konkurenco, v razmaku nekaj dni postalo moja stranka.
V treh letih sem število svojih klientov potrojila, izučila čez 100 medijskih menedžerjev, zaposlila šest ljudi in se popolnoma znebila občutka, da ne sodim v svet marketinga, do katerega sem prej čutila nek takoimenovani »imposter syndrome«.
Zgornje vrstice bi lahko označili za popolno zgodbo o uspehu. Zakaj pa vas tako privlačijo socialna omrežja?
Socialnih omrežji se drži krivičen renome, marsikdo ob objavi svojega gurmanskega kosila ali kozarca lične rožnate pijače začuti občutek krivde. Marsikomu se zdi javno hvaljenje s svojim načinom življenja, ki ga na socialnih omrežjih seveda prikazujemo skozi rožnata očala, malce predrzno, celo perverzno. Jaz pa na to gledam bolj optimistično, z drugega vidika. Socialna omrežja dojemam kot popolnoma unikaten prostor, platformo, ki jo lahko uporabimo v korist družbenih sprememb, napredka družbe. Tu lahko prav vsak najde svojo publiko, da ji preda svoje sporočilo.
Moje podjetje je nastalo z le nekaj objavami v različne skupine na Facebooku. Nobene spletne strani, le povezava na Googlov obrazec, ki je ponujal zanimivo delo. To je vsebovalo selitev v Indonezijo za šest mesecev. Še danes ne morem verjeti, da mi je s tem v prijavo uspelo prepričati 10 ljudi, ki niti pomislili niso, da bi lahko šlo za še eno spletno prevaro. Si lahko zamislite, da bi bilo to mogoče brez socialnih omrežji? Dvomim.
Trdno verjamete v dobro socialnih omrežij, torej. V zadnjem času se pri svojem delu osredotočate predvsem na TikTok, zakaj je ta trenutno tako priljubljen?
Ker je nov, svetleč, avtentičen. Zabaven! Verjemite, algoritem te aplikacije je naravnost fascinanten in neverjetno je, kako dobro prepoznava, kaj zanima njegove uporabnike. Na začetku uporabe te prevzame z najbolj šokantnimi videi te platforme, po le sedmih dneh uporabe pa že do potankosti ve, kakšne vsebine zanimajo uporabnika. Tega se seveda nauči na podlagi njegovega odziva in časa, ki ga preživi na določenih vsebinah. Naravnost navdušena sem, kako dobro algoritem prepoznava ljudi in ko enkrat razume svojega uporabnika, mu nudi neomejeno količino vsebin na celotnem ekranu, brez kakršnih koli distrakcij. Brez pretiravanja in morda z malce občutka sramu lahko povem, da sem na tej aplikaciji sposobna preživeti tudi po več ur brez prekinitve.
TikTok pa mi je všeč tudi zato, ker je zmanjšal bariero kreiranja videov s posebnimi učinki. Vsak je lahko sam svoj režiser, katerega videi so dostopni širokemu občinstvu, ki zares občuduje njegovo kreativno žilico.
Bi nam lahko našteli tri stvari, ki jih moramo vedeti o tej aplikaciji?
Seveda. Omogoča ljudem, da se povezujejo z ljudmi z vsega sveta. Močno ceni avtentičnost. Vsak uporabnik ima možnost, da s svojimi vsebinami postane viralen. Poleg tega je Tiktok ena izmed največkrat naloženih aplikacij zadnjega desetletja. (Vem, da so to že štiri stvari, a zadnja statistika je res preveč impresivna, da je ne bi omenila.)
Logično, gre za nekaj popolnoma novega, družba, stari smo!
Moram priznati, da sem že pred časom tudi sama na svoj telefon iz radovednosti naložila TikTok, a iskreno, nisem doživela nekega razsvetljenja. O tem sem se pogovarjala z različnimi ljudmi in večina se je strinjala, da jih aplikacija ni pritegnila. Zdi se, da milenijci TikToka nekako ne razumejo, bi strinjali s tem?
Popolnoma razumem ta občutek in drži, da mnogi iz generacije milenijcev TikToka preprosto ne razumejo. Logično, gre za nekaj popolnoma novega, družba, stari smo! Medtem ko naši generaciji novost predstavlja težavo, pa je generacija Z TikTok vzela za svojega in ga izstrelila med zvezde. A v zadnjem času se aplikacije z eksponentnim tempom navajajo tudi milenijci, pripadniki generacije X in celo »boomerji«!
Seveda pa tako kot z vsako stvarjo, ni vse za vsakogar. A če imate radi kratke videe in ste pripravljeni algoritmu dati sedemdnevno priložnost, sem prepričana, da vam bo TikTok postregel z vsebinami, ki vam bodo všeč.
Povprečen TikTok uporabnik je torej star …
Približno 50 odstotkov uporabnikov šteje manj kot 34 let, 26 odstotkov izmed njih je starih med 18 in 24 let.
Čisto vse, kar sem doživela in se naučila v življenju, se je v izkazalo za koristno!
Zakaj je po vašem mnenju ravno nova generacija tako navdušena nad TikTokom?
Na to vam lahko odgovorim z vprašanjem. Ste vedeli, da kar polovica generacije Z zase misli, da so v kreativnem smislu močnejši od vseh prejšnjih generacij? Polovica te generacije pa je tudi prepričana, da je spletno okolje veliko bolj dovzetno za njihovo kreativnost kot pa »offline« svet. TikTok je bil nekakšna logična nova izbira za generacijo, ki jo je naravnost obsedel Snapchat.
Zakaj morajo biti na TikTok pozorni predvsem oglaševalci?
TikTok ima več uporabnikov kot pa aktivnih ustvarjalcev, podobno kot Facebook v letu 2008 in Instagram v letu 2011. Publika, kateri želite oglaševati, je tako lažje dosegljiva, vaše konkurence pa na platformi zaenkrat najverjetneje še ni. Poleg tega pa vam TikTok daje tudi priložnost, da svoje podjetje predstavite v bolj zabavni luči in na bolj inovativen način.
Katera pravila moramo imeti v mislih, ko pričnemo uporabljati TikTok?
Najboljši videi so narejeni znotraj aplikacije, z orodji, ki jih ta ponuja. Govorimo o priljubljeni glasbi, efektih in izzivih. Medtem, ko namreč gledate videe drugih uporabnikov, lahko shranjujete njihove efekte in glasbo ter jih kasneje uporabite v svojih videih.
Prav tako je pomemben trud, ki ga vložite. Za razliko od instagramovih videozgodb so TikTokovi videi pred objavo editirani oziroma zrežirani. Nekateri za pripravo 20 sekundnega videa porabijo tudi po več ur. To ne pomeni, da morate tudi vi za video porabiti enormno količino časa, je pa res, da za velikim delom TikTokovih vsebin stoji kar nekaj dela. Če boste objavili le video okolice, kjer se trenutno nahajate, ne boste zanimivi.
Prav tako za TikTok veljajo podobna pravila kakor za ostala omrežja. Komentirajte, všečkajte, angažirajte se, sodelujte v skupnosti. Bodite aktivni, sodelujte z drugimi uporabniki. Če poznate nekoga, ki ima več sledilcev kot vi, sodelujte z njim, da njegove sledilce pridobite tudi vi.
Svojim pripravnikom vedno govorim, kako bi si pri socialnih omrežjih vsi želeli magični gumb, ki bi prinesel na tisoče sledilcev. A pravo rast tako kot pri Facebooku in Instagramu prinese aktivno vključevanje v skupnost. Komentarji, všečki in sodelovanja.
Iz prve roke povem, da je stekleni strop za ženske resnična stvar.
Od TikToka pa nazaj k vam. Ste kot ženska v poslovnem svetu, v katerem delujete, nad seboj kdaj občutili stekleni strop? Če je temu tako, kako ste ga prebili?
Zelo sem vesela, da ste mi zastavili to vprašanje. Mislim, da je pomembno, da najprej omenim, da sem, odkar se zavedam, zelo ambiciozna in trdo delo mi nikoli ni bilo tuje. Prav tako pa se zelo rada zabavam, sem človek, ki se v službi veliko šali. Veliko ljudi, ki je v preteklosti delalo z mano, ni bilo sposobnih dojeti, da človek lahko poseduje vse te lastnosti naenkrat, sploh ženska. Direktor podjetja, kjer sem delala v preteklosti mi je na primer rekel, da za pozicijo, za katero sem se potegovala, nikoli ne bi najel ženske. Si predstavljate? Tako lahko iz prve roke povem, da je stekleni strop za ženske resnična stvar in po pravici povedano, ne znam povedati, kako ga prebiti. Ravno zaradi tega sem sama zagnala lastno podjetje ter se stropu tako elegantno izognila. Sama menim, da je v podjetju potrebno zaposlovati čim več različnih osebnosti, priznam pa, da zelo rada zaposlim močne ženske.
Nam lahko zaupate kaj več o svojem podjetju?
Paradise Interns je program, za katerega si želim, da bi obstajal že takrat, ko sem bila sama v iskanju svoje karierne pori. Želela sem potovati, hkrati pa pridobivati izkušnje in znanja, ki bi jih lahko uporabila v prihodnosti. Iskala sem nekaj, kar bi mi omogočilo potovanja, hkrati pa tudi finančna sredstva, da bi se lahko preživljala. In ravno to zagotavlja moje podjetje. Kot inštruktor potapljanja lahko prepotuješ svet, znanje digitalnega marketinga, ki ga predajamo ob inštruiranju, pa zagotavlja veščine, ki jih trenutno potrebuje vsako podjetje.
Program Paradise Interns traja 6 mesecev. Prvi mesec se naši praktikanti udeležijo marketinškega bootkampa. V skupni vili na Baliju jih naučimo vseh aspektov digitalnega marketinga. Od tekstopisja, do uporabe socialnih omrežji, SEO optimizacije ter email marketinga. Nato svoje udeležence povežemo s podjetji, kjer lahko pridobljeno znanje uporabijo tudi v praksi. V podjetjih tako sodelujejo pet mesecev, mi pa jim nudimo vso podporo, korekcije in pomoč. Do sedaj nam je preko opisanega programa uspelo kar 60 odstotkom udeležencev zagotoviti redno delo na plačanih pozicijah.
Vaše želje izpred let so se torej uresničile in ob delu sedaj lahko res veliko potujete. Kako združujete delo in potovanja oziroma lahko bi rekli prijetno s koristnim?
Veliko delam in veliko potujem. Zame je pomembno, da se mi zdi kraj, kjer živim, vreden tudi počitnikovanja, torej, da imam tam občutek, kot bi bila na počitnicah. Na ta način lahko po dolgem dnevu v službi popoldne še vedno preživim, kot bi bila na dopustu. Z motorjem se na primer odpeljem do plaže, kjer se dobim s prijatelji in to mi pomeni ravno toliko, kot dopust.
Bi kot uspešna poslovna ženska lahko podala nekaj nasvetov našim bralkam, ki si morda želijo stopiti na podobno karierno pot?
Ne bojte se življenja živeti na svoj način. Obstaja beseda, s katero sem se vedno lahko poistovetila – coddiwomple. Označuje potovanja z namenom, a proti nejasni destinaciji. V praksi sem sama delovala tako, da sem ves čas poizkušala pridobivati pomembne izkušnje in veščine in preizkušala delovati v čim bolj različnih si industrijah. Pojma nisem imela, kam bo vse to osvojeno znanje vodilo, le vedela sem, da si želim rasti.
V življenju vedno pridejo težki trenutki. Ko sem že dobrih pet let v tujini delala kot inštruktorica potapljanja, obenem pa delovala še v marketinški službi, me je prijateljica s fakultete vprašala, kdaj mislim odrasti. To me je pretreslo do kosti. Svoje življenje sem pričela primerjati z drugimi svoje starosti in počutila sem se popolnoma nesposobno. A že leto kasneje, ko sem se vrnila domov, sem dobila svojo prvo pomembno službo v marketingu. Nekaj let kasneje pa sem odprla svoje podjetje.
Čisto vse, kar sem se do tega trenutka naučila in doživela, se je na neki točki mojega življenja izkazalo za koristno in mi pomagalo na poti do uspeha. Zato je moj glavni nasvet, da vedno zaupajte procesu.
oddajte komentar