21.12.2017 ob 6:00
"Veseli december" se vsako leto začne prej – že oktobra! Kar pomeni, da december sploh ni več december, zadnje tromesečje leta pa je prav zato lahko tudi vse prej kot veselo. O tem pojavu in nasvetih, kako se tej potrošniško naravnani noriji izogniti in ohraniti tisto, kar med prazniki (in vse druge dni v letu) resnično šteje, smo govorili s psihologinjo Barbaro Oražem Grm.
Oktobrska "božična" norija, ki nas oropa prazničnega vzdušja
"Decembrska norija se mi niti ne zdi najbolj ustrezen izraz. Kot rečeno, se vse skupaj začne že veliko prej, celo v oktobru, prav gotovo pa v novembru, ko se trgovske police že šibijo od pisanega okrasja in na radijskih postajah slišimo uspešnice, ki vendar še ne sodijo v ta jesenski čas. Do decembra nas ta preuranjeni živžav že pošteno oropa prazničnega vzdušja, ki naj bi ga čutili," opaža psihologinja in nas opomni, da je norija predvsem potrošniške narave, katere cilj je iz denarnic potegniti čim več. Zato se vse skupaj tudi začne (pre)zgodaj.
Obdarovanje je lepa navada in stara tradicija, a naj ne postane odkupnina ali podkupnina za vse zamujeno čez leto!
Prav potrošniški svet, v katerem živimo, nas torej nagovarja, da se v imenu ljubezni kar se da bogato obdarujemo in se založimo s hrano in pijačo, ki jo komajda lahko pojemo in spijemo, opaža psihologinja, a dodaja: "Da ne bo pomote: obdarovanje je lepa navada, pravzaprav že zelo stara tradicija. Vsak od nas je vesel pozornosti ali presenečenja. Obdarovanje je tudi ritual, smisel ritualov pa je, da z njimi izkažemo in proslavimo odnos, ki ga imamo s sočlovekom. Toda zdi se, da smo zašli s prave poti. Darila, še posebej draga, so pogosto v vlogi podkupnine ali odkupnine za vse zamujeno čez leto, za kar nam je žal: morda za premalo skupnega časa, odtujenost, površne pogovore, za preveč konfliktov in premalo čuteče pozornosti," v razmislek opominja psihologinja.
Se potrošniški noriji lahko izognemo?
"Menim da, vsaj v precejšnji meri. Če ozavestimo tisto, po čemer resnično hrepenimo, če smo torej v stiku s svojimi resničnimi potrebami, ki bodo – uresničene oziroma zadovoljene – doprinesle k prazničnemu veselju, takrat bomo znali prepoznati mreže prazničnega potrošništva in se jim ne pustili oropati. Tako duhovno kot denarno," sklene Barbara Oražem Grm.
Avtor: Maja Fister
Foto: Pixabay
oddajte komentar