Nočna mora bralke na dopustu (nikar ne ponovite te napake)

"Žalostna sem, res žalostna. Trudila sem se sprostiti, kolikor sem se lahko, a sem imela občutek, da se je vse zarotilo proti meni."

3.8.2022 ob 9:33 | Foto: Getty Images/Istockphoto, Blaž Samec/Delo, Pixabay

Slika avtorja - Aleksandar  Lukić Piše:

Aleksandar Lukić

aleksandar.lukic@delo.si

Nočna mora bralke na dopustu (nikar ne ponovite te napake)

Nekateri ste dopust že izkoristili, drugi ga še boste. Upamo, da je minil brez težav in da ste si uspeli nabrati moči za nove zmage. Vsi takšne sreče namreč niso imeli. Objavljamo zgodbo naše bralke, ki nas je prosila za anonimnost.

Sogovornica dela v zdravstvu in po napornih koronskih mesecih si je končno privoščila počitnice na grškem otoku Kreta. Rezervirala je hotel, ker ni želela leteti iz okoliških držav, se je nato lotila še iskanja letalske vozovnice. Z nekaj iznajdljivosti ji je to uspelo, sprijaznila pa se je, da bo do cilja prišla po več postankih: z brniškega letališča je najprej poletela v Beograd, tam je presedlala na let proti Atenam, od tam pa jo je zračno plovilo poneslo na končno destinacijo. Ker se ob vsem tem presedanju ni želela ukvarjati s prtljago, je vse svoje stvari, manj in bolj dragocene, pospravila v en večji kovček in ga oddala. Niti pomislila ni, da bi lahko šlo kaj narobe.

Bralka je želela preživeti sproščujoč dopust na grški Kreti.

Čakala je in čakala, a kovčka ni bilo

Po več urah letenja in presedanja je končno prispela na cilj. Nekoliko utrujena, pa vendar vznemirjena, saj je končno lahko začela dopust, je čakala na prtljago. Ljudje so prihaja in odhajali, odnašali stvari, njenega kovčka pa kar ni bilo. In tako so na premikajoči se trak padale stvari že naslednjega leta, njenih stvari pa še vedno ni bilo. Ni ji preostalo drugega, kot odide na okence in povpraša, kje je njena prtljaga. A tega podatka ji niso mogli dati. Sledilo je nekaj papirologije, ko je bilo to končano, pa so ji dejali, da bo kovček dostavljen v hotel. Ko bo najden. In tako so minevali dnevi, kovčka pa kar ni bilo. Sprostitve potrebna dopustnica je precej časa namenila klicarjenjem na številke letališč in letalcev, da bi uspela najti prtljago, a zaman. Nihče ji ni znal povedati, kjer se nahaja. In tako se je z dopusta vrnila brez svojih stvari, ki jih tudi po dobrem tednu od povratka še vedno ni nikjer.

"Jezi me, ker sem si na dopust vzela svoja priljubljena oblačila, tudi za športanje, zdaj pa sem ostala čisto brez vsega," nam je potarnala. Med dopustom si je sama kupila higienske pripomočke, kot so zobna ščetka in podobno, ter nekaj oblačil. Ker ni mogla biti v istih stvareh več dni zapored, je nase nadela kar kupljena oblačila, brez da bi jih oprala. Pa je dobila še izpuščaje … "Žalostna sem, res žalostna. Trudila sem se sprostiti, kolikor sem se lahko, a sem imela občutek, da se je vse zarotilo proti meni."

Na letališču je čakala na svoj kovček, a ga kar ni bilo.

Kaj je storiti popotniku

Tuji mediji so letos precej poročali o zamudah in izgubi prtljage, razlog pa naj bi bil pomanjkanje kadra na letališčih. Pri Evropskem potrošniškem centru Slovenija (EPC, pri ministrstvu za gospodarstvo) letos sicer niso opazili povečanega števila težav slovenskih potrošnikov glede na prejšnja leta. Smo pa jih vprašali, kaj je popotnikom storiti, ko do tega pride.

Pravice potnikov v primerih zamude, izgube ali poškodbe pri prevozu prtljage ureja Montrealska konvencija (op.p.: najdete jo na povezavi), ki ne zavezuje zgolj države članice EU, ampak vse države, ki so jo podpisale in ratificirale (EPC je pristojen le za obravnavo pritožb, kjer ima prevoznik sedež znotraj EU, Norveške in zaenkrat še Velike Britanije).

Višina odškodnine za izgubljeno, uničeno ali poškodovano prtljago je omejena na 1131 SDR, kar znaša približno 1350 evrov.

Zamuda prtljage

"Če prtljaga prispe z zamudo, lahko potnik od letalskega prevoznika na podlagi računov zahteva vračilo stroškov za najnujnejše nakupe (npr. osnovni higienski pripomočki in nadomestna oblačila). Če gre za zamudo prtljage na poti domov, letalski prevoznik teh stroškov najverjetneje ne bo pripravljen povrniti, saj se pričakuje, da so tovrstni pripomočki in oblačila potniku na voljo doma. Letalski prevoznik lahko potniku namesto vračila dejanskih stroškov na podlagi računov povrne dnevno nadomestilo, pri čemer je ta znesek največkrat omejen navzgor (npr. 20 evrov za vsakih 24 ur zamude, vendar največ 100 evrov)," pojasnjujejo.

Višina odškodnine za izgubljeno, uničeno ali poškodovano prtljago je omejena na 1131 SDR, kar znaša približno 1350 evrov.

V konvenciji piše tudi, da je prevoznik odgovoren za prevoz prtljage, hkrati pa še: "Prevoznik pa ni odgovoren za škodo zaradi zamude, če dokaže, da so on, njegovi uslužbenci in pooblaščenci sprejeli vse ukrepe, ki se od njih lahko upravičeno zahtevajo, da bi se izognili škodi, ali da takih ukrepov niso mogli sprejeti." Kaj storiti? Iz EPC pojasnijo: "V navedeni določbi gre za vzpostavitev t.i. obrnjenega dokaznega bremena. Ni dovolj, da prevoznik zgolj napiše, da ni bilo dovolj osebja na letališču, ampak mora to tudi dokazati. Ker je to ponavadi zelo težko, se raje odločijo za 'kompenzacijo' škode, ki pa jo mora potnik izkazati  (npr. z računi), ali, če sta se vnaprej tako dogovorila (npr. v splošnih pogojih prevoznika), za izplačilo dnevne 'odškodnine', določene v pavšalnem znesku."

Na poti do cilja je imela dva postanka. Ali je to razlog za izgubo prtljage, ji ni znano.

Izgubljena prtljaga: koliko odškodnine pripada

Na spletni strani EPC o izgubljeni prtljagi zapišejo sledeče: »Če prtljaga ne prispe v 21 dneh od trenutka, ko bi morala, se šteje za izgubljeno, prevoznik pa je za izgubo odgovoren.« Popotniku pripada odškodnina, pri tem pa poudarjajo, da je treba izgubo prtljage prijaviti že na kraju (načeloma na točki lost &found), nato pa vložiti zahtevo za odškodnino, v kateri popiše izgubljene predmete in priloži račune, ki dokazujejo njihov nakup. »Višina odškodnine za izgubljeno, uničeno ali poškodovano prtljago je omejena na 1131 SDR, kar znaša približno 1350 evrov. Če potnik nima računov, je višina odškodnine odvisna od ocene letalskega prevoznika. Letalski prevoznik lahko v splošnih pogojih izključi odgovornost za nekatere vrste predmetov, kot npr. dragocene, občutljive in pokvarljive predmete, zato je tovrstne predmete priporočljivo odnesti s seboj v kabino,« zaključijo.

Bralka bi raje kot odškodnino nazaj svoje osebne stvari.

Po vojni smo vsi geneali. A iz bralkine zgodbe lahko potegnemo sledeči nauk: nekaj stvari, predvsem tiste vrednejše in za vsaj kakšen dan lahkotnejših oblačil (ne pozabite na perilo), spravite v ročno prtljago in se z njo odpraviti na letalo.

Preberite še: Katarina Čas osupnila s svojo lepoto in razkrila, kje uživa na dopustu (FOTO) in Poletje 2022: Top 10 knjig (popolno čtivo) za letošnji dopust.

Mogoče vas zanima še: Takšen luksuz Beckhamovi uživajo na Hrvaškem (fotografije, ki jemljejo sapo).

Imate tudi vi zgodbo za nas, ki bi jo želeli deliti z našimi bralci? Pišite nam.


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)