21.2.2023 ob 5:15 | Foto: Pixabay
Evropska unija zasleduje cilj podnebne nevtralnosti do leta 2050, zato je sprejela odločitev, ki so jo nekateri označili za prenagljeno. Dotika se avtov in transporta, ki prispevajo kar petino v EU pridelanega ogljikovega dioksida (CO₂), zaradi nje pa od leta 2035 ne bo več moč kupiti novih dizelskih ali bencinskih avtomobilov in kombijev.
Ker se ob tem pojavljajo številne dileme, smo na spletni strani Evropskega parlamenta poiskali odgovore na najbolj pogosto zastavljena vprašanja.
Še ga bo mogoče voziti. Nova pravila ne pomenijo, da bodo vsa vozila morala imeti ničelne izpuste (CO₂) in ne bodo veljala za obstoječa vozila. To pomeni, če kupite novo vozilo zdaj, ga boste lahko uporabljali do njegove iztrošenosti. Povprečne življenjska doba avtomobila je 15 let, zato je prehod zastavljen z letom 2035, če želimo podnebno nevtralnost doseči leta 2050.
Da, to bo še vedno mogoče. Se pa utegne se zgoditi, da bodo narasli stroški lastništva: stroški goriva, vzdrževanja, sam nakup in zavarovanje.
Trendi se nagibajo k električnim vozilom, saj je celoten strošek lastništva nižji kot pri alternativah, denimo pri vozilih na vodikov pogon. Treba pa se je zavedati, da so baterije težke, kar pomeni, da so za nekatere tipe prevozov verjetno manj primerne. Zato so pogon na vodik ali e-goriva morebiti bolj primerna za ladje, letala in težke stroje.
Že danes je ugodneje uporabljati vozilo na električni pogon, saj so cene električne energije trenutno nižje kot so cene goriva, poleg tega električna vozila zahtevajo manj vzdrževanja. Ko imate enkrat električno vozilo, vas stane enako ali manj kot bencinski/dizelski avtomobil.
Drži pa, da so danes električna vozila draga. Nova pravila bodo spodbujala konkurenco, proizvajalce pa stimulirala k vlaganju v raziskave in inovacije električnih vozil, kar bi moralo znižati prodajne cene.
Druga težava je trg rabljenih vozil električnih vozil, ki ga danes pravzaprav še ni.
Za to bomo poskrbeli z zakonodajo, kot denimo direktiva o obnovljivih virih energije in nova uredba o baterijah, ki bo zagotavljala, da je proizvodni proces CO₂ nevtralen, da nima škodljivega vpliva na okolje in da recikliramo baterije. Veliko dela je tudi na področju inovacij baterij, ne samo avtomobilov.
Proizvajalci se trudijo izdelati vozila, s katerimi bo mogoče premagati razdalje, daljše od 600 kilometrov. Učinkovitost se izboljšuje, vozil ni treba več polniti tako pogosto ali pa jih je mogoče polniti na domači vtičnici.
Parlament se je pred kratkim dogovoril še o stališču glede infrastrukture za alternativna goriva, kar prinaša več električnih polnilnic in vodikovih črpalk.
Preberite še: Razmišljate o nakupu električnega vozila? Potem morate prebrati tole.
Morda vas zanima tudi: Kateri dobavitelj električne energije je zame najcenejši (in kako ga zamenjam).
oddajte komentar