17.11.2022 ob 9:28 | Foto: Gettyimages, posnetki zaslona | Avtor: M. FL.
V uredništvo nam je pisala bralka, ki je bila deležna neprijetne izkušnje s spletno banko. Namen njenega pisanja je predvsem opozoriti vse, kako se pred poskusi praznjenja računa zaščititi in tudi, kako - če do tega pride - ukrepati.
Takole je zapisala:
"Spletno banko uporabljam praviloma enkrat mesečo, da plačam položnice. Včasih sicer res pogledam tudi, koliko imam še na računu, ne morem pa reči, da dnevno preverjam stanje.
Ko sem prejšnji mesec hotela poksrbeti za naše družinske izdatke, sem videla, da sem imela v prometu čudno postavko. En evro mi je trgal nekdo, s katerim definitivno nimam nič. In to na dan, ko zagotovo nisem uporabljala plačilne kartice.
Najprej sem si mislila, saj je same en evro, ampak zadeva mi ni dala miru. S pomočjo rubrike v spletni banki sem odgovornim javila, kaj se mi je zgodilo.
Še isti dan me je poklicala prijazna uslužbenka in mi razložila, da je v takšnih primerih najbolje preklicati kartico in naročiti novo. Kajti tovrstni goljufi začno z nizkimi zneski, ti pa so nato vse večji in lahko ob neukrepanju povsem izpraznijo račun.
Ti šment, preklicati kartico ravno na dan, ko naj bi šla v trgovino? Ideja mi ni bila najbolj všeč, zato mi je uslužbenka svetovala, naj si naložim spletno denarnico in v njej izključim možnost spletnega plačevanja, grem po nakupih in nato takoj prekličem staro ter naročim novo plačilno kartico.
Lotila sem se nameščanja aplikacije, ampak ni mi šlo najbolje, zato sem se odločila poklicati nazaj, prositi, naj kartico kar prekličejo, bom pač šla na banko po denar.
Tokrat se mi je oglasila druga operaterka in ugotovila, da je bila transakcija izvršena z moje stare kartice, katere veljavnost je potekla prav na dan plačila omenjenega zneska. Kartica torej ni bila več veljavna in nova ni bila ogrožena.
Mi je pa vseeno svetovala, naj si namestim še možnost pošiljanja kratkih sporočil ob vsaki transakciji, kajti človek nikoli ne ve …
Pojasnila je tudi, da je plačilo še v avtorizaciji in da bo mogoče sprovedeno, v tem primeru lahko s posebnim obrazcem zahtevam vračilo.
Dejala sem ji, da za en evro ne bom komplicirala, se mi pa zdi prav, da opozorim na poskus goljufije in tako mogoče pred njo še koga zaščitim.
Zadeva se je s tem skoraj zaključila. Sem pa bila naslednji dan presenečena, ko sem na službenem mailu videla sporočilo, da je moja kreditna kartica potekla in da jo moram znova aktivirati.
Službeni mail uporabljam izključno za delo in zagotovo ga banka, kjer imam omogočeno spletno bančništvo, nima. Morda se motim, a prepričana sem, da med temi sporočili in dogajanjem na mojem računu obstaja povezava.
Seveda sem ga gladko ignorirala, v opozorilo vsem, ki bi ga morda prejeli, pa posnela posnetek zaslona, s katerega je razvidno, kakšno je bilo elektronsko sporočilo, ki je od mene zahtevalo vnos podatkov z namenom ponovne aktivacije kartice in tudi, s kakšnega elektronskega naslova je prišlo.
Znova, zgolj v opomin vsem, ki bi ga morda prejeli. "
Morda vas zanima tudi: Zvezdana Mlakar: »O nekaterih stvareh preprosto ne morem molčati« (INTERVJU)
oddajte komentar