27.4.2023 ob 6:00 | Foto: Voranc Vodel, Leon Vidic, osebni arhiv | Avtor: Špela Kuralt
V zadnjih štirinajstih dneh ste na straneh One podrobno spoznali letošnje finaliste za učiteljico ali učitelja leta. V peterici so učitelji z veliko začetnico. Vztrajno se trudijo za svoje učence, ki jih ne le poučujejo, ampak tudi učijo živeti. Za tistega, ki vas je najbolj prepričal, boste lahko glasovali do 12. maja 2023.
Finaliste je izbrala strokovna komisija, sestavljena iz predstavnikov gospodarstva, šolstva, medijev in znanosti. Vsi učitelji, vključeni v izbor, sodelujejo v iniciativi Učitelj sem! Učiteljica sem!, ki deluje pod okriljem Partnerstva za spremembe in AmCham Slovenija. Iniciativa, ki se ji je pridružila tudi naša medijska hiša, si že več let prizadeva za širjenje dobrih učiteljskih praks v slovenskih šolah.
Glasovanje za učitelja/učiteljico leta 2023 je sestavljeno iz treh delov. Prvi del predstavlja glas strokovne komisije, drugi del je glasovanje javnosti. Za tisto ali tistega, ki vas je najbolj prepričal, lahko glasujete TUKAJ. Tretji del glasov bodo prispevali učitelji, zbrani v iniciativi Učitelj sem! Učiteljica sem!
Zmagovalka/-lec bo poleg naziva prejel mednarodno izmenjavo ali udeležbo v poslovno-razvojni delegaciji AmCham v ZDA.
JOŽICA FRIGELJ, učiteljica razrednega pouka, Osnovna šola Ketteja in Murna Ljubljana
Poučuje 41. leto in vztraja, da opravlja najlepši poklic na svetu. Zdaj večinoma poučuje angleščino v 4. in 5. razredu, svoje pristope pa prilagaja razvojni stopnji otrok in njihovim interesom. Razvila je tako imenovano sodelovalno ocenjevanje, pri katerem sodelujejo učitelj, učenec in vrstnik. Je dobitnica državne nagrade za življenjsko delo, njena bibliografija obsega okoli dvesto enot, je tudi soavtorica učbenikov. Je aktivna članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo in delovne skupine za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja.
--> Svoj glas lahko oddate TUKAJ.
VANJA KOLAR IVAČIČ, učiteljica razrednega pouka, Osnovna šola Bistrica ob Sotli
Je učiteljica četrtega razreda, ki se zaveda tehnološkega napredka, hkrati pa obožuje naravo. Če se le da, pouk prestavi na prosto. Kljub povezanosti z naravo je svojo podeželsko šolo postavila na zemljevid informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Je idejna vodja, prvotna oblikovalka in avtorica več priročnikov uvajanja IKT pri pouku. Njeni učenci pišejo bralni in matematični dnevnik, v razredu pa so zanjo ključni odnosi. Zato sta otrokom na voljo prijazni nabiralnik in nabiralnik Želim, da učiteljica ve, da lažje izrazijo svoje stiske.
--> Svoj glas lahko oddate TUKAJ.
BARBARA GRADIŠNIK, učiteljica slovenščine, III. gimnazija Maribor
Poučuje v programih gimnazije, športne gimnazije in predšolske vzgoje. Vključena je v več projektov, tudi mednarodnih, je zunanja ocenjevalka za maturo, sodeluje pri pripravi na Cankarjevo tekmovanje. Kljub vsemu, kar počne, pravi, da to še ne pomeni biti Učitelj. Ta je po njenem mnenju tisti, ki se uči od mladih. Njo so prav mladi športniki naučili, kaj pomeni odrekanje in »ne imeti časa«. Velik izziv zanjo je bilo prepoznavati jutranjo utrujenost pri dijakih iz oddaljenih krajev, ki doma vsak dan pomagajo pri delu na kmetiji. »Prav z njimi sem začela rasti in se učila prepoznati stiske.«
--> Svoj glas lahko oddate TUKAJ.
JOŽE LANGO, učitelj razrednega pouka, Osnovna šola Majde Vrhovnik, Ljubljana
Doktoriral je iz poučevanja glasbene umetnosti z uporabo IKT, za svoje delo je leta 2021 prejel tudi državno nagrado za posebne dosežke na področju šolstva. Veliko pozornosti namenja umetnosti, kulturni dediščini, ljudski glasbi in goram. Je avtor več priročnikov in knjig s področja ljudske glasbe in etnologije ter mentor mladim raziskovalcem, ki jih spodbuja k povezovanju teorije s prakso, tako da so že spoznavali kozolce, potico ter izdelovali svojo čokolado in ljudska glasbila. Otroke spodbuja tudi k planinarjenju in jim vsako leto omogoči obisk planin.
--> Svoj glas lahko oddate TUKAJ.
LAURA MOHORKO KUMER, učiteljica slovenščine in zgodovine, Osnovna šola Cirkulane - Zavrč
Pri poučevanju vedno upošteva, kako bi sama želela, da ji predstavijo posamezno snov. Čeprav poučuje od 6. do 9. razreda, se njeni učenci veliko igrajo. Pri zgodovini se pri igri vlog spremenijo v grške bogove, Napoleone ali odigrajo pariško mirovno konferenco. Uči jih tudi uporabe IKT, da znajo že v 7. razredu spisati pravilno oblikovano prošnjo za službo, ali pa se s snapchatom spremeni v Božička, ki ne zna uporabljati zaimkov. V pouk slovenščine vnaša gibalne igre, ki so učinkovito sredstvo za pomnjenje, berejo pa tudi pod drevesi, sede ali leže.
--> Svoj glas lahko oddate TUKAJ.
Preberite še: Kdo bo učitelj/učiteljica leta 2023? Predstavljamo dva finalista
Morda vas zanima tudi: Kdo bo učitelj/učiteljica leta 2023? Predstavljamo dve finalistki
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar