23.8.2017 ob 10:35
»Ko govorimo o bogastvu, imamo po navadi v mislih določene finančne okvirje. Vendar nam takšno razmišljanje lahko precej omeji obzorja. Na primer: nekdo, ki mora za izjemno visoke prihodke delati 80 ur na teden, ne vidi svoje družine, ima probleme z zdravjem in je depresiven, zame ni bogat,« pravi Robert Rolih, predavatelj in ustanovitelj Akademije Panta Rei.
»Zame je bogastvo predvsem to, da nimaš finančnih skrbi, da si lahko privoščiš stvari, ki si jih želiš in da imaš dovolj časa, da uživaš v življenju s svojo družino ter prijatelji,« razlaga Rolih, ki je v življenju izkusil vse: povprečno življenje, bogastvo, finančni zlom in potem vzpon. Pri bogastvu gre torej za kombinacijo zadovoljstva s tem, kako poteka tvoje življenje, finančne varnosti oziroma finančne moči, ki jo imaš, in časovne svobode, ki ti omogoča, da delaš stvari, ki so ti všeč in kadar ti je to všeč.
Vsak človek ima lahko svojo definicijo bogastva, toda spoznajmo to, ki jo podaja Rolih.
Kvaliteta življenja v Sloveniji je v samem vrhu
Groba ocena pravi, da Slovenci danes živimo bolje in imamo boljše pogoje za uspeh kot približno 95 % svetovne populacije. Če pa upoštevamo še zgodovino in vse ljudi, ki so živeli na našem planetu v npr. zadnjih tisoč letih, je ta številka verjetno blizu 99,9 %. Upoštevati moramo namreč tudi to, da je oseba, ki je bila multimilijonar pred 100 leti, živela precej slabše, kot živi nekdo, ki ima povprečne dohodke danes.
PREBERITE še // Devet korakov, ki jih moramo narediti v 20., da bomo v 30. bogati
Vprašanje za milijon dolarjev: Kako obogateti?
Obstaja veliko načinov, kako lahko nekdo obogati. Žal pa je le en način tisti, ki je realen za 99,9 % ljudi. In žal se tega načina večina ljudi ne zaveda.
Seveda je lepo sanjati o tem, da zadeneš na loteriji. Lepo je razmišljati, da bi postal pop zvezda in da te bo opazil slaven producent ter ti ponudil pogodbo za nekaj milijonov. Ali pa upati, da omrežiš bogataša ali bogatašinjo in se poročiš v bogastvo.
Toda loterijskih dobitnikov je le nekaj, pa še tisti običajno hitro zapravijo svoje bogastvo, ker ne znajo delati z denarjem. Pop zvezd ali športnikov, ki finančno resnično uspejo, je le peščica. Ker so nam stalno na očeh, imamo varljiv občutek, da jih je veliko, toda če primerjaš npr. število vseh nogometašev s številom tistih, ki so s pomočjo nogometa obogateli, je to razmerje smešno majhno. In podobno velja za tiste, ki upajo, da se bodo zapletli v romantično zvezo s princi, princesami in mogotci tega sveta. Torej, če povzamemo: 99,9 % ljudi, ki upa na te stvari, bo celo življenje le upalo.
Gradimo na realnem načinu
Če sami nočete le upati, ampak resnično obogateti, potem je čas, da izpolnite tisti ključni pogoj oz. da začnete delati na tistem edinem realnem načinu, ki vas lahko dejansko pripelje do bogastva.
In to je, da nehate biti le porabniki in postanete proizvajalci. Če berete knjigo, ste porabnik. Če ste knjigo napisali vi, ste proizvajalec. Če na svojem telefonu igrate igrico, ste porabnik. Če pa ste vi ustvarili igrico, ki jo igrajo drugi, ste proizvajalec. Če nesete svojo obleko v čistilnico, ste porabnik. Če pa ste vi tisti, ki nudi storitve čiščenja oblek, ste proizvajalec.
Vsakdo, ki je na našem modrem planetu iz ničle prišel do bogastva, je proizvajalec. Takšnih ljudi je po oceni švicarske finančne družbe Credit Suisse nekaj več kot 30 milijonov.
In če želite tudi sami priti v to druščino, morate narediti preobrat v svojem načinu razmišljanja. Razmišljati morate kot proizvajalci. Proizvajalec gleda na svet primarno z vidika, kako bo drugim nudil neko storitev ali izdelek. Ali povedano drugače, kako bo drugim ljudem rešil nek problem. Seveda so tudi proizvajalci marsikdaj v vlogi porabnika, toda njihov pogled na svet se bistveno razlikuje od pogleda na svet, ki ga imajo porabniki.
PREBERITE še // Služba naj prinaša srečo
Mini nasveti: prenehajte ali zelo zmanjšate naslednje aktivnosti:
Spremljanje TV
Branje rumenih časopisov
Spremljanje poročil, novic
Obrekovanje, pritoževanje in podobno
Druženje z negativnimi ljudmi, ki ti pijejo energijo
Uporaba družbenih medijev za zabavo, zapravljanje časa ali za umik iz resničnosti
In najbolj pomembno: razmišljanje o sebi in o svojih potrebah, problemih
Kaj pa počnejo uspešni?
Razmišljanje o potrebah in problemih, ki jih imajo drugi ljudje – uspešno podjetje boš lahko postavil, ker želiš pomagati drugim in reševati probleme drugih. Če je tvoj cilj le zaslužiti veliko denarja, boš verjetno pogorel/a.
Druženje s podjetniki, obiskovanje dogodkov za podjetnike.
Branje praktičnih poslovnih knjig o prodaji, marketingu, vodenju, …
Obiskovanje poslovnih seminarjev in drugih dogodkov, kjer lahko pridobite poslovna znanja.
Uporabljajte družbene medije za grajenje svoje blagovne znamke.
Razmišljajte o poslovnih idejah, ki rešujejo konkretne probleme.
Foto: Thinkstock
oddajte komentar