Neupravičen dvig cene turističnega paketa: V tem primeru vam podražitve agenciji ni treba plačati

Dvigi cen turističnih paketov niso vedno upravičeni.

5.6.2023 ob 10:35 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Neupravičen dvig cene turističnega paketa: V tem primeru vam podražitve agenciji ni treba plačati

S prihajajočo počitniško sezono Zveza potrošnikov Slovenije niza nekaj nasvetov in opozoril, kako ravnati, kadar turistična agencija že po podpisu pogodbe podraži aranžma.

Na prvem mestu poudarjajo, da je takšna podražitev v skladu z zakonom le, kadar je njena možnost navedena v pogodbi.

"Potrošniki morajo biti ob sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih pozorni na to, ali je ta cena končna. Vsem svetujemo, da pred sklenitvijo tovrstne pogodbe le-to preberete oziroma preberete splošne pogoje ponudnika storitve," piše na spletni strani Zveze potrošnikov.

Podražitev paketa po podpisu pogodbe je torej dovoljena, vendar le izjemoma, in sicer, kadar je, kot že rečeno, ta možnost zapisana v pogodbi, ki mora vsebovati še določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene, hkrati mora biti s pogodbo določen način izračuna dviga cene.

Kdaj se cena lahko zviša?

Ob prej naštetem, Zveza potrošnikov Slovenije opozarja, da do dviga cene ne more priti iz kakršnegakoli vzroka. Ti so zakonsko omejeni, med upravičene sodijo:

  • neposredna posledica spremembe cene prevoza zaradi spremembe cene goriva,
  • spremembe davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v pogodbi
  • spremembe menjalnega tečaja valute, ki je povezana z določenim paketnim potovanjem.

Če je povišanje posledica drugih razlogov, agencija tega stroška ne sme preložiti na stranke. Če to stori, se potrošnik lahko pritoži na tržni inšpektorat.

Pravočasno obvestilo in zgornja meja dviga cene

Agencije morajo o podražitvi, ki izpolnjuje vse zakonske pogoje, potrošnika obvestiti na razumljiv in jasen način po navadni ali elektronski pošti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja.

 Damir Khabirov/Gettyimages

Obvestilo mora vsebovati obrazložitev in izračun tega povišanja, ki pa prvotne cene turističnega paketa ne sme presegati za več kot osem odstotkov.

Če so izpolnjeni vsi ti pogoji, je potrošnik višjo ceno dolžan plačati.

Če povišanje presega osem odstotkov prvotne cene, lahko stranka privoli v predlagano spremembo in poravna razliko ali odstopi od pogodbe. Odstopnine se v tem primeru ne sme zaračunani, potrošnik je upravičen do povračila vseh že plačanih stroškov.

Kakšna kazen čaka ponudnika, če se ne drži pogodbe in še več koristnih napotkov najdete na strani Zveze potrošnikov Slovenije.

Preberite še: Mnenje strokovnjakov: To so kraji za najbolj sproščujoče počitnice

Morda vas zanima tudi: Saša Lendero: Po poroki se je vse sesulo


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)