11.6.2023 ob 8:35 | Foto: Gettyimages
S premišljeno izbiro oblačil, ki jih nato radi nosimo, kakor tudi z nakupom izdelkov bolj etičnih in trajnostno naravnih blagovnih znamk pomagamo pri spodbujanju trajnostne mode.
Letna proizvodnja oblačil se je od leta 2000 podvojila na približno 100 milijard kosov in vse kaže, da se bo do leta 2050 celo potrojila. Zanjo se porabi 93 milijard kubičnih metrov vode na leto, s čimer bi lahko napolnili 37 milijonov olimpijskih bazenov.
Velik okoljski problem so tudi enormne količine tekstilnih odpadkov, ki pristanejo na odlagališčih, v sežigalnicah in celo oceanih, kjer naj bi po ocenah Fundacije Ellen MacArthur končalo pol milijona ton mikrovlaken, kar je enakovredno 50 milijardam plastenk.
Se pa v modni industriji zavedajo velikega bremena porabe virov in onesnaževanja, zato iščejo načine, kako zmanjšati porabo vode in količino tekstilnih odpadkov. Med drugim tudi s konceptom »upcyclinga« oz. večvrednostnega recikliranja, kar je okoljsko ozaveščena izdelava novih kosov iz recikliranih materialov.
K mozaiku varovanja planeta lahko prispevamo tudi posamezniki s tem, da kupujemo izdelke bolj etičnih in trajnostno naravnanih blagovnih znamk in tako pomagamo pri spodbujanju trajnostne mode. In kakšen modni okoljski odtis s svojimi nakupovalnimi navadami puščamo Slovenke in Slovenke?
Izsledki nedavne ankete spletnega oglasnika bolha.com, v kateri je sodelovalo 708 anketirancev, so med drugim pokazali, da kar 83 odstotkov vprašanih kupuje nova oblačila le nekajkrat na leto, predvsem v fizičnih trgovinah (72 odstotkov), kadar kupujejo v spletnih trgovinah, pa jih 67 odstotkov naročenega nikoli ne vrne.
Zanimiv podatek je tudi, da večina anketirancev (87 odstotkov) da svoja oblačila popraviti, s čimer podaljšajo njihovo življenjsko dobo, kar nedvomno kaže na izjemno varčnost in smotrnost pri uporabi oblačil.
Da smo Slovenci okoljsko vse bolj ozaveščeni, potrjuje tudi podatek iz ankete, da več kot polovica sodelujočih kupuje oblačila iz druge roke, 79 odstotkov pa jih podari ali proda na spletnem portalu bolha.com, kjer so ob tem povedali: »Hvaležni smo okoljsko zavednim uporabnikom našega spletnega oglasnika, kjer imamo kar 90 tisoč oglasov v kategorijah oblačila in obutev, kjer je živahno kot na pravi tržnici. Skrb za podnebje in trajnostno ravnanje sta naši osnovni vodili, in sodeč po anketi, tudi osnovni vodili naših uporabnikov.«
Preberite še: Poletje 2023: Najlepše kopalke, v katerih bodo počitnice še lepše
Morda vas zanima tudi: Kako se obleči, da boste videti bolj vitke in mlajše
oddajte komentar