12.6.2020 ob 5:50 | Foto: Malinca
Kdo je to vedno nasmejano dekle, polno energije in širokega nasmeha, ki ji kar ne zmanjka idej o zdravi prehrani, dodatkih in kozmetiki? Postala je kar poosebljena Malinca, čeprav zase pravijo, da so malince vse (ali pa vsi), ki delajo v ozadju te vse bolj uspešne spletne trgovine. Nastja Kramer je tista, ki je (skupaj z Andrejo Stopar) zgodbo tudi začela in jo danes nosi v svet.
Te dni je poleg vseh delovnih obveznosti zaposlena še s pripravo poroke, ki se bo zgodila v začetku julija. S partnerjem Filipom Peskom, marketinškim svetovalcem in sinom znane televizijke Rosvite Pesek, datuma in lokacije še nista razkrila, kajpak pa se dogodka zelo veselita.
»Priprave so v polnem teku. Vmes nama je sicer malo zagodla korona, nismo natančno vedeli, kako se bo vse skupaj odvijalo, ampak sva bila kar pozitivna in nisva veliko razmišljala o tem, da bi poroko prestavila. Vse skupaj se je dobro izšlo, poroka bo, kot je bilo načrtovano.
Kako se sicer s Filipom dopolnjujeta na vajini poslovni poti? Je tudi on vpleten v razvoj Malince?
Ko sva se spoznala, dve leti nazaj, sva začela tudi poslovno sodelovati. Trenutno njegova marketinška agencija skrbi za velik del našega oglaševanja na Facebooku in Googlu. Sicer pa mislim, da se kar dobro dopolnjujeva. Jaz lahko njemu pomagam, saj imam več podjetniških izkušenj, on pa meni na marketinškem področju. Oba veva, kakšni so najini cilji in se pri njih podpirava. Poleg tega tudi oba natančno veva, v kakšnem poslu sva, tako lažje razumeva drug drugega.
Kaj sta se v tem času naučila drug od drugega?
Ključno se mi zdi to, da me je naučil, kako pomembno je v poslovnem svetu imeti fokus. Da si osredotočen na eno stvar, ne da delaš deset stvari naenkrat. In pa, da hitro sprejemam odločitve. Ne izgubljam nepotrebnega časa in bolj zaupam svojemu instinktu. Z vidika marketinga pa je bil njegov nasvet, da se pojavljamo povsod, na čim več različnih kanalih. Vse te stvari sem sicer vedela že prej, a ko imaš ob sebi nekoga, ki te stvari res počne vsak dan, to bolj ponotranjiš in začneš to početi tudi sam.
Verjetno se je hitro pokazal učinek takšne strategije?
V zadnjih dveh letih smo sicer naredili kar nekaj sprememb, ena izmed ključnih je bila ta, da smo se začeli pojavljati tudi na televiziji, radiu, na jumbo plakatih in drugih fizičnih kanalih, ne le na spletu. Vsekakor je to pripomoglo, da imamo v zadnjih dveh letih veliko rast.
Malinca je nedavno praznovala sedmi rojstni dan, kakšni pa so bili njeni začetki?
Ja, vse skupaj se je začelo dobrih sedem let nazaj, ko sem prišla na idejo, da bi ustvarila svoj posel. Imela sem že nekaj delovnih izkušenj, a sem spoznala, da delo v kakšnem drugem podjetju ni bilo zame. Nisem imela proste poti pri uresničevanju idej, bila sem omejena z delovnikom in sem si želela več svobode. Tako sem se odločila, da grem na svoje. Rekla sem si, da bom združila stvari, ki jih znam in rada počnem: marketing, splet in zdrav način življenja. Zraven sem povabila še svojo najboljšo prijateljico Andrejo (Stopar), ki je bila takoj za in tako sva začeli. Ideja je nastala marca 2013, junija pa smo že imeli prvo prodajo. Dobra dva meseca in pol je trajalo od ideje do same izvedbe.
Kako se dopolnjujeta z Andrejo, kako sta si razdelili delo?
Že od začetka sva si natančno razdelili funkcije, kar se mi zdi zelo dobro. Vsaka nosi nekaj odgovornosti, tako sva lahko bolj osredotočeni vsaka na svoje stvari. Tako tudi nikoli ni prihajalo do sporov. Vsaka je sprejemala odločitve za stvari, za katere je odgovorna. Andreja skrbi za finance in nabavo, jaz pa vodenje ekipe, marketing in prodajo.
Kako je bilo na začetku? Bili sta še zelo mladi (25 let), kako so gledali na vaju potencialni poslovni partnerji? Verjetno malo drugače kot danes.
Ja, zagotovo drugače kot danes. Že zato, ker sva dekleti. Na ženske v poslovnih vodah se pač gleda drugače, poleg tega pa sva bili res še mladi. Ljudje te ne jemljejo resno. Tudi, ko sva se že kaj dogovorili, so naju spraševali, kdo je najin šef, ali pa, kdo v podjetju sprejema odločitve. Takšen odnos so velikokrat imeli, niti se niso pozanimali, s kom se pogovarjajo. Ampak to me nikdar ni prizadelo. Pravzaprav se mi je zdelo 'fajn', ko sem lahko rekla, da sem jaz tista, ki se odloča. Takšnih primerov je bilo na začetku kar nekaj. Ko te ljudje ne jemljejo resno, težko skleneš kak posel in si izboriš kakšne boljše pogoje. Moraš se dokazati.
Zdaj je zgodba drugačna. Zdaj večinoma drugi kontaktirajo nas za sodelovanje, tako smo že takoj v boljšem položaju za dogovore. Pa tudi midve sva starejši in samozavestnejši.
Kaj mora torej imeti mlada podjetnica, da uspe na trgu?
Če imaš dobro idejo, dobro storitev in izdelek, z učinkovitim marketingom in pravim pristopom ni tako težko uspeti na trgu. Veliko je možnosti, vse je mogoče. Sem se pa naučila, da je treba imeti fokus. Mladi podjetniki imajo sto in eno stvar v glavi, a treba se je osredotočiti na tiste, ki res prinesejo rezultate. Treba se je tudi znati in upati izpostavljati, se mrežiti in družiti, za podjetništvo je pač zelo pomemben ta krog poznanstev, ki jih imaš, saj ta odpira mrežo za različna sodelovanja. Če si introvertiran, moraš iti čez to, saj je to pač dobro za posel. Še ena pomembna stvar pa je delo z ljudmi, z ekipo. Da jih znaš motivirati, spodbujati. Pomembna je psihologija, da razumeš, kako smo si ljudje različni, da znaš delati z različnimi značaji in jih tudi znaš voditi.
Mladi podjetniki imajo sto in eno stvar v glavi, a treba se je osredotočiti na tiste, ki res prinesejo rezultate.
Po kom si se zgledovala na svoji podjetniški poti? Kdo ti je dal najboljši podjetniški nasvet?
Najboljši nasvet sem dobila, ko smo bili z Malinco še čisto na začetku. Bivša sodelavka iz podjetja, v katerem sem prej delala, mi je rekla, naj »ne delam 'hard', ampak smart'«. Naj ne delam zelo zelo veliko, ampak naj to, kar delam, delam po pameti. To je moj moto že sedem let. Če ogromno delaš, še ne pomeni, da boš uspel. Treba je delati pametno in tudi slediti lastnemu občutku.
Glede mentorjev, pa nikoli nisem imela osebe, ki bi ji slepo sledila. Berem pa veliko različnih knjig različnih podjetnikov, navdušujejo me uspešne podjetniške zgodbe in biografije. Filip me je navdušil nad Grantom Cardonom, dvakrat sem že bila v ZDA na njegovih izobraževanjih. Z ženo Eleno sta nama nekako malo vzor kot uspešen podjetniški par.
Kako težko (ali pa lahko) je slediti trendom zdravega načina življenja? Na trgu je ogromno nekih izdelkov, kako se odločate, kaj je za Malinco in kaj ne?
Vsako leto pride kakšna nova stvar, nova dieta. Od začetka smo se še lovili, zadnjih nekaj let pa zelo sledimo temu, da upoštevamo zdravo kmečko pamet. Zagovarjamo zdrav življenjski slog, nobenih diet, temveč zmernost pri športu, prehrani in zdravemu načinu življenja. Morda je kakšen izdelek kakšno leto bolj popularen, a koncept zdravega načina življenja imamo ves čas enak.
Kako nastajajo Malincini izdelki, kateri so vaša ekskluziva?
Ko smo začeli, smo imeli trgovino z drugimi blagovnimi znamkami, nato pa ustvarili svojo. Dve leti nazaj smo spremenili strategijo, želimo imeti le lastne izdelke. Tako postopoma izključujemo druge znamke, iz 1200 izdelkov smo prišli na 180 in tako že precej skrčili ponudbo. Načrt je, da bi ob koncu naslednjega leta imeli le še našo blagovno znamko.
Nekatere izdelke izdelujemo popolnoma sami, skupaj z različnimi strokovnjaki. Naše so denimo kavice – Pink Latte Mix in Matcha Latte Mix, te smo razvijale same v našem podjetju. Bolj zahtevne izdelke, kot sta denimo magnezij in veganski omega 3, pa smo razvijali skupaj s strokovnjaki. Sicer pa imamo v Malinci licenco iz nutricionistike, veliko imamo izobraževanj na področju kozmetike in prehrane, v to veliko vlagamo.
Kaj pa kozmetični izdelki? So olja za obraz nov trend v kozmetiki?
Sestavljen izdelek je le naša dnevna krema, ostala olja pa dobavljamo kot surovino. Ničesar se ne dodaja, vse je naravno in bio. Za kremo smo naredile raziskavo in se odločile, kakšne sestavine želimo imeti, nato smo skupaj s strokovnjaki v laboratoriju razvili kremo za vse tipe kože.
Nad olji sem navdušila že dolgo časa nazaj, na potovanju v Maroku, kjer sem spoznala arganovo olje. Tedaj sem jih začela preučevati. So naravna in hladno stiskana. Dobro jih je uporabljati zvečer, da kožo nahranimo, zjutraj pa raje nanesemo vlažilno kremo za obraz. Olja se uporabljajo že vrsto let, tudi v številnih kremah, ki jih lansira kozmetična industrija. A v zadnjih letih se spet bolj uporabljajo le naravna olja, ki ne vsebujejo 50 različnih sestavin in parfumov.
--> Novinarka Nedela se je pogovarjala z Nastjino bodočo taščo, Rosvito Pesek. Intervju si lahko preberete TUKAJ.
Kateri je tvoj najljubši izdelek in zakaj?
Od kozmetike je šipkovo olje, od prehranskih dodatkov kolagen-up, ki mi pomaga do lepših nohtov in las. Od prehrane pa imam najrajši arašidovo maslo.
Cilj, ki pa ni časovno omejen, je, da želimo postati vodilno podjetje v Evropi na področju zdrave prehrane in kozmetike.
Kako vidiš Malinco v prihodnosti, kako se bo razvijala?
Dolgoročnih ciljev si ne delamo. V preteklosti smo jih, a so nam pogosto padli v vodo, saj se stvari v podjetništvu, na trgu in na spletu zelo hitro spreminjajo. Plan postavimo samo za eno leto naprej. Nek ultimativni cilj, ki pa ni časovno omejen, je, da želimo postati vodilno podjetje v Evropi na področju zdrave prehrane in kozmetike. Sicer pa imamo v načrtu letos še lansirati nekaj novosti, jeseni prihaja čokoladni spekter izdelkov. To je trenutno najbolj aktualna stvar, na kateri delamo.
Kaj bi si v svoj natrpani urnik še želela vplesti in kaj je tisto, za kar si vedno vzameš čas?
Več bi rada brala, kar sicer nadoknadim na dopustu. Želim si tudi, da bi bolj redno meditirala. Kar pa res ne gre iz mojega urnika, so treningi, trije na teden, v fitnesu ali zunaj. Pa dolgi sprehodi z mojo psičko Zaro. Pa tudi kuhanje. Trudim se, da pripravim vsaj en obrok na dan.
Preberite še: Oblikovalka, ki navdušuje s kaligrafijo in z družino nastopa v spotu Rebeke Dremelj
Morda vas zanima tudi: Katarina Gomboc Čeh: Ženska naj si pusti biti ženska
oddajte komentar