Vrednost darilnih vrečk na Oskarjih strmo narašča

V darilnih vrečkah se skriva pravi zaklad.

2.3.2017 ob 9:20

oskarji_Reuters_Pictures-20170227042014-44597500.jpg

Že 89 let ameriška Akademija znanosti in umetnosti gibljivih slik podeljuje zlate kipce za največje dosežke v filmski industriji, od leta 2000 pa nadarjeni zmagovalci ter poraženci domov odnesejo darilne vrečke, katerih vsebina dosega vrtoglave vrednosti.

Prav te veljajo za eno najbolj nenavadnih in spornih tradiciji. Leta 2016 je denimo vrednost vsebine v njih znašala kar 232.000 ameriških dolarjev, razmišljalo pa se je tudi o tožbi podjetja, ki jih podeljuje.

Kakšna je torej njihova zgodba? Poglejte si pet dejstev, ki bi jih o njih morali poznati in pokukajte vanje s pomočjo človeka, ki določa, kaj se bo skrivalo v njih.

PREBERITE še // Zgodovinski kiks na odru in glamur na rdeči preprogi

Kdo in komu?

Zasebna podjetja jih rade napolnijo, za letošnje je, tako kot tudi za prejšnja leta, poskrbela družba Distinctive Assets, katere namen je bil najprej obdariti vsakogar, ki prejme oskarja, kasneje pa so obdarovanje razširili še na nominirance iz nekaterih kategorij ter na voditelja prireditve.

Ustanovitelj družbe Lash Fary je lanskega leta za Vox povedal, da obdarovanci njihove vrečke obožujejo. Ne zgolj zaradi daril, temveč tudi, ker jim jih dostavijo na katerikoli naslov: domov, na mesto snemanja, v produkcijsko hišo ali, v primeru Leonarda DiCapria, tudi v hotel.

Kaj je v vrečkah?

Cel kup (dragih) stvari, med njimi so tudi takšne, ki bi jim lahko rekli, da so neobičajne. Letos so bile med vsebino denimo izjemno drage čokoladice, izdelki za nego kože, ure z osebnim trenerjem, diamantni nakit, obliži za pazduhe, ki vpijajo znoj in proticelulitne masaže. V njih so tudi darila za otroke in za domače živali nominirancev. In seveda potovanje. Tisti, ki so vrečko prejeli letos, se bodo tako lahko odpravili na šest dnevno luksuzno potovanje na Havaje. V prejšnjih letih so lahko odšli na Japonsko, Karibe, v Las Vegas in tudi v Turčijo.

Eno najbolj kontroverznih daril je bilo v vrečki, ki so jih delili lani. Šlo je za 55.000 dolarjev vredno potovanje v Izrael, za katerega je Fary povedal, da ga preprosto ni mogel zavrniti. Podarilo ga je podjetje ExploreIsrael.com in je vključevalo all inclusive prvorazredne storitve, vendar pa je v javnosti sprožilo nemalo nestrinjanj in protestov skupin, ki se  zavzemajo za konec izraelske okupacije. Fary je priznal, da je bil nad odzivom presenečen in da ni pričakoval, da bo takšno darilo lahko sporno. 

PREBERITE še // Kaj sporoča modra pentlja

Kakorkoli, vrednost vrečk z leti strmo narašča. Če je leta 2002 znašala 20.000 dolarjev, se je leta 2016 povzpela na vrednost 232.000.  Letošnje Fary ni komentiral, povedal je le, da gre šest mestno številko. Največ zaslug za visoke zneske gre luksuznim potovanjem in počitniškim aranžmajem. Njihova vrednost je v času recesije nekoliko padla, a v resnici za običajne smrtnike nikoli še zdaleč ni bila skromna.

Zakaj obdarovati nekoga, ki je že tako bogat?

Na prvem mestu gre za marketinško potezo. Blagovne znamke hitro pograbijo priložnost in z veseljem prispevajo svoje produkte, četudi jih to na kratek rok lahko veliko stane. V povprečju od 5000 do 20. 000 dolarjev na vrečko, a vendar je na dolgi rok vložek poplačan. Obdarovanci, ki njihove izdelke uporabljajo, poslu koristjo bolj, kot drage reklame in drugi oglaševalski prijemi.

Res je sicer, da morajo obdarovanci darila včasih zavrniti zaradi podpisanih pogodb in konflikta interesov. Nekateri svoje podarijo (leta 2006 jo je George Clooney namenil dobrodelni avkcijski hiši, ki jo je prodala za 45.000 dolarjev).

Drugi opozarjajo na sporno moralo: leta 2007 jo je Edward Norton označil kot sramotno in ogabno ter predlagal, da bi Akademija v imenu nagrajencev morala sredstva namenjati v dobrodelne namene. (A kot je za Fox povedal Fary je leta 2015 prav Norton skupaj z ženo bival v Grand Hotelu Tremezzo, ter tako izkoristil v vrečki priloženi aranžma). 

Slavni seveda z ničemer niso primorani sprejeti darila, a do sedaj ga je prostovoljno zavrnila samo igralka Sandra Oh. Druge zvezde, tudi Diane Keaton, podjetju, ki jih priskrbi, velikokrat pošljejo pismo zahvale.

Kako pa kaj davki?

Drži, vsa darila, tudi izleti in potovanja, so obdavčena kot prihodki. Prav zato je leta 2006, ko se je davčna uprava začela zanimati zanje, Akademija začela razmišljati, da jih ne bi podarjala, kajti, kot je dejala njena tiskovna zastopnica Leslie Unger: »Zdelo se nam je neprimerno podariti nekaj, za kar bi morali obdarovani plačati davek.«

Akademija in davčna uprava sta sklenili dogovor, da bodo vsi, ki so darila prejeli do 2005, plačila davka oproščeni, ostali so morali darila prijaviti. A kot je povedala novinarka za področje financ pri US News Susan Johnston, imajo slavni kar nekaj možnosti, kako se plačilu davka izogniti: vsebino lahko podarijo v dobrodelne namene, nekaj obdržijo, nekaj prodajo oziroma podarijo ali preprosto zavrnejo darilo.

Znova k tožbi

Na začetku smo omenili tožbo. Pa se vrnimo k njej: leta 2016 je Akademija podjetju Distinctive Assets namenila pismo, v katerem je izrazila nestrinjanje z izbiro daril ter zagrozila s tožbo, saj naj bi nekatera ogrozila njen ugled. Tisto leto so bile v njem elektronske cigarete za kajenje marihuane in tudi spolne igračke, s katerimi Akademija ni želela biti povezana.

Aprila, leta 2016 je bil dosežen dogovor, v katerem Akademija dopušča podjetju prosto izbiro vsebine, vendar ta na vrečkah ne sme uporabljati njenega imena, s čimer je jasno, da gre za dve nepovezani organizaciji.

To, da že tako bogati prejemajo tako luksuzna darila, pa se tudi Akademiji nikoli ni zdelo sporno in vrečke se delijo še naprej. Tisti, ki domov ne odidejo z zlatim kipcem, se lahko tolažijo vsaj z luksuznimi aranžmaji in izdelki, ki jih dobijo v dar. 

Avtorica: M. FL.
Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)