27.2.2018 ob 7:35
Če ste ta konec tedna na Instagramu spremljali svoje najljubše (ne)vplivneže, ste zagotovo naleteli na do zdaj še neznano ime – VERO. Kdo ali kaj za vraga je Vero, se vprašate?
To je novo družbeno omrežje, ki bo po napovedih z vodilnih mest najbolj priljubljenih daleč naokoli izrinilo Instagram in Facebook. V zadnjih desetih letih smo videli že kar nekaj poskusov osvajanja vrhov vodilnih. Nekaj časa se je na primer trudil Vine, a mu ni uspelo, medtem ko se Google+ sploh nikoli ni zares prijel. Takšnih, ki bi preživeli ob Facebooku, Instagramu, Twitterju in Snapchatu, enostavno ni. A Vero napoveduje, da bo več kot vsi našteti.
To novo družbeno omrežje so nekateri že okronali za "novi Instagram" in čeprav v resnici sploh ni čisto novo, pa je zadnjih nekaj dni poželo pravi val zanimanja po vsem svetu – pa tudi večkrat klonilo pod njegovo težo, saj je velik obisk prinesel tudi nekaj tehničnih zapletov.
Napovedal vojno zoprnim algoritmom in prisluškovalskim oglasom
Zadnje čase veliko govorimo o zoprnih algoritmih, s katerimi Facebook in Instagram skrivata in manipulirata naše objave, nam vsiljujeta oglaševanje in nam – v iskanju podatkov in širjenju baze znanja o nas – celo prisluškujeta. Z Verom naj bi bilo tega konec!
"Vsebin ne urejamo, manipuliramo ali skrivamo ter jim ne vstavljamo oglasov. Vidite tisto, kar ljudje z vami delijo, ko z vami to delijo. Ne bo vam treba plačevati za spodbujanje objav in za večji doseg," so zapisali pri Veru.
Zbrali smo vse, kar morate vedeti o Veru.
Prvi milijon uporabnikov ga ima brezplačno
A če Vero obstaja že od leta 2015, zakaj je takšno evforijo sprožil šele ta konec tedna? Del zaslug gre verjetno kar Facebooku in Instagramu, ki svoje uporabnike vedno bolj jezita z nemogočimi algoritmi, del pa FOMO efektu. FOMO – kratica za fear of missing out, torej strah pred tem, da česa ne bi zamudili – so pri Veru sprožili z novico, da bo to omrežje praktično brez oglasov do konca življenja brezplačno na voljo le prvemu milijonu prijavljenih uporabnikov.
To novico so nato ta konec tedna po Twitterju, Facebooku, Instagramu in Snapchatu razširili influencerji, s tem pa poskrbeli, da se je Vero ob nenadnem navalu večkrat sesul. Vero bo torej v izogib oglasom kmalu plačljiv, Mična pa je med pisanjem tega prispevka opravila preizkus in prestala brezplačno prijavo, torej omrežje milijontega uporabnika še nima, če se bo evforija nadaljevala še dolgo, pa ga bo kmalu dobilo.
A vendar še ni jasno, ali gre za novo družbeno omrežje, ki bo pometlo s konkurenco, ki je na prvi pogled nepremagljiva, ali gre zgolj za še en poskus revolucije, ki se ga čez nekaj mesecev ne bo več spomnil nihče …
Besedilo in fotografija: Maja Fister
oddajte komentar