Mladi naj v primeru, če na spletu postanejo žrtve nadlegovanja ali izsiljevanja sledijo pravilu petih korakov, ki ga priporočajo v Centru pomoči pri prekomerni rabi interneta Logout:
1. najprej naj shranijo dokaze, na primer naredijo zaslonsko sliko oziroma »screenshot«,
2. osebi pa naj ne odgovarjajo,
3. osebo naj blokirajo,
4. prijavijo naj neprimerno vsebino (možnost Report), na podlagi katere lahko moderatorji družbenih omrežij neprimerno vsebino odstranijo,
5. čim prej naj o svoji izkušnji spregovorijo z odraslo osebo, ki ji zaupajo.
Več opozoril in priporočil za varno in sproščeno spletno izkušnjo ter vsebin o spletnih aktivnostih lahko tako mladostniki kot starši preberejo TUKAJ. |
Zakonska ureditev glede objav vplivnežev
V obdobju odraščanja mladostniki iščejo in oblikujejo lastno identiteto tudi skozi primerjave z drugimi ljudmi, vrstniki in vzorniki. Slednje se odvija tudi na spletu.
»Danes vzorniki niso več le zvezdniki iz tujine, temveč stopajo v ospredje običajni ljudje, ki so na svojih profilih uspeli pridobiti dovolj podpornikov in sledilcev ter na ta način prejeli neformalni naziv spletni vplivneži - morda so bolj poznani kot 'influencerji'.
Njihove objave so običajno močno olepšane in se poskušajo približati lepotnim trendom družbenih omrežij, ki so idealizirani. Naši mladostniki torej spoznavajo idealizirano podobo o svetu, točno v obdobju, ko se sprašujejo, kdo so in kaj je v njihovem svetu vredno,« pravi Tilen Hočevar, strokovnjak iz Centra Logout Celje, in še poudaril:
Spletni vplivneži se vse pogosteje odločajo za sodelovanje z različnimi podjetji.
»V številnih oglasih vplivneži prikrito nagovarjajo otroke in mladostnike, ki se posledično znajdejo pod pritiskom, da bi 'morali' imeti oglaševane izdelke, če želijo biti v stiku s trendi, podobni drugim in sprejeti. Prikrito oglaševanje zlorablja pomanjkanje kritične presoje in življenjskih izkušenj otrok in mladostnikov. Tveganj ne zmorejo prepoznati in se pred njimi zaščititi,« je Hočevar tudi opozoril, da v Sloveniji potrebujemo zakonsko ureditev označevanja obdelanih fotografij in sponzoriranih objav spletnih vplivnežev.
Zakonodajno pobudo (po zgledu dobrih praks iz Francije in Norveške) sta že naslovila Center Logout in Mladinska zveza Brez izgovora.
Mladi lahko zmanjšajo negativni vpliv družbenih omrežij, tako da:
|
Preberite še: Sanda Škoro: Zaljubljena sem v potenciale, ki jih imamo ženske
Morda vas zanima tudi: Šokantna zgodba o prevarantu s Tinderja (ženske oškodoval za kar 10 milijonov evrov)
oddajte komentar