19.6.2016 ob 6:00
Nekka Nekka je znamka, pod katero nastajajo šik broške, unikatni kosi nakita in pletene košare, pa tudi kakšen oblačilni kos. Nekka Nekka nastaja pod spretnimi prsti Almine Duraković, magistre modnega oblikovanja, ki pravi, da jo svet oblikovanja in raziskovanja privlači že od malega. "Lepota je skrita v detajlih in v enostavnih oblikah, zato so tudi Nekka Nekka izdelki podrejeni tej estetiki," nam je zaupala Almina.
Znamka, ki je nastala zaradi povpraševanja
Znamka Nekka Nekka obstaja od leta 2013, želja po lastni blagovni znamki pa je bila dolgo v snovanju, pravi Almina. "Rodila se je predvsem iz potrebe, saj sem skozi leta sodelovala pri različnih projektih, od kostumografje, scenografije in oblikovanja nakita ... Tako sem hitro dobila veliko povpraševanja po različnih kosih." Prav zaradi povpraševanja, kje lahko izdelke kupijo, je Almina ustvarila znamko. "Vse skupaj je bil zelo organski, intuitiven in spontan razvoj," pravi.
Unikatna moda z malo ali nič odpadka
Veliko njenih izdelkov je oblikovanih in izdelanih po naročilu, kot na primer kostumografija za sodobni balet, izdelava oblek za različne pevske zbore in kosi nakita. Ob ustvarjanju se trudi, da nastane čim manj odpadka blaga in materialov.
"Zelo pomembno vodilo pri oblikovanju je trajnostno oblikovaje in zavestno razmišljanje, od kod material prihaja, kje se bo izdelek izdelal in nenazadnje, koliko odpadka bo nastalo v procesu oblikovanja in izdelave. Zanima me celoten proces, zato se pri oblikovanju Nekka Nekka izdelkov veliko ukvarjam z "zero waste design", kar pomeni, da v procesu oblikovanja in izdelave nastane nič ali minimalno odpadka v vseh oblikah," nam je zaupala Almina.
Slovenska moda, ki gre tudi čez mejo
Tudi Almina na svet gleda globalno, zato domači trg vidi kot izhodišče za preboj nanj. Nekka Nekka je že prisotna tudi na tujem trgu, na različnih prodajnih umetniških sejmih in festivalih. Samo v zadnjih dveh mesecih je bila v Frakfurtu in Skoplju.
Smo Slovenci bolj za domače ali tuje? Almina pravi, da Slovenci čedalje bolj cenimo slovensko oblikovanje, a je še vedno močna preferenca do tujih oblikovalcev, saj pogosto velja mislenost, da je tuje boljše. Seveda pa to nikakor ne drži vedno!
Besedilo in fotografije: Maja Fister
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar