15.2.2018 ob 6:05
Kot se spodobi za kralja škandalov in moža Kim Kardashian, je prihod njegove nove kolekcije tudi tokrat "zlomil internet" ter sprožil veliko pisanja.
Gotovo se vsi spomnimo zgodbe iz medija PAPER, ki je prikazovala napol golo Kim s šampanjcem. Spletna stran je takrat zabeležila več kot 36 milijonov ogledov, kar je dvakrat več od klikov, ki jih je sicer deležna v celem letu. Kontroverzna naslovnica je takrat celotnemu svetu dokazala, da lahko s pravo vsebino, ki pritegne spletno publiko, dosežeš cel svet. Spletno oglaševanje se je tako popolnoma spremenilo in Kanye, ki je dogajanje ves čas budno spremljal, se je veliko naučil.
Čeprav se zdi, da se je vse skupaj zgodilo včeraj, te bo verjetno presenetilo, da je škandalozna zgodba nastala leta 2014, kar v spletnem svetu pomeni precej dolgo časa nazaj. Sploh, ker se v zadnjem času internet "zlomi" skoraj vsak dan. Samo pomisli - pred tednom dni smo vsi z zanimanjem strmeli v ljubko podgano, ki se umiva kot človek, nato nas je iz tira vrgel video, kjer je Kylie Jenner v enem objavila svojo nosečnost in rojstvo otroka, danes pa nas zanima že nekaj čisto drugega in kdo ve, kaj nam bo splet postregel jutri.
Spletni uporabniki živimo hitro in ravno tako nove informacije tudi pozabimo. Odmevne zgodbe bledijo na dnevni ravni in odtekajo v ogromno črno luknjo idej, čakajoč, da jih nekega dne nekdo ponovno povleče na dan. Na spletnih omrežjih namreč ni več tako pomembno, kdo je avtor ideje, važni so kliki, zaslužek in možnost reciklaže. To, da smo jo nekje že videli, nas ne briga kaj preveč, saj bomo že naslednjo minuto z mislimi čisto drugje.
A v resnici takšna miselnost s spleta pronica v realnost in Kanye se je s svojo šesto kolekcijo odločil družbi podržati ogledalo. Njegovo oglaševanje značilnih enobarvnih udobnih kosov pa lahko dojemamo tudi kot posmeh dobi internetnega potrošništva, piše portal Highsnobiety.
Obraz vseh dosedanjih Yeezy kolekcij je bila Kim Kardashian, čemur se seveda ne gre čuditi in ni nam treba posebej poudarjati, kako močan marketinški vpliv ima kraljica selfija na ljudi. Skupaj z drugimi člani klana Kardashian/Jenner baza njenih sledilcev šteje skoraj pol milijarde, kar je približno enkrat in pol toliko, kot ima ZDA prebivalcev. Teme, koliko deklet si želi izgledati kot ona, raje ne bomo odprli.
A tokrat Yeezy oblačil ne nosi le Kim. Izid šeste sezone je spremljala serija fotografij svetovno znanih influencerk, ki so ji bile z nekaj kozmetičnimi pripomočki videti na las podobne. Marsikdo se je vprašal, v čem je smisel svetlolasih klonov, ki so jih obeležile na videz paparazzi fotografije. Vprašanja pa postanejo še glasnejša, ko ugotovimo, da obleke pravzaprav niso videti nič drugače kot tiste, ki smo jih občudovali v prejšnjih sezonah.
Nas torej Kanye vse skupaj le vleče za nos ali njegova kolekcija dejansko nosi pomembno družbeno sporočilo? Dejstvo je namreč, da Amina Blue, dvojčici Clermont, Sarah Snyder in Paris Hilton, ki jih je oblekel Kanye, niso edini kloni njegove žene. Ti so namreč obstajali že kar nekaj časa pred izidom zgoraj omenjenih fotografij, ki mimogrede, tudi niso nič novega, saj je paparazzi kampanjo, v kateri je blestela Nicole Ritchie, že pred dobrim desetletjem lansiral Jimmy Choo. A tudi Kim je pravzaprav le imitacija podobe ženske idealnih proporcev, h katerim stremi družba. Je torej sploh mogoče kopirati kopijo? Tega ne vemo, vemo pa, da si je Kanye s kampanjo zagotovil popolnoma brezplačno oglaševanje nove kolekcije. Fotografije so namreč ravno prav instagramabilne, da jih je repostal cel svet. Kdor jih ni, ni v koraku s časom, kdor jih je, je dodatno razširil glas o kolekciji ter s tem Westu pomagal doseči njegov namen.
Ne moremo si pomagati, da ne bi ob tem podvomili v smisel televizijskih oglasov ter ogromnih kričečih reklamnih panojev. Podoben učinek je namreč dosegla tudi hiša Balenciaga, ki je svoje ime rešila ter dodatno ponesla v svet z Instagram oglasi, ki pravzaprav to niso bili. Cilj je bil dosežen, saj so bile superge, ki smo jih večinoma zagledali v memejih, kmalu razprodane in tudi torbice, ki je bila na las podobna Ikeini vrečki, verjetno ne bomo nikdar pozabili. Bolj kot digitalni prostor za druženje so tako socialna omrežja postala oglaševalski medij številka ena in med tem, ko s prstom drsamo po svojem pametnem telefonu, se sploh ne zavedamo, da smo se ravnokar zapletli v reklamni blok.
Smo torej sploh še kje deležni izvirnih vsebin ali je vse pravzaprav le nova kopija kopije iz preteklosti? Težko bi rekli ne. Prepričani pa smo, da je trenutek, ko se vpišemo v instagram, približno enak tistemu, ko smo nekoč odprli katalog oblačil, ki je prispel po pošti, le da so cene nekoliko bolj subtilne, trendi pa zapakirani v spletne memeje.
Avtorica: Eva Natlačen
Foto: GettyImages, Instagram
oddajte komentar