Janja Videc za mestne čarovnice

Oblikovalka Janja Videc je ustvarila kolekcijo oblačil, z zgodba čarovnic, ki živijo v mestu in gozdu.

26.8.2015 ob 12:30

03_janjabg.jpg

Vedno poudarjate, da je eden bistvenih procesov ustvarjanja kolekcije poglobitev in raziskovanje zgodbe, iz katere ste črpali navdih. Zakaj ima raziskovalni del za vas takšen pomen?
Raziskovanje zgodbe ni najpomembnejši proces pri ustvarjanju kolekcije, saj je na koncu bistvo vsega, da znaš to zgodbo pretvoriti v vizualni jezik, je pa res, da ravno temu dajem zelo, zelo velik pomen, saj je zame zgodba, ki stoji za oblačili, nekakšna vizija, kako bo kolekcija videti. Ko je to vzdušje, ki ga ustvarim skozi zgodbo, izoblikovano, proces realizacije steče izjemno hitro. Pri tem ne gre za neke zapletene koncepte, preprosto izhajam iz svoje notranje poti – ideje, ki me v določenem obdobju pritegnejo, poskušam pretvoriti v zgodbo in ne nazadnje v materializirano formo – oblike, materiale, silhuete, barve ...


Že slediš Mični na Facebooku?

Je takšen način ustvarjanja kolekcij praksa večine oblikovalcev oziroma ali lahko iz videne kolekcije razberemo, kakšen pristop do dela ima kateri od njih?
Lahko povem, kako ustvarjam sama, za druge ne vem, vsakdo ima svoj način. Nedvomno pa hitro prepoznam, kadar je v ozadju neke kolekcije močna zgodba, preprosto začuti se jo!

01_janjabg.jpg

Kakšna stoji za aktualno kolekcijo, ki ste jo poimenovali Witches lookbook?
Tokrat sem se ukvarjala z relacijo med mestom, ki predstavlja zavest, in gozdom, ki prikazuje podzavest ter arhetipsko podobo divje ženske, čarovnice, ki živi v obeh svetovih hkrati. Lika čarovnice se danes marsikdo ustraši, saj je bil skozi zgodovino prikazan v negativni luči, gre pa predvsem za žensko, ki zna spoštovati naravo in se povezovati z njenimi cikli, je svobodna, saj se ne ukvarja z družbeno skonstruiranimi pravili, kakšna bi morala biti, in zaupa v svojo notranjo moč. Oblike in silhuete izhajajo iz prvega sveta, se pravi iz mesta, kjer je resnično to, kar vidimo, materiali in teksture pa so iz drugega sveta, iz gozda, kjer je resnično to, kar občutimo.

V kateri film ali serijo bi lahko postavili vašo kolekcijo?
Morda v lik Eve iz filma Jima Jarmuscha Večna ljubimca, ki ga je nadvse prepričljivo upodobila Tilda Swinton. Na pamet mi pade predvsem zato, ker vampirka Eve pooseblja določene lastnosti arhetipa čarovnice, divje ženske, s katero sem se ukvarjala v svoji kolekciji, pa tudi vizualno bi povsem ustrezala. Eve kljub zavedanju svoje drugačnosti nadvse prizemljeno deluje v zunanjem svetu, polni pa jo njen notranji svet, tako razgiban, bogat in izpolnjujoč. Navdihnila me je njena strast do življenja, sposobnost videti lepoto in uživati v vsej njeni razsežnosti.

04_janja-bg.jpg

K poglobljeni študiji in predpripravi spada miselnost večnih kosov in ne hitro menjajočih se modnih smernic. Kako se jim uprete, saj nam jih dandanes zelo prepričljivo vsiljujejo pred oči?
Ne trudim se načrtno izogibati smernicam, včasih, če mi je kakšna stvar zares všeč, jo tudi integriram v svojo garderobo, to se mi ne zdi nič slabega. Imam pa zagotovo kritičen pogled na naravnanost, kjer gre za slepo sleditev čisto vsaki novi modni muhi enodnevnici, brez ozira na lasten slog ali lastno telo. Ko si vpet v modni ustroj, morda bolj zavestno vidiš, na kakšen način in s kakšnim razlogom se smernice formirajo, in se avtomatsko distanciraš do določene mere, hkrati pa postopoma razvijaš lastno vizualno identiteto. Če znaš slediti sebi, je ta vizija preprosto močnejša, pristnejša in v večje veselje kot pravila, ki so določena od zunaj.

Da je neki kos lahko večen, je potreben kakovosten material. Ali slovenski kupec lahko glede kakovosti zaupa domačemu oblikovalcu?
Nedvomno je razlika med masovno modo, kjer se oblačila proizvajajo kot po tekočem traku, in delom domačih oblikovalcev, ki ustvarjamo kolekcije manjšega obsega, kjer se resnično lahko posvetimo vsakemu najmanjšemu detajlu, vključno z materialom. Včasih se mi je dogajalo, da sem kupila neko oblačilo, ki mi je bilo vizualno všeč, vendar ga na koncu nisem mogla nositi zaradi neprijetnega plastičnega občutka, ki ga je na koži pustil sintetični material. Material lahko vse pokvari ali pa neki kos dvigne na višjo raven, zato dajem slednjemu pri ustvarjanju lastnih kolekcij zelo velik poudarek. Kolekcija Witches lookbook je ustvarjena skoraj izključno iz naravnih materialov, svile, volne, bombaža in jute. Na ta način nameravam ustvarjati tudi v prihodnje, saj oblačila iz naravnih materialov živijo dlje, celo vedno lepša postanejo, delujejo nekako živo in so nedvomno bistveno kakovostnejša in prijetnejša za nošenje.

Na kateri kos iz kolekcije Witches lookbook ste najbolj ponosni?
Težko rečem za posameznega, saj je nastajala kot celota, znotraj katere sem se vsakemu maksimalno posvetila, če že moram izbrati, pa je to dolg plasten siv plašč iz 100-odstotne volne.

Avtorica: Daša Mavrič

Foto: Karim Shalaby


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)