23.5.2020 ob 5:20 | Foto: GettyImages
Spletno nakupovanje je v zadnjem mesecu prehitelo vse druge oblike potrošnje, saj je več kot polovica evropskih kupcev (57 odstotkov) izjavila, da nakupujejo prek spleta bolj kot kadarkoli prej. Prav tako pa se rekordno število ljudi poslužuje virtualnih doživetij, kot so tečaji vadbe doma, spletne naročnine za predvajanje televizije in filmov ter spletno učenje med karanteno.
Raziskava podjetja Mastercard, v kateri je sodelovalo 12.500 anketirancev, izvajali pa so jo med 4. in 11. majem 2020 na 15 trgih, je pokazala, da vsak tretji Evropejec (30 odstotkov) porabi več denarja za virtualna doživetja. Skoraj dva od treh (58 odstotkov) gledata televizijo ali filme prek spletne naročniške storitve, več kot četrtina (26 odstotkov) se udeležuje tečajev spletnih vadb in 24 odstotkov virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.
Skoraj polovica Evropejcev (46 odstotkov) prav tako dodatni čas, ki ga preživljajo doma, izkoristi kot priložnost za učenje novih znanj in veščin na spletu. Skoraj dva od petih (37 odstotkov) sta začela uporabljati spletno bančništvo, več kot četrtina (28 odstotkov) se uči upravljanja s svojim zdravjem in dostopanja do zdravil na spletu, tretjina (31 odstotkov) pa se jih uči kuhati prek spletnih tečajev.
Prav tako je 20 odstotkov izkoristilo dodaten čas za učenje novega jezika, 14 odstotkov jih je spremljalo spletna navodila za striženje las, 15 odstotkov pa tečaje o ličenju. Vsak deseti (10 odstotkov) se uči kodirati, sedem odstotkov pa jih uporablja internet, da bi se naučili igrati glasbenega instrumenta.
Glede na raziskavo so nas tudi časi, v katerih živimo, naredili bolj radodarne, saj jih je več kot četrtina (28 odstotkov) povedala, da so v zadnjem mesecu prispevali donacije za dobrodelne namene, 14 odstotkov jih je prispevalo donacije prvič.
Kar 36-odstotni porast je ljudi, ki nakupujejo osnovne dobrine na spletu, med najbolj priljubljenimi trendi je opazen porast pri nakupu knjig (32 odstotkov), kuhinjskih pripomočkov (22 odstotkov), strižnikov za lase (19 odstotkov) in fitnes pripomočkov za vadbo doma, kot so ročke in podloge za vadbo (13 odstotkov). Prav tako se je 18 odstotkov kratkočasilo z novimi družabnimi igrami.
Raziskava je pokazala, da očitno navade spletnega nakupovanja zrcalijo vedenja v običajnem življenju, saj štirje od petih (81 odstotkov) tipičnih lovcev na ugodne trgovinske kupčije preživijo ure za raziskovanje različnih spletnih mest v iskanju najboljših ponudb, dva od treh (66 odstotkov) samooklicanih kupcev, ki si samo ogledujejo izložbe in nič ne kupijo, pa trdijo, da redno ustvarjajo sezname želja, vendar vedno ne zaključijo nakupa. Polovica novih spletnih kupcev (51 odstotkov) pravi, da ostajajo zvesti trgovcem, pri katerih kupujejo v običajnem času.
Skoraj vsi (87 odstotkov) so pozorni, kaj in kje nakupujejo prek spleta, saj jih 65 odstotkov trdi, da so zaskrbljeni, da bi postali žrtev spletnih prevar. V prizadevanju za ohranitev plačilne varnosti na spletu se štirje od petih Evropejcev (81 odstotkov) nagibajo k že poznanim trgovcem, 80 odstotkov pred nakupom pregleda mnenja kupcev, tretjina (31 odstotkov) pa se bo pred nakupom obrnila na nove ali neznane prodajalce.
Aleš Petejan, vodja marketinga, Mastercard Slovenija, je povedal: "Vsi se prilagajamo novemu načinu življenja in razumljivo je, da nakupujemo več prek spleta, ne samo osnovne potrebščine, ampak tudi za virtualna doživetja, od filmov do fitnesa. Težki časi lahko v nas prebudijo najboljše in občutimo lahko tolažbo in srčnost zaradi večjega števila ljudi, ki donirajo prek spleta, ter ogromnega števila ljudi, ki se učijo novih načinov za upravljanje vsakodnevnega življenja na spletu. Zdaj bolj kot kdajkoli prej ljudje potrebujemo dostop do digitalne ekonomije in vsi na podjetju Mastercard si nenehno prizadevamo, da bi bilo spletno nakupovanje bolj preprosto, neovirano in varno za vse, ne glede na to, ali kupujete osnovne dobrine ali doživetja."
Ključni nasveti podjetja Mastercard za ohranjanje varnosti na spletu:
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar