1.9.2016 ob 5:40
Nekateri otroci že komaj čakajo, da se vrnejo v šolske klopi, medtem ko je druge tega dneva celo strah. Kako otroka pripraviti na novo šolsko leto, da se bo med klopi vrnil z veseljem in ne s težavo? Enoplastnega odgovora na to pravzaprav ni, saj se pristopi razlikujejo od učenca do učenca, glede na njegove sposobnosti, strahove, starost ali stopnjo motivacije, veljajo pa neki splošni nasveti.
Počitnice so za počitek, učijo pa se lahko tudi prek igre
"Ko s šolarji govorimo o povratku v šolo, o tem ne smemo govoriti kot o nekem problemu. Prav tako jih že pred šolo ni treba obremenjavati z računanjem in branjem. Seveda je odvisno od posameznika, nekateri potrebujejo več vaje, drugi manj. Učijo se lahko tudi prek igre, zabave, prek stripov, fotografij in barv, berejo lahko tudi prek gledanja televizije, računajo lahko v trgovini in podobno. Najprej se morajo znebiti pritiska, da nekaj morajo. Če jih že med poletjem silimo k branju, večjo stisko imajo, kaj jih bo šele čakalo v šoli," odgovarja Neja Malis iz šolske svetovalne službe na Osnovni šoli Valetina Vodnika v Ljubljani.
"Načeloma so počitnice namenjene počitku, saj otroci skozi vse leto delajo, se učijo in so prav tako utrujeni," dodajajo v šolski svetovalni službi.
Med šolskim letom naj velja red
Kako lahko otrokom pomagamo, da bodo domače naloge opravili hitreje in bolj učinkovito? Na Valetinu Vodniku podpirajo idejo, da starši vzpostavijo nek red, ki se ga držijo. Tisti otroci, ki so v podaljšanem bivanju, imajo uro namenjena delanju domače naloge kar tam, ostali pa morajo imeti nek ustaljen sistem tudi doma.
Na primer, po šoli je čas za kosilo, pol ure odmora, ob prihodu domov pa prva stvar delanje domače naloge, ko je otrok še spočit in skoncentriran. "Ko se vzpostavi tak red, se otrok sprijazni, da tako pač je. Ve, da bo po končani nalogi lahko počel druge stvari. Pomembno je tudi, da dajo domačim nalogam veljavo tudi starši. Če bodo starši naloge označili za nekaj nepotrebnega in nadležnega, bodo tako mislili tudi otroci."
Hobiji in obšolske dejavnosti: kje je meja med dobrimi nameni in preobremenjevanjem otroka
Zakaj je dobro, da ima otrok hobije? "Otroci v šoli naletijo tako na hvale kot graje na šibkejših področjih, zato je dobro, da imajo hobije, v katerih so uspešni, saj bodo s tem lažje premagoval neuspehe. V šoli podpiramo še druge dejavnosti, zaradi same fleksibilnosti in za grajenje samozavesti in samopodobe. Na ta način otrok raste in žari," pove Maliseva.
A ni vse v hobijih. "Močni smo toliko, kot je močna naša najšibkejša točka. Če razvijamo samo talent, nas bo tista šibka točka še vedno vlekla navzdol. Seveda razvijamo talent in se temu največ posvetimo, ampak za življenje bo fino tudi, če popravimo šibkosti," še doda.
To, da imajo otroci veliko obšolskih dejavnosti, je priročno tudi za starše, saj jim ostane več časa zase, a hobije dodajamo postopoma, s starostjo otroka in njegovimi željami. Obšolske dejavnosti so dobre za razvijanje otrokovih talentov in samozavesti, a tudi tu lahko pride do preobremenitev. "Prvošolčki imajo veliko dela že s samim prestopom v šolo, zato zanje kup obšolskih dejavnosti še odsvetujemo. Večina dejavnosti je navadno takoj po pouku, ko otrok končno pride domov, pa je lahko preutrujen še za domačo nalogo."
Veljavo učiteljem dajejo tudi starši
Zadnja leta so otrokom bolj kot dolžnosti znane njihove pravice. Kako lahko starši pomagajo pri vračanju avtoritete učiteljem? V šolski svetovalni službi svetujejo, da se o odnosih otrok z učitelji čim več pogovarjajo. "Kar se tiče avtoritete učiteljev pa velja, če jih spoštujejo starši, jih bo v veliki meri tudi otrok. Če imajo starši in šola dober odnos in dobro sodelujejo, je lažje tudi delo z učencem, pa četudi ima morda težave pri učenju. Gre za sam odnos in spoštovanje, za dobro komunikacijo," dodajajo na Valentinu Vodniku.
Avtor: Maja Fister
Foto: Shutterstock
Več vsebin na to temo:
oddajte komentar